Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Rekening maken CV-ketel studentenhuis (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1758334)

justhanna 11-06-2009 16:29

Rekening maken CV-ketel studentenhuis
 
Ik woon in een studentenhuis met 10 mensen, welke word verhuurd door de woningstichting. We delen de keuken, de berging en de 3 badkamer/douches met elkaar. We hebben een gezamelijke voordeur.

Vorig jaar in de zomervakantie had onze CV-ketel storing. Aangezien deze niet overging heb ik het bedrijf gebeld welke op de CV-ketel vermeld staat. Deze is langsgeweest en heeft de storing verholpen. Bij het noteren van de gegevens heb ik vermeld dat de rekening naar de woningstichting kon, aangezien ik inclusief woon en deze kosten dus niet voor mijn rekening zijn. Enkele maanden later ontving een huisgenoot (die op kamer 1 woont, die ontvangt alle post welke niet gericht is aan een specifiek huisnummer met toevoeging) de rekening van dit bezoek. Hij wist niet waar het van was en ik kwam er pas achter toen er al een aanmaning verzonden was. Ik heb hem de situatie uitgelegd en hij beloofde me met de brief langs de woningstichting te gaan en dit zo op te lossen. Vervolgens heb ik er niets meer over gehoord, dus ik nam aan dat het was opgelost.

Nu vind ik echter vandaag wederom een rekening in mijn brievenbus, nu specifiek gericht aan mij, over het verhelpen van de storing. Wat kan ik hier nu het beste mee doen? En welk recht heb ik? Ik ben heel erg bang dat als ik hierover contact op neem met de woningstichting dat ze het toch op mij zelf afschuiven ofzo. Sowieso vind ik het raar dat het bedrijf ineens weer een compleet nieuwe nota stuurt, terwijl er hiervoor ook al aanmaningen zijn geweest.

Iemand die hier iets verstandigs over kan zeggen?

Daantje_0705 11-06-2009 21:16

Ik zou gewoon eens bellen met de woningbouw. Dan weet je in elk geval waarom zij er niets mee gedaan hebben en of het dus zin heeft om hem terug te sturen naar ze.

justhanna 11-06-2009 21:30

Volgens mij heeft de woningstichting de rekening nooit gehad, heb ik het voorgevoel. Maar ik zal morgen eens langs gaan, en zien wat ze er mee doen. Alleen vraag ik me dus af in hoeverre ik in mijn recht sta als hun bijv. wel weigeren om het te betalen, aangezien het nu toch op mijn naam staat.

Jehee 11-06-2009 21:33

Schriftelijk reageren naar het bedrijf wat langs is geweest dat de nota geadresseerd is aan jou, maar dat je de aansprakelijkheid niet aanvaardt. Vervolgens ook in de brief/mail aangeven dat de nota naar de woningstichting kan en vermeld daarbij direct de juiste contactgegevens. Verwijs daarbij ook naar de opdrachtbon, waarop je dat al eerder hebt aangegeven.

Heb je overigens wel de woningstichting geraadpleegd, alvorens je de monteur hebt gebeld? In elk geval zou ik als ik jou was wel even bellen naar hen (de woningstichting) en de situatie uiteenzetten. Het beste is om zo transparant mogelijk te zijn naar ale partijen toe. Lees overigens wel nog even je huurcontract met de daarbij behorende voorwaarden nog even door. Wellicht dat je daar wijzer van wordt.

justhanna 12-06-2009 10:16

Ik heb niet eerst de woningstichting gebeld, omdat wij hier een lijstje hebben hangen met telefoonnummers die wij rechtstreeks mogen bellen bij problemen. Bij de CV ketel staan echter 3 nummers en daaronder ook nog "voor onderhoud zie sticker CV-ketel". Mij en mijn toenmalige vriend leek het meest logisch het bedrijf van het onderhoud te bellen. Nu blijkt dus dat ik 1 van de andere 3 nummers had moeten bellen die op de lijst stond.

Degene die ik sprak bij de woningstichting wilde dus ook nog geen uitspraak doen over of ik deze rekening zelf moet betalen of niet, ze nemen het in behandeling en ik word er nog over teruggebeld.

Mar_TFD 12-06-2009 10:34

Dus als je een van die andere nummers had gebeld hadden ze het wel vergoed?

Lijkt me dat ze deze rekening dan ook zullen moeten betalen, mits deze niet buitensporig hoog is.

