![]() |
Dubbelzijdig afdrukken in Adobe Reader 8.0
Hey
Weet iemand misschien hoe je in Adobe Reader 8.0 dubbelzijdig kan afdrukken? Ik kan deze optie nergens vinden namelijk. Ik weet dat je kan aangeven dat je alleen de oneven pagina's wilt printen en dan kun je vervolgens het papier opnieuw in de printer doen en de even pagina's afdrukken. Dit vind ik te omslachtig. Is er niet gewoon een functie om dubbelzijdig af te drukken in Adobe Reader? Afdrukken als boek wordt hem ook niet, omdat hij dan het papier op liggend zet. Wil het papier gewoon staand hebben. |
Als die functie er is zit-ie waarschijnlijk in je printerdriver, dus even bij je printer bij Eigenschappen kijken. In Adobe Reader zelf zit het - bij mijn weten - niet.
|
Je kan dat ook gewoon manueel doen, maar daarvoor moet je natuurlijk wel weten hoe je printer afdrukt (als je papier in de lade ligt, op de bovenkant of onderkant van dat blad en of het er al dan niet op z'n kop uitkomt). Hoe en wat hangt echt van printermodel tot printermodel af. Gewoon eens proberen met 1 pagina en dan merk je het vanzelf wel.
Maar goed; algemeen, is het als volgt (als ik me niet vergis): 1) oneven pagina's in omgekeerde volgorde laten afdrukken (zo heb je hopelijk een stapeltje met als bovenste blad 1) 2) vervolgs de even pagina's in de juiste volgorde laten afdrukken (het eerste blad dat hij neemt is p. 1, en daarop zet hij p. 2 enzovoorts) Als het goed is, krijg je daaruit ook gewoon direct je stapeltje in de juiste volgorde. |
Nou, het hoeft niet meer :P Printer hier op stage ondersteund geen dubbelzijdig afdrukken en ik ga het niet manueel doen. Ik laat het nu gewoon drukken bij een copyshop en ik mag de kosten declareren bij mijn stage :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38. |