![]() |
Wie weet een goede horror film ?
Hallo, ik zoek een goede horror film ... niet zo'n domme waar je op de helft van de film in slaap ligt !
Willen jullie dan ook even zeggen waar hij over gaat ? alvast bedankt. |
Rosemary's Baby. Over een mevrouw en die is zwanger.
|
|
Scary movie :D
|
The Shining
|
28 days/weeks later.
[rec] |
laatst martyrs gezien, geen echte horror, maar wel nasty en erg goed.
|
Psycho
The Thing Misery Rose Red |
'The Howling' is een zeer goede horrorfilm en Cronenberg's 'The Fly' natuurlijk. Beter dan al die ''slasher'' rotzooi die Hollywood de wereld in stuurt tegenwoordig.
|
Candyman - Over een bovennatuurlijke negerslasher from da hood. Weer eens wat anders.
A Tale of Two Sisters - Over, uhm, twee zussen. Enzo. Ring - Over een videoband en een demonische dooie tiener in een put. Carpenter's The Thing - Over een monsterlijk wezen van een andere planeet dat ellende veroorzaakt op Antarctica Riget - Over een ziekehuis dat geplaagd wordt door o.a geesten, maar vooral ook haar eigen personeel. Chronos - Over vreemde dingen. |
Niet allemaal perse 'horror' maar wel thrillers/mysterie/evil-whatever:
Session 9 Over een asbestverwijderaar met een niet al te fijne thuissituatie Alien - Omdat in de ruimte niemand je hoort schreeuwen The Machinist - Over erg magere man die al even wakker ligt en he wants to trash your lights Frailty - over een man met 2 zonen die bericht van 'boven' krijgt dat hij badguys moet vermoorden |
Ik zag laatst No Reservations met een vriendin. Pure horror. Ben de zaal uitgelopen.
|
Citaat:
|
Audition - Over een vent die op onorthodoxe wijze aan de vrouw denkt te kunnen komen en daar flink voor betaalt.
|
Citaat:
|
Ik vind Saws altijd leuk :o maar echt goed kun je ze niet noemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het staat er toch ook achter, wunderkind.
|
Citaat:
|
Citaat:
nightmare on elmstreet (freddy!) evil dead (zombies!) night of the living dead / dawn of the dead (meer zombies!) |
A L'Interieur vond ik zelf erg sterk.
|
The Descent is een aanrader. Een groep meiden die een grot ingaan, en wat daar allemaal gebeurt, dat wil je niet weten. The Ruins vond ik ook erg tof.
|
Dawn of the dead - erg coole en intelligente horror film. De wereld is getroffen door een virus die van mensen zombies maakt. Een groep mensen vlucht naar een warenhuis om te ontkomen van de zombies. Maar op ten duur weten ze ook het warenhuis te bereiken. En dan blijken ze niet zo heel veel van normale mensen te verschillen.
Films als Cannibal holocaust, cannibal ferox en andere jaren 70-80 Italiaanse cannibal films zijn ook erg vermakelijk en schokkend. |
Dead, tok?
|
Ohja dead, excuses. Vond het origineel erg gaaf en de remake was vermakelijk.
|
Citaat:
leg eens uit? |
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
En de eerder genoemde 28 days later. Ghost Ship is niet opmerkelijk maar ook niet slecht. |
planet terror
|
Shaun of the dead
28 days later |
Citaat:
Verder hier nog een paar (er zitten ook een paar thrillers bij): - [REC] - Alien (en Aliens) - A Nightmare on Elm Street - Bodysnatchers - Children of the Corn - Day of the Dead (Bub! <3) - Friday the 13th - Halloween II - I Am Legend - I Know What You Did Last Summer - Jeepers Creepers - Poltergeist - Saw - Scream - Texas Chainsaw Massacre - The 6th Sense - The Amityville Horror - The Blair Witch Project - The Dead Next Door - The Exorcist - The Fog - The Grudge - The Hills Have Eyes - The Omen - The Ring - The Thing - Wrong Turn :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
spion van oranje, dat was pas horror :'(
|
Schokkend =/= horror
Grappig =/= comedy Tragisch =/= drama Spannend =/= thriller Muzikaal =/= musical |
Dinalfos, goh, echt waar? maar ik wil ook wel de imdb definitie aanhouden hoor, en die definieert het genre van Cannibal holocaust als Adventure | Drama | Horror . Kannibalen ala de kannibalen in Cannibal holocaust zijn ook wel een beetje fictie.
|
IMDB-definities aanhouden? Doe dat vooral maar niet. Bij IMDB zien ze "mystery" als een genre :')
I rest my case. |
Bedankt voor jullie reacies :D ik heb heel veel films al gezien maar er zijn hele goede bij ;)
|
The Hitcher (2007) vond ik ook leuk!
|
Citaat:
|
[knip] #19 hoge kwaliteit van I am Legend op stream :D
|
Citaat:
|
'Drag Me To Hell' was lekker verfrissend eindelijk weer een ouderwetse horror/comedy.
Heb ook laatst 'Cannibal Holocaust' gezien. Zogenaamd verboden in vijftig landen, hier gewoon bij de Free Record Shop te krijgen voor tien euro. 'Cannibal Holocaust' zit vol met best afschrikwekkende beelden die zo echt leken dat de regisseur is opgepakt omdat de autoriteiten dachten dat hij een snuff film gemaakt had. Er worden ook een aantal dieren gedood, en dat is wel allemaal echt. Maar toch is 't een interessante film die zich afvraagd welke nou de meest barbaarse cultuur is, die van de kannibalen of die van de Westerlingen. |
The Messengers
Heel scary ^_^ Ook heel leuk: 'The House Game' , typ in op google en dan tweede link. Darkness 1 en 2(vooral 2) zijn ook heel leuk. www.lutc.blogspot.com The Grudge op speelmee.nl (onder het kopje Films ofzo) (leuk voor horroravond met vriendinnen xDDDD) |
Alle classics staan er al tussen zie ik...
Volgende week de premiere van Lesbian Vampire Killers! Nieuwe komische horrorfilm a la Shaun of the Dead... in ieder geval horror + Britse humor! Ben heel benieuwd :) |
Mirrors - mijn vader valt altijd in slaap maar bij deze film ging bij het einde zelfs staan xD
|
Passion of the Christ
De barbare afslachting van de heer. :| |
Citaat:
Jaa Lesbian Vampire Killers! Ik heb m al gezien en hij is echt grappig! _O_ Echt een goede film om even lekker onderuit te zakken met een flinke bak popcorn. |
Lesbian Vampire Killers is echt lachen, maar het is dus niet een echte Horror, meer een cult slasher :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04. |