Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Verevelende kwestie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=175897)

Little me 03-08-2002 13:11

Verevelende kwestie

Er is iets heel vervelends aan de hand in mijn relatie.
Ik heb namelijk al iets van 18 maanden een vriendje, maar op de een of andere manier kwetst hij me ontzttend veel. Hij maakt dan gemene opmerkingen over hoe ik eruit zie enzo. Ik heb hem gevraagd waarom hij dat doet, en hij zegt dat het niet persoonlijk is. Maar ja, zodra ik vraag of hij er geen spijt van heeft als hij iets lulligs heft gezegd, zegt hij dat hij nergens spijt van heeft.
Ik baal hier verschrikkelijk van.
Ik snap niet dat hij zo tegen me doet, want ik heb hem nooit iets misdaan. Ook merk ik dat hij nu een beetje contact zoekt met andere meisjes, terwijl hij dat vroeger nooit deed.
Ik vind dat heel vreemd.
Weet iemand wat ik hiermee aanmoet???

BrunetJuh 03-08-2002 13:25

dit is erg vervelend, maar ik denk toch dat je harder tegen je vriend moet zijn, want dit zou ik echt nie pikken! Ga in ieder geval even serieus met 'm praten en vragen waarom ie dat nou allemaal doet!

WhoIAm 03-08-2002 13:45

Vertel hem dat je gelezen hebt in een tijdschrift over een stelletje waarbij de man hetzelfde deed als hij en dat die fikse ruzie kregen en uit elkaar gingen. Daar zal ie vast wel van schrikken...
:D

Tsu 03-08-2002 13:54

Citaat:

WhoIAm schreef:
Vertel hem dat je gelezen hebt in een tijdschrift over een stelletje waarbij de man hetzelfde deed als hij en dat die fikse ruzie kregen en uit elkaar gingen. Daar zal ie vast wel van schrikken...

haha, da's een goede!!!

Aurora 03-08-2002 16:06

Als hij er geen spijt van heeft terwijl jij je er k*t door voelt (en hij dat ook weet) is het een grote eikel.. als hij geen respect voor jou kan opbrengen, zou ik me ernstig afvragen of je nog wel bij hem wil blijven.

Lethalis 03-08-2002 16:09

Hmmz, het begin van het einde .. zo zou ik het zien :/

Kali 03-08-2002 21:10

heb beetje zelfde probleem maar het feit is dat ik nogal jaloers ben en hij me tergt door me zen ex weg te gaan, alsek me daar dan bij neerleg en hem laat gaan, maar vraag van op een deftig uur thuis te komen, veegtem zen voeten deraan, dan isem nog beste vrienden met men aartsvijanden, die em overal meevraagt en de helft van de keren magk ni meegaan en dergelijke, nu is het weer mega crisis, maar ik zie hem doodgraag ( en hij aan mij ook) ma ik ben het beu om ruzie te hebben , hij diet het zoals ik zei precies om me te tergen gewoon ...

Angeles 04-08-2002 00:04

Hij kwetst je en hij weet dat het je pijn doet, toch gaat hij er mee door. Wat moet je bij zo iemand? Elke relatie kent ups en downs en niemand is perfect, maar zodra hij jou moedwillig gaat kwetsen, op een heel koelbloedige manier - hij weet wat hij doet, het is niet iets impulsiefs of wat dan ook - dan is het eind toch zoek, wat moet je dan nog met hem?

We kunnen met z'n allen een heleboel verklaringen gaan zoeken waarom hij dit doet. Misschien is hij zelf onzeker en probeert hij jou onzeker te maken om te zorgen dat hij jou de baas kan. Het lijkt er in elk geval op dat hij jou klein wil houden. Kennelijk kan hij een zelfverzekerde vriendin niet handelen. Het punt is, wat maakt het uit? Het gaat om het feit dat hij jou pijn doet en niet van plan is om hiermee te stoppen. Gezien de pijn die dit bij jou teweegbrengt; denk je zelf dat het verstandig is om hiermee door te blijven gaan? Je hoeft geen begrip voor zijn gedrag op te brengen, of naar redenen te zoeken waarom hij dit doet. Hij doet dit héél bewust en het doet jou pijn. You do the math. Ook al heeft een relatie soms ook moeilijke kanten, uiteindelijk moet het je leven leuker maken, het moet een aangename toevoeging zijn en dat lijkt het nu van geen kant.

