![]() |
Overgangsnorm bij jullie? [Havo/VWO]
Wat is bij jullie de overgangsnorm voor havo/vwo? Dat je zeg maar net wel overgaat.
Bij ons is het 3x onvoldoende en 6+ gemiddeld staan. Een 4 telt voor 2 onvoldoendes. Ik sta 4,5 op M&O en 4,8 op economie, ik vind het vrij kut. Sta dus net 2x een vijf, als ik ook maar beetje verpest heb ik zo 2 vieren te pakken en is het voorbij. |
bij ons (ook havo/vwo)
0 of 1 verliespunt = gewoon overgaan 2 t/m 5 verliespunten = bespreking (Bij 2 verliespunten ga je eigenlijk altijd over maar toch komt er dan een bespreking) 6 of meer = zeker blijven zitten of ander niveau. 1 verliespunt = een 5 of 2 verliespunten = twee 5'en of een 4 |
de slaag/zakregeling gold bij ons als overgangseis.
|
Bij ons is het kennelijk relaxed dan ^o), twee vieren, een vier en twee vijfen, of vier vijfen en sowieso een 6 gemiddeld. Ook mag maar 1 profielvak onvoldoende zijn..:) Alleen bij ons telt een 4,9 ook als 4, en niet als 5.
|
Bij m'n oude school waren ze echt soft, op deze nieuwe waar ik nu op zit zijn ze best streng (vind ik).
Maximaal drie minpunten en maximaal 2 vakken onvoldoende, dus: Éen vier en en vijf = drie minpunten Of twee vijven = twee minpunten Een drie (ook al heb je voor de rest allemaal tienen) = blijven zitten Drie vijven = blijven zitten |
Citaat:
|
Slaag/zak regeling. ^^
-Handelingsdelen moeten naar behoren zijn -Gemiddeld minimaal een 6.0 (zonder afronding) -twee keer een 5 of 1 keer een 4 en 1 keer een 5, maar dan wel gemiddeld een 6.0 en voldoende compensatie -Hoe gemotiveerd ben je? Hoe hard werk je? -Je SE's daar wordt ook naar gekeken. -Eventuele compensatiepunten. Dat was het wel ongeveer. Zelf heb ik sowieso 2 keer een 5, maar heb ook twee keer een 7 en misschien een 8 (kom ik dus morgen achter). Mijn SE's zijn niet slecht dus in dat geval zou ik gewoon over gaan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17. |