![]() |
[EN] tips voor tentamen brief schrijven
Beste mede-forumers,
Afgelopen maandag had ik brieftentamen van Engels, echt vrolijk werd ik er niet van toen ik vanmiddag mijn cijfers bekeek. Zelf had ik het gevoel dat ik hem wel goed gemaakt te hebben. Maar dit bleek dus niet zo te zijn. Ik had een 1,2. Dit had ik echt niet verwacht. Nu ben ik op zoek naar tips om toch een goeie brief te schrijven op het tentamen. Aangezien ik het nu wel wil halen. Ik weet dat mijn grammatica niet goed is, maar daar kan het niet alleen aan liggen lijkt mij. En is het aftrekken van punten nodig als je te weinig woorden hebt? (aangezien ik dat niet eerlijk vind. Het gaat toch om je brief en niet om het aantal woorden) Dus zijn er tips? Ik lees het graag van jullie, ik weet het niet meer :( Groetjes, Jannie Brands |
Tips:
-Hou je aan de standaard opmaak van een brief. Die krijg je er soms bij, maar ik zou zorgen dat je hem uit je hoofd kent. -Tel je woorden!! Zet gewoon per regel het aantal woorden in de kantlijn en tel ze op. Kan je een flinke puntenaftrek schelen. -Je hebt altijd wel standaardzinnen voor een brief, gebruik ze! |
Citaat:
Bedankt voor je overige tips! |
Nee oké maar een standaardzin er tussendoor gooien kan al helpen. Of hetzelfde zeggen maar het nét iets anders formuleren kan al helpen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46. |