![]() |
De soap van 78 miljoen in Noord-Holland
Citaat:
Citaat:
Is het normaal dat een politicus 78 miljoen van ons geld kwijt kan maken en kan blijven zitten (borghouts)? Zou dat in het bedrijfsleven ook zo gaan? |
Tsja, risico's, ik vraag me eerder waarom een provincie 78 miljoen (ik lees "alleen maar" 12 miljoen) op een bank zou moeten/mogen zetten. Alsof ze bij de aanleg van een fietspad moeten kunnen pinnen. Hou dit geld bij de overheid met een IOU en laat betalingen regelen via diezelfde overheid. In dit geval blijft het "geld" binnenshuis.
|
Borghouts is niet verantwoordelijk voor het gevoerde beleid.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Commiss...an_de_Koningin |
Tja, als ze hierna door willen kan dat wat mij betreft. Hooijmaijers heeft goed werk gedaan de afgelopen tijd. Aardige man. Mooij ken ik verder niet.
Bovendien kun je niet stellen dat men zo'n ineenstorting van banken aan kon zien komen. Ik snap eigenlijk überhaupt niet waarom er over aftreden wordt gepraat. In de Ceteco-affaire was het duidelijk dat bestuurders onvoorzichtig waren omgegaan met gemeenschapsgeld door het in een belegging te stoppen, waar de belegger het risico draagt. Hier droeg de bank het risico, en een bank die qua rankings het nog prima deed ook. Niet echt iets waaraan bestuurders hadden moeten merken dat het fout ging. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Wie heeft het nieuwe provincie huis van Noord-Holland in Haarlem gezien? Daar is ook een rel omgekomen, want de architect die voor (heeel veel centjes) de kroonluchters heeft gemaakt, is afgekraakt en sowieso heeft het gebouw extreem veel geld gekost. Nu zijn ze verdrietig bij de provincie, omdat ze geld verspillen en verliezen.
|
Dan wil ik bij dezen de familieleden van de omgekomen rel condoleren :)
|
|
Hoe kom je erbij dat de kloof tussen burger en politiek steeds groter wordt? Het lijkt me dat die kloof juist steeds kleiner wordt. Ik geloof niet dat excellentie Den Uyl zich erg druk maakte om het privéleven van Jan Akkerman, om maar eens iets te noemen.
Maar in het bedrijfsleven gaat het inderdaad niet zo. Daar heb je bijvoorbeeld een meneer Wagoner die 50 miljard per jaar over de balk smijt en alsnog met miljoenen wegloopt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, mensen zien een paar zaken bij heel grote bedrijven waar de bedragen in verhouding tot de prestaties absurd zijn, en dat bepaald hun volledige beeld. Dat terwijl het veel gecompliceerder in elkaar steekt. |
Citaat:
Go VVD *O* Citaat:
|
Citaat:
Het steekt helemaal niet gecompliceerd in elkaar - gewoon een Tinbergennorm invoeren en de problemen zijn opgelost. |
Citaat:
Blackwater, Enron, beursschandalen, Palm Invest, xxx-invest, ga maar door. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nogmaals lijkt het er op dat dergelijke misstanden bij een fractie van de bedrijven voorkomt, en de hele ophef dus zwaar overtrokken is. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wir haben es nicht gewüsst, aber wir erzählen! |
Citaat:
|
Citaat: