Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Het Maanmannetje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1758503)

Issun 13-06-2009 08:30

Het Maanmannetje

Ik ben al een tijdje bezig met een verhaal, dat ik maar af en toe bijwerk. Ik wilde het eigenlijk altijd al aan iemand laten lezen, dus bij deze. :D Het gaat over een rondreizende bard (Eowom) die hoort over het Maanmannetje en op onderzoek uitgaat. Dit stuk gaat voornamelijk over een ander personage, maar dat moet ik nog uitwerken.
Het is wel een fragment middenin het verhaal, maar dit is het stuk waarmee ik dit verhaal begonnen ben.
Dit verhaal zal waarschijnlijk nooit afkomen, mijn probleem is namelijk dat ik vaak veel ideeen heb voor een verhaal, maar dat ik nooit echt goed van te voren kan verzinnen hoe het verhaal loopt. Bij dit verhaal is er ook nog niet echt een einde in zicht. :confused:

Maar goed, enjoy:

EDIT: Ik ontdek net dat de cursief gedrukte delen hier niet cursief zijn... ik zal het nog even proberen aan te passen. ;)

Spoiler

Issun 13-06-2009 13:19

Reacties? :O

Giles 15-06-2009 19:10

We zijn niet zo snel op Letteren hoor. Allemaal oud volk ;) Op het eerste gezicht kan ik in ieder geval zeggen dat ik blij ben dat je je bladveld redelijk hebt gebruikt.

Issun 16-06-2009 06:35

Ik ben zeker de enige 15-jarige hier? xD

Maar goed, neem je tijd. ;)

Giles 17-06-2009 13:37

geweldig idee voor een verhaal. Lees altijd je zinnen nog even na, desnoods hardop zodat je weet dat je geen woorden mist in je zinnen ;)
Verder zou ik niet te vaak dialoog achter elkaar zitten. Dan wordt het een beetje verwarrend wie wat zegt.Verder doet het me om een of andere reden aan een kampvuurverhaal denken.

Geel 17-06-2009 19:18

Ik vind het wel een interessant verhaal om te lezen. Erg interessant zelfs. Ik lees niet zo veel van dit soort boeken dus ik weet niet of dit een origineel verhaal is of niet, dat moet iemand anders maar vertellen. Maar je kunt wel goed schrijven en beschrijven.

O, ik vind het helemaal niet storend dat je in de dialogen van Bukan en Dukan niet precies weet wie wat zegt, omdat het toch niet zo veel uitmaakt. Maar als je wel belangrijke dialogen in je verhaal hebt, zou ik je aanbevelen om duidelijker te maken wie wat zegt.

Issun 20-06-2009 10:41

Bedankt voor de reacties!

En over die dialogen, daar hebben jullie inderdaad wel gelijk in. Ik zal er in het vervolg op letten. :D

Zoals ik al zei heb ik al meer van dit verhaal geschreven, dus ik zal later nog wel een paar stukken posten.

Reynaert 09-07-2009 23:36

De eerste twee alinea's vond ik niet erg interessant. Is het een fantasy-verhaal?

Issun 10-07-2009 14:15

Citaat:

Reynaert schreef: (Bericht 29443501)
De eerste twee alinea's vond ik niet erg interessant. Is het een fantasy-verhaal?

Jep. Maar zonder al te veel monsters en dergelijke. :P

Ik ben zelf trouwens ook ontevreden over de eerste alinea, maar die is er eigenlijk alleen om aan te geven waar hij zich nu bevindt.

HOI-hoi-HOI 03-08-2009 12:56

Het klinkt goed! En is Eowom een echte naam? Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar verder een leuk verhaal, doet mij ook een beetje aan een kampvuur-verhaal denken ;-D

Issun 16-08-2009 10:48

Uh, voor zover ik weet is Eowom geen echte naam.

Uice 16-08-2009 13:57

Citaat:

Issun schreef: (Bericht 29445223)
Jep. Maar zonder al te veel monsters en dergelijke. :P

Ik ben zelf trouwens ook ontevreden over de eerste alinea, maar die is er eigenlijk alleen om aan te geven waar hij zich nu bevindt.

Eerste alinea's kun je beter gebruiken om interesse op te wekken.

En ik weet niet of je verhaal zich hier of op een andere planeet afspeelt, maar op aarde is de hemel in ieder geval nooit bloedrood.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.