Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Cradle of filth (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=175925)

Tsu 03-08-2002 13:39

Cradle of filth

Wat vinden jullie hiervan???

Rhinus 03-08-2002 13:43

Zo lang die zanger stil is goed.

Tsu 03-08-2002 13:46

Ik vind er geen reet aan, het is gewoon geen muziek, veel te hard.

Ce-El-Wan 03-08-2002 13:52

Citaat:

Tsu schreef:
Ik vind er geen reet aan, het is gewoon geen muziek, veel te hard.
als je dat al hard vindt.... :D

Tsu 03-08-2002 14:03

Ze hebben ook een film gemaakt "Cradle of fear". Dat moet een horror film zijn, maar het is meer komisch dan eng. Sjongejonge, echt een superslechte film.

Black Rose 03-08-2002 14:03

Jah soms wel leuk om naar te luisteren, moet er wel voor in de stemming zijn.

Master of Puppets 03-08-2002 14:04

Citaat:

Tsu schreef:
het is gewoon geen muziek
:rolleyes:

von et vroeger wel geinig, luister der nu bijna nooit meer naar. zanger begint me te irriteren na 5/6 nummers.

Ce-El-Wan 03-08-2002 14:18

zal ik ook m'n eerlijk mening ff geven:

ik vind Cradle of Filth een goeie band, en die krijs van Dani vind ik nog altijd super. Waarom vind ik ze goed? Ze maken lekker sneller agressieve stukken met meer romantische, gothic stukken en weten altijd een lekker sfeertje neer te zetten... Af en toe behoorlijk over the top, maar dat geven ze ook zelf toe. Ik vind alle cd's eigenlijk wel goed, met Vempire en Dusk & Her Embrace als uitschieters... From the Cradle.. en Midian vond ik wat minder maar met Bitter Suites ging het naar mijn mening weer de betere kant op.. dus ik ben ook erg benieuwd naar Damnation and a Day...

de Cradle - Live cd die binnenkort uitkomt zal zeker in mijn collectie terecht komen, aangezien er ook veel oude nummers op staan.. :D

Cradle of Filth is zo'n 6-7 jaar terug mijn introductie in de black-metal geweest (naast Dissection), en nee ik ben dus niet trüe, hehe, dus ben ik de band altijd wel speciaal blijven vinden..

Vette nummers zijn naar mijn mening:

Queen of Winter Throned
The Forest Whispers my Name
Heaven Torn Asunder
Dusk and Her Embrace
Born in a Burial Gown
Beneath the Howling Stars
Black Goddess Rises
Summers Dying Fast
To Eve the Art of WitchCraft

genoeg dus :p

Infaustus 03-08-2002 14:21

ik vind cradle op het nummer 'cruelty brought thee orchids' na een zaadband.

the Soulfly 03-08-2002 14:23

Die zeg maar 'hese stem die over gaat in gegrom'(gekrijs) is wel grappig, maar om nu een hele cd af te luisteren...
Af en toe luister ik het wel eens From The Cradle To Enslaved EP '99 . Maar verder sta ik er niet echt bij stil

Tsu 03-08-2002 14:29

Heeft niemand de film gezien??

Ce-El-Wan 03-08-2002 14:41

Citaat:

Tsu schreef:
nog niet, maar dat komt nog wel denk ik :D :D

the Soulfly 03-08-2002 14:46

Citaat:

Tsu schreef:
Als ik 'm ergens kan downloaden, maar ik ga hem niet bij de videotheek huren ofzo, want zo te horen is dat het geld niet waard. :)

86dagreed 03-08-2002 14:52

horrorfilms horen meestal humoristisch te zijn.

Kazanka 03-08-2002 15:08

muzikaal gezien best goeie band, alleen dani moet niet al teveel geluid maken, dan ist goed te beluisteren (y)

-Archangel- 03-08-2002 15:36

Ik vind ze ook goed en ben dus ook niet true :

Ik vind dat ze muzikaal erg strak zijn, lekker snel, met hele goede texten, ik vind de zang van Dani juist apart en erg knap dattie het volhoud, ook heeft het een bepaalde sfeer die mij wel bevalt, voor de albums Cruelty & The beast, The Principle of Evil made Flesh en Dusk & her embrace vind ik goed, ik vind Bitter Suites het enige echt slechte album, maar de live cd zal ik zeker kopen en het nieuwe album waarschijnlijk ook

Embraced Pale Death 03-08-2002 15:36

Goed gecomponeerd
goede teksten
apart gezongen (like it or not)
en ze zijn meestal live goed (ook niet altijd)

Embraced Pale Death 03-08-2002 15:52

Citaat:

birthmark schreef:
en ze hebben 1 van de beste covers ooit; hallowed be thy name - iron maiden....

dies mooojjjj!!!

juips...
clipje gezien?
très lievvig

funest 03-08-2002 16:32

ik vind et opzich maar hatige muziek

paar nummers die wel goed zijn, maar over et algemeen ruk...
en ik mag die zanger niet echt

Synonym 03-08-2002 16:55

Is 'Cradle of fear' die film die over de videoclip gaat? Die heb ik wel gezien, hij was grappig :D

Verder: ik vind COF niet veel meer aan... De oude cdtjes waren nog wel leuk, Cruelty and the Beast enzo... Midian gaat ook nog wel, maar daarna...