Andijvie 12-06-2009 10:35

Inderdaad, als jij dat bedrijf niet had gebeld, hadden ze het waarschijnlijk zelf moeten bellen en had dat precies dezelfde rekening opgeleverd. Als er gewoon op zo'n formulier staat dat je een van die nummers kan bellen of het nummer op de ketel zelf, dan moeten ze nu niet ineens moeilijk gaan doen als jij dat gedaan hebt.

justhanna 12-06-2009 10:58

De rekening is wel hoog geworden door het feit dat het bedrijf dat officieel gezien het onderhoud doet, uit Friesland komt (geen idee waarom de woningstichting daar voor gekozen heeft), en dus veel reiskosten heeft gerekend. Het bedrijf wat ik had moeten bellen zit gewoon in Zwolle.

Maar goed, we wachten maar af, en ik zal wel horen hoe dit verder gaat lopen. Mocht de woningstichting echt moeilijk gaan doen dan laat ik hier wel weer van me horen.

Daantje_0705 12-06-2009 12:38

Meestal heeft een woningbouwvereniging ook contracten met bepaalde bedrijven waardoor die minder rekenen dan een willekeurig bedrijf.

justhanna 12-06-2009 13:04

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 29344230)
Meestal heeft een woningbouwvereniging ook contracten met bepaalde bedrijven waardoor die minder rekenen dan een willekeurig bedrijf.

Ja, maar dan moeten ze wel duidelijk op dat lijstje er bij zetten welk bedrijf ik hoor te bellen...

Mar_TFD 12-06-2009 13:13

Er staat waarschijnlijk wel ergens in je huurovereenkomst dat je contact met de woonvereniging op moet nemen voordat je iets laat repareren.

Ik ben bang dat het verschil tussen de daadwerkelijke rekening en wat het de woningvereniging gekost zou hebben voor jouw rekening gaat komen.

justhanna 12-06-2009 13:23

Ik citeer van de website "Ook zijn er reparatieverzoeken die door andere bedrijven worden afgehandeld. Hieronder ziet u de telefoonnummers en namen waar u rechtstreeks contact mee op kunt nemen."

Daantje_0705 12-06-2009 14:15

Citaat:

justhanna schreef: (Bericht 29344420)
Ja, maar dan moeten ze wel duidelijk op dat lijstje er bij zetten welk bedrijf ik hoor te bellen...

Dat ben ik met je eens :)

Mar_TFD 12-06-2009 17:57

Citaat:

justhanna schreef: (Bericht 29344484)
Ik citeer van de website "Ook zijn er reparatieverzoeken die door andere bedrijven worden afgehandeld. Hieronder ziet u de telefoonnummers en namen waar u rechtstreeks contact mee op kunt nemen."

Ik heb je berichten nog een keer overgelezen en zie nu dat ik een ervan verkeerd geinterpreteerd heb.Je hebt dus thuis een lijstje met nummers van de woningstichting en het nummer van het bedrijf dat je hebt ingeschakeld staat dus op die lijst? Of iniedergeval op de sticker van de CV ketel, waar het lijstje naar verwijst?

justhanna 16-06-2009 17:07

Citaat:

Mar_TFD schreef: (Bericht 29345532)
Ik heb je berichten nog een keer overgelezen en zie nu dat ik een ervan verkeerd geinterpreteerd heb.Je hebt dus thuis een lijstje met nummers van de woningstichting en het nummer van het bedrijf dat je hebt ingeschakeld staat dus op die lijst? Of iniedergeval op de sticker van de CV ketel, waar het lijstje naar verwijst?

Ja dat klopt.

Ik ben vandaag trouwens gebeld door een mannetje van de woningstichting, en toen ik uitlegde hoe ik er bij kwam om dat bedrijf te bellen snapte hij de logica wel en hun betalen gewoon de rekening voor me, wat ik erg fijn vind :)

Andijvie 16-06-2009 17:57

Citaat:

justhanna schreef: (Bericht 29358856)
Ja dat klopt.

Ik ben vandaag trouwens gebeld door een mannetje van de woningstichting, en toen ik uitlegde hoe ik er bij kwam om dat bedrijf te bellen snapte hij de logica wel en hun betalen gewoon de rekening voor me, wat ik erg fijn vind :)

Gelukkig (y)

Daantje_0705 16-06-2009 18:02

Fijn :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.