Bedenk overigens wel dat als je besluit het uit te maken en hij plotseling wel spijt heeft, wat voor motief er achter die 'spijt' zit. Hij wist al die tijd dat het jou kwetste en spijt had hij niet. Als jij het uitmaakt raakt het hem, moet híj de consequentie dragen. Als hij dan plotseling spijt zou hebben dan zou het meer uit eigenbelang zijn dan om het feit dat hij plotseling wel om jouw welzijn geeft. Hij heeft genoeg kansen gehad en hij heeft ze stuk voor stuk verspeeld.

Sterkte met je keuze en denk drie keer na voor je besluit te blijven hangen in een situatie die de kwaliteit van jouw leven minder maakt.

Hippielove 04-08-2002 05:43

Oei! Dat klinkt bijna als ik tegen mijn ex-vriendin. Ik zou hier niet mee door gaan, want als hij zo doet denk ik dat dat is omdat hij zich niet meer lekker voelt bij jou. Ik denk dat hij zich opgesloten voelt in jullie relatie. Jij zou je niet meer moeten laten kwetsen.

Angeles 04-08-2002 11:48

Citaat:

Hippielove schreef:
Oei! Dat klinkt bijna als ik tegen mijn ex-vriendin. Ik zou hier niet mee door gaan, want als hij zo doet denk ik dat dat is omdat hij zich niet meer lekker voelt bij jou. Ik denk dat hij zich opgesloten voelt in jullie relatie. Jij zou je niet meer moeten laten kwetsen.
Dat vind ik dan nog steeds geen excuus. Je bent op ieder moment vrij om te stoppen met een relatie, op het moment dat je er mee doorgaat is dat je eigen keuze en je eigen verantwoordelijkheid. Dat geldt dus ook voor hem. Als hij zich niet meer fijn voelt in de relatie kan hij er een punt achter zetten, maar het is geen enkel excuus om een ander moedwillig te gaan kwetsen. Hij weet verdomd goed waar hij mee bezig is. Zij gaat er mee door, maar ze reageert zich niet af op hem. Hij doet dat wel en dat is niet goed.

Eigenlijk vind ik het er heel weinig toe doen wat de reden is. Ga in elk geval niet denken dat het aan jou ligt. De feiten zijn gewoon: hij kwetst jou moedwillig, jij hebt pijn, hij is niet van plan om te stoppen met jou kwetsen. Dus wat doe je dan? Vind je dat prettig en ga je er mee door?

girl18 04-08-2002 11:53

Citaat:

WhoIAm schreef:

ik denk dat daar niet van gaat schrikken hoor (boekjes vertellen meestal toch altijd onzin) :p

Knutselsmurfie 04-08-2002 14:12

Citaat:

bloem schreef:
Als hij er geen spijt van heeft terwijl jij je er k*t door voelt (en hij dat ook weet) is het een grote eikel.. als hij geen respect voor jou kan opbrengen, zou ik me ernstig afvragen of je nog wel bij hem wil blijven.
mee eens..

Denise84 04-08-2002 16:33

dumpen (n)

je vriend hoort geen gemene opmerkingen over je te maken. ZO wel, dan is ie echt niet goed genoeg voor je!

Aaaaaart.. 04-08-2002 17:01

Citaat:

Denise84 schreef:

dumpen (n)

je vriend hoort geen gemene opmerkingen over je te maken. ZO wel, dan is ie echt niet goed genoeg voor je!

Mee eens..

Gegronde kritiek moet kunnen, mits jullie het samen bespreekbaar maken.. Maar je vriend moet je niet zomaar de grond in boren! En dat hoef jij al helemaal niet te accepteren!

cybergurlie17 04-08-2002 19:02

Citaat:

Little me schreef:
Ik snap niet dat hij zo tegen me doet, want ik heb hem nooit iets misdaan. Ook merk ik dat hij nu een beetje contact zoekt met andere meisjes, terwijl hij dat vroeger nooit deed.

en ik snap niet wat jij nog met die jongen doet?! :eek:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.