Ik ben een beetje af van COF eigenlijk

Snees 03-08-2002 17:00

ik luisterde het vroeger wel eens, maar het verveelt heel snel, en het is ontzettend overdreven (keyboards, stem, de sfeer).

Ce-El-Wan 03-08-2002 17:02

Citaat:

AnzjeboowN schreef:
Is 'Cradle of fear' die film die over de videoclip gaat? Die heb ik wel gezien, hij was grappig :D

Verder: ik vind COF niet veel meer aan... De oude cdtjes waren nog wel leuk, Cruelty and the Beast enzo... Midian gaat ook nog wel, maar daarna...

Ik ben een beetje af van COF eigenlijk

de "oude cdtjes" zeggen en dan cruelty and the beast noemen??
tja...

morwen 03-08-2002 17:27

Citaat:

Black Rose schreef:
Jah soms wel leuk om naar te luisteren, moet er wel voor in de stemming zijn.
meej eens

(khep zelf midian en bitter suites....)

Cripple Bastard 03-08-2002 17:49

kvind dani irritant voor de rest is t wel leuk qua teksten muziek en clips

jnieuwelaar 03-08-2002 17:51

Aangezien ik maar een cd van ze heb is mijn mening beperkt, maar midian blijft een zeer goede cd. Live komt alleen de zang niet echt geweldig over, maar das dan ook onmogelijk. Binnenkort eens meer van aanschaffen.

arrebar 04-08-2002 11:09

ernorm kutbandje, enorme clishe of hoe je het ook schrijft,
een diep trieste poging om evil en duister te zijn die vet mislukt
en ik snap niet wat alle jongens en meisjes lullen dat dani zon lekker ding is
hij is oerlelijk zeker met die mislukte kontpaint op

Ulfheðin 04-08-2002 11:43

Citaat:

Tsu schreef:
Ze hebben ook een film gemaakt "Cradle of fear". Dat moet een horror film zijn, maar het is meer komisch dan eng. Sjongejonge, echt een superslechte film.
Maar welk verband zie jij tussen die film en de muziek?

PaulSimon 04-08-2002 11:52

Citaat:

arrebar schreef:

het is cliche

nu mijn mening
ik heb eigenlijk nix van COF dus echt n uitgewerkte of uitegd8e mening heb ik ook niet, maar ik vind t altijd wel lache als ik r zin in heb, maar ik heb niet zo vaak zin in gothic....

Ulfheðin 04-08-2002 11:58

Als ik aan Cradle of Filth denk is dat tegenwoordig altijd in verband met die opgedirkte uitschieterers in de maatschappij. Vreemd te zien dat de band die ooit nog wat uit te dragen had, het tegenwoordig slechts om het geld schijnt te doen. Ik moet eerlijk toegeven ze pas na cruelty te hebben ontdekt maar ik heb cruelty altijd een baggerplaat gevonden en dat geld ook voor from the cradle en dark fearytales.

Ce-El-Wan 04-08-2002 15:57

Citaat:

arrebar schreef:

cliche?hehe, luister eens goed jongen; Cradle of Filth is uniek in z'n genre... Ik ken geen bands die hetzelfde doen als zij.
Dus je kunt ze klotemuziek vinde maken maar cliche zeker niet..

En die dieptrieste poging om evil ende duister te zijn ligt er wel zo dik boven op (ze geven altijd zelf toe dat ze "over the top" zijn) dat het niet serieus te nemen is... Cradle is gewoon entertainment, en ze weten verdomde goed hoe dat te brengen..

Ce-El-Wan 04-08-2002 15:59

Citaat:

Ulfheidin schreef:
Als ik aan Cradle of Filth denk is dat tegenwoordig altijd in verband met die opgedirkte uitschieterers in de maatschappij. Vreemd te zien dat de band die ooit nog wat uit te dragen had, het tegenwoordig slechts om het geld schijnt te doen. Ik moet eerlijk toegeven ze pas na cruelty te hebben ontdekt maar ik heb cruelty altijd een baggerplaat gevonden en dat geld ook voor from the cradle en dark fearytales.

Ulfheðin 04-08-2002 16:21

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

:D

Roelade 04-08-2002 16:59

Geef mij maar hate eternal!

