![]() |
Muurschilderingen.
Hallo allemaal.
Binnenkort ga ik een aantal muurschilderingen maken. Niks ingewikkelds met natte kalk enzo, gewoon een schildering op een muur. Nu vroeg ik me af, wat voor verf ik het beste kan gebruiken. Ik schilder meestal met olieverf, maar dat is wel erg duur voor zo'n groot oppervlak, en ik heb het idee dat acrylverf ook wat minder kwetsbaar is. Heeft iemand advies voor mij? liefs Fizzle |
Acrylverf houdt op vele ondergronden, dus zal een muur ook wel houden. Maar acrylverf schildert natuurlijk wel heel anders dan olieverf.
|
Ik kan wel met acrylverf schilderen hoor :)
|
waarom niet gewoon met latex muurverf? je kunt ook gewoon kleine potjes bij de hema kopen daarvan, voor 5euro ofzo.
|
Omdat die echt helemaal niet lekker schilderen, ik heb er in elk geval geen ervaring mee, en die zijn ook niet bedoeld voor details en precieze schilderingen maar juist voor hele effen, vlakke dingen. Toch?
|
Ik zou grote tubes niet-al-te-dure acrylverf nemen. Op de HKU zouden ze daar niet om malen, of het houdt of niet, etc. :D
|
:D
|
Wat ga je schilderen?
|
Bij mijn moeders ga ik hun WoW-karakters op de muur schilderen. ;x
En in mijn eigen kamer een engel met een trompet en zo'n middeleeuws aureool, of juist een griekse godin in een strijdwagen. *O* |
als ik jou was zou ik gewoon el cheapo olieverf kopen ( bij action ofzo) en dan zelf medium maken, olieverf dekt verassend goed op een geverfde muur (y)
|
Ik ben het nu met acryl aan het doen. Want ik heb nog maar een week en olieverf droogt niet. Het werkt goed, alleen de muur zuigt erg dus ik moet duisent laagjes doen omdat het niet smeert omdat de muur dus het vocht eruit trekt. Maar het wordt mooi!
|
*o* Ik ben erg benieuwd, fizzle!
|
Ik probeer wel even een progress-foto te posten.
|
Nou, de muurschildering zit om de hoek (onderaan de trap - de computer staat onder de trap) maar ik heb met een spiegel een foto van het bovenste gedeelte weten te maken. Ik heb de staf ook al geschilderd, maar die is niet te zien hierop. Hij is sowieso niet zo goed te zien, maar je krijgt een idee. :bloos:
http://img90.imageshack.us/img90/2453/foto103r.jpg |
dat had ik onder deze account willen posten trouwens :p
|
Sorry maar ik kan er echt niets in herkennen. :o
|
het spiegeltje is rond. Maar het ziet er ovaal uit want ik hou het schuin. In het spiegeltje zie je de trapleuning, die ook schuin is. En achter de trapleuning staat een figuur.
|
Aah, nu zie ik het!
Nog steeds niet heel duidelijker natuurlijk, maar voor zover ik het kan zien is het volgens mij wel goed gelukt. :cool: |
Ik zie een kruisje. :(
Ok, nu niet meer, raar ding. Ik herken er een figuur in, maar iets nuttigs kan ik er niet echt over zeggen. :P |
Citaat:
het gaat echt veel beter dan ik dacht :y |
:cool: (y)
|
Ik heb trouwens een tekening gemaakt en ruitjes gemaakt op dat papier, voor de verhoudingen. Toen op de muur de hokjes die 1x1cm waren, 5x5 gemaakt, tekening op de muur getekend. Maar dat heb ik niet heel precies gedaan. Ik kan beter kijken dan rekenen, dus ik doe het vooral op het oog. En dat is prima gegaan. Vervolgens ben ik meteen gaan schilderen, zonder onderlaag ofzo. Achteraf wel jammer dat ik niet eerst de potloodlijnen wat onzichtbaarder gemaakt heb. (gummen is moeilijker dan ik dacht, op een muur). Maar dat komt wel goed :)
|
Ik heb proper pictures! Alleen ik kon ze alleen schuin of vanaf de trap maken, omdat het schilderij onderaan de trap zit. Dus hij lijkt erg uit proporties, maar dat is de hoek.
Haar hoofd (nog zonder pupillen en wel recht van voren gemaakt) http://img233.imageshack.us/img233/4007/dscf0086j.jpg Haar bovenlijf (nog steeds zonder pupillen en van opzij en onder gemaakt) http://img233.imageshack.us/img233/9871/dscf0085.jpg En de meest recente (van bovenaan de trap) , een totaalplaatje, mét ogen. Die heb ik er nu net ingeschilderd. http://img88.imageshack.us/img88/3382/dscf0089m.jpg |
Gaaf!!
|
dankejwel ^^
|
Night Elf <33 heb je deze zelf ontworpen of van een afbeelding?
|
zelf ontworpen.
|
Dacht ik al ;) En ze zweeft idd, maar het was me nog niet opgevallen :)
|
Ja dat komt omdat ze nog op een boomstronk moet staan. Als je goed kijkt, zie je dat haar rok ook valt alsof ze op een stronk staat ;)
|
Ja, bij die punt inderdaad.
|
Het is niet echt mijn smaak, maar hij is best mooi. Ik zou alleen als ik jou was iets aan de hoek van de rechterschouder en de nek doen, dat is nu echt zo'n scherpe punt en zou ik wat afronden. Er valt weer meer over te zeggen natuurlijk maar dat viel mij persoonlijk meteen op. :)
|
Ja dat is scherp inderdaad. Maar ik weet niet zo goed wat ik eraan moet doen :o
|
|
haha :D
ja, dat kan wel :y moet ik even kijken of dat nog gaat voor ik wegga :o |
Maar ik vond dat haar nek er zo kort van wordt.
|
Dan maak je het bochtje flauw in de diepte, als dat kan. snap je me? :O
|
Ja ik snap hem ;)
|
Top (y)
|
Ik heb trouwens een bocht gemaakt daar, kleiner dan wat jij zei Rasmusje, en met heel veel schaduw, dus je ziet het bijna niet (haar nek is nog mooi lang) maar het is niet meer zo scherp.
|
(y)
|
Wat zijn WoW karakters??? ((kben e beetje dom)
Citaat:
|
het is wel een tering look-a-like van wow
jammer dat 't hoofd zo groot is |
Citaat:
Mooi gedaan! Kom ook eens naar mijn kamer zou ik zeggen. :y |
Citaat:
|
Je kan ook in het vervolg eerst een grondlaag gesso (=wit) zetten, dan pakt de acryl beter.
Van muurverf kan je ook testpotjes kopen |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25. |