Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Geef argumenten waarom wederzijdse liefde geweldig is (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=175800)

Dminor 03-08-2002 11:21

Waarom is liefde geweldig?

Waarom is wederzijdse liefde geweldig? Ik vraag dit niet in de zin van: het is niet zo, ik vind juist van wel. Maar waarom? Ik kan het niet beargumenteren.

Een vriend van mij is naar eigen zeggen nog nooit echt verliefd geweest. Hij ziet onder andere mij (en als ik héél verliefd ben ga ik ook héél verliefd doen) en daardoor lijkt hem liefde eigenlijk helemaal niet leuk.
Ik probeerde hem over te halen dat (vooral wederzijdse) liefde geweldig is, maar ik kon het niet. Ik kon gewoon geen argumenten bedenken. Nou gaat het me hierom, niet om die vriend te overtuigen.

Dus: probeer argumenten te geven waarom (wederzijdse) liefde geweldig is.

rozijntje 03-08-2002 14:05

er is iemand die heel veel om je geeft, en waarvan je ook wil dat hij/zij heel veel om je geeft omdat jij ook van haar/hem houdt.
en dat is een fijn gevoel, je voelt je begrepen, aanvaard, geliefd.

denk ik.

dreadje 03-08-2002 17:44

Ik vind het een geweldig gevoel omdat ik het bijna niet kan 'vatten' dat iemand zoveel voelt als ik voor diegene..daarom vind ik het zo geweldig (jep..en hier zit ik nu dus midden in...GEWELDIG :d:d)

LeiGif 03-08-2002 18:00

Citaat:

rozijntje schreef:
er is iemand die heel veel om je geeft, en waarvan je ook wil dat hij/zij heel veel om je geeft omdat jij ook van haar/hem houdt.

denk ik.

wou ik ook gaan typen :)

Lethalis 03-08-2002 18:01

Zie onbeantwoorde liefde .. dan weet je wat wederzijdse liefde fijn maakt.

a new noise 03-08-2002 18:58

Citaat:

rozijntje schreef:

denk ik.

precies, dat denk je
een deel ervan kan geen mens bevatten denk ik :)

i need it :( ;)

Unexplained 04-08-2002 13:00

Liefde is niet zo makkelijk rationeel te beargumenteren. Het is voornaamlijk een gevoelskwestie..
Dat gevoelens weer voortvloeien uit gedachten laten we even buiten beschouwing, omdat we dan wel heel diep erop ingaan.

Dminor 04-08-2002 19:31

Citaat:

******** schreef:
Zie onbeantwoorde liefde .. dan weet je wat wederzijdse liefde fijn maakt.
Maar het is niet per definitie dat onbeantwoorde liefde gezien moet worden als een kwelling. Daarom staat wederzijds tussen haakjes, het gaat hier gewoon om het begrip liefde.

nare man 04-08-2002 19:51

Citaat:

rozijntje schreef:

Toch kun je dat ook met een beste vriend(in) hebben. IMO is het verschil alleen seks en de toezegging dat je seks niet met andere mensen zult bedrijven wat de relatie onderscheidt van de gewone vriendschap.

marlies 04-08-2002 19:56

Citaat:

nare man schreef:

Toch kun je dat ook met een beste vriend(in) hebben. IMO is het verschil alleen seks en de toezegging dat je seks niet met andere mensen zult bedrijven wat de relatie onderscheidt van de gewone vriendschap.

Ik ben het hiermee is, alleen wil ik wel zeggen dat ik het wel een groot verschil is. Ik bedoel het is wel iets groots.

Evito 04-08-2002 20:00

Verliefde meisjes zijn echt stom en vreselijk onuitstaanbaar
Ik prefereer een long lasting relationship waarin het meisje niet meer verliefd is, maar gewoon van je is gaan houden

Dminor 04-08-2002 21:16

Citaat:

Evito schreef:
Verliefde meisjes zijn echt stom en vreselijk onuitstaanbaar
Ik prefereer een long lasting relationship waarin het meisje niet meer verliefd is, maar gewoon van je is gaan houden

Duidelijk. En nu ontopic?

Evito 04-08-2002 21:21

Citaat:

Dminor schreef:

Duidelijk. En nu ontopic?

Ja sorry ik had alles slechts vluchtig doorgelezen,
ik heb nog nooit wederzijdse liefde meegemaakt, dus ik kan het niet goed weten. Ik denk dat het fijne is dat je gevoel gedeeld wordt, en dat je je gevoel kwijt kunt, maar dat is met alle dingen zo voor veel mensen. Dat is waar veel mensen naar op zoek zijn.

rozijntje 05-08-2002 14:48

Citaat:

nare man schreef:

nee niet helemaal. bij vriendschap voel je je niet speciaal. tenslotte geeft je vriend zijn vriendschap ook aan anderen. maar liefde, dat is alleen voor jou, je voelt je bijzonder, omdat die persoon zoveel om je geeft, alleen om jou.

PardonMe 05-08-2002 16:07

Jullie delen hetzelfde gevoel voor elkaar..
en dat is mooi. :)

Unexplained 05-08-2002 17:43

Citaat:

rozijntje schreef:
nee niet helemaal. bij vriendschap voel je je niet speciaal. tenslotte geeft je vriend zijn vriendschap ook aan anderen. maar liefde, dat is alleen voor jou, je voelt je bijzonder, omdat die persoon zoveel om je geeft, alleen om jou.
Heb je wel eens een hechte vriendschap ervaren?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.