Mysterons 04-08-2002 17:03

ik vind het verschrikkelijk, ik heb er echt iets tegen.

net als ik wat tegen slipknot heb

(dat heeft niets met elkaar te maken en heeft ook niks met true-heid te maken)

en ik kan het niet onderbouwen :D

Ce-El-Wan 04-08-2002 17:06

Citaat:

Ulfheidin schreef:

:D

:p

Ce-El-Wan 04-08-2002 17:07

Citaat:

Roelade schreef:
Geef mij maar hate eternal!
wel on-topic blijven!! :mad: :D

[off-topic] king of all kings is vet :) [/off-topic]

Ce-El-Wan 04-08-2002 17:08

Citaat:

MoonDance schreef:
ik vind het verschrikkelijk, ik heb er echt iets tegen.

net als ik wat tegen slipknot heb

(dat heeft niets met elkaar te maken en heeft ook niks met true-heid te maken)

en ik kan het niet onderbouwen :D

da's redelijk zwak dus :p

Mysterons 04-08-2002 17:14

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

da's redelijk zwak dus :p

achja... :o

misschien ben ik allergisch voor geschreeuw en gekrijs.
al vind ik soms een zinnetje geschreeuwt wel weer koel.

ach kweenie *te moe om te reageren*

hmm :confused:

Skunk 04-08-2002 17:14

cradle rulez :cool:

"Beltaine" 04-08-2002 17:53

als er een nummer bij het uitgaan gedraaid wordt vind ik ze wel goed maar als ik ze gewoon luister vind ik het te overdreven.

Pebbles 04-08-2002 19:44

Ik heb heeeel lang geleden, een jaar ofzoow, wel eens wat van cradle of filth gehoord.. toen vond ik het verschrikkelijk..
Mja, mn muzieksmaak verandert steeds en breidt steeds uit, dus ik zal binnenkort nog eens wat downen en dan weer mn mening geven :)

Demorpheus 04-08-2002 19:57

Cradle schopt kont

vrij uniek en al lang in de scene.

de muziek zit goed in elkaar en dani heeft een goede strot

en dan dat ze commercieel zouden zijn gegaan, da's onzin, ze verkopen goed en ze zijn populair, maakt dat ze meteen commercieel? als ik met mijn band mijn brood zou kunnen verdienen zou ik het ook doen.

arrebar 04-08-2002 20:45

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

cliche?hehe, luister eens goed jongen; Cradle of Filth is uniek in z'n genre... Ik ken geen bands die hetzelfde doen als zij.
Dus je kunt ze klotemuziek vinde maken maar cliche zeker niet..

En die dieptrieste poging om evil ende duister te zijn ligt er wel zo dik boven op (ze geven altijd zelf toe dat ze "over the top" zijn) dat het niet serieus te nemen is... Cradle is gewoon entertainment, en ze weten verdomde goed hoe dat te brengen..

cradle probeert evil gevonden te worden door over onderwerpen als dracula te gaan zingen, al dat soort gekloot de sprookjesverhalen waar ze over zingen zijn gewoon achterhaald en niet meer leuk, dus cliche , en de stemvervormers komen ook mijn strot uit, trouwens de meeste mensen mensen cradle wel serieus kijk maar eens om je heen

Demorpheus 04-08-2002 21:10

stemvervormers mijn reet, dat is pure bullshit, Dani doet alles zelf, hooguit delay en reverb

en wat dan nog, jij rekent een band af op hun publiek? vreemde kijk op muziek heb je dan

hieperdepiep 04-08-2002 21:15

Wel okay, bepaalde liedjes beetje te

jnieuwelaar 04-08-2002 21:18

Citaat:

arrebar schreef:

cradle probeert evil gevonden te worden door over onderwerpen als dracula te gaan zingen, al dat soort gekloot de sprookjesverhalen waar ze over zingen zijn gewoon achterhaald en niet meer leuk, dus cliche , en de stemvervormers komen ook mijn strot uit, trouwens de meeste mensen mensen cradle wel serieus kijk maar eens om je heen

Zeer kortzichtige kijk op de muziek. Publiek is klote dus muziek ook? Dat is pure bullshit. Noem eens een band die hetzelfde heeft gedaan als zij.

jnieuwelaar 04-08-2002 21:19

Citaat:

PaulSimon schreef:

maar ik heb niet zo vaak zin in gothic....

ja kijk daarom wordt het ook wel melodic black metal genoemd. Omdat het geen gothic is.

)Vampje( 04-08-2002 22:18

Citaat:

Tsu schreef:
Tof.

Roelade 05-08-2002 12:50

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

[off-topic] king of all kings is vet :) [/off-topic]

Hell yeah, die eerste is ook zeer vet

Roelade 05-08-2002 12:51

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Tsu schreef:
--------------------------------------------------------------------------------

Veelste heavy..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.