![]() |
Met HAVO je VWO diploma halen
Hallo,
Een jaar geleden heb ik mijn HAVO diploma gehaald. Ik had echter moeite met het kiezen van een geschikte studie. Ik heb daarna eerst een periode niets gedaan, en ben nu al ruim 4 maanden full-time aan het werk. Dit werk geeft mij echter niet voldoende voldoening en ik zou daarom toch graag verder willen studeren. Het liefst doe ik dit in combinatie met werk. Bij voorkeur in een jaar. Als het even kan in de avonden, maar als dat niet mogelijk is dan zal ik part-time gaan werken en full-time naar school toe gaan. Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand bepaalde studie methodes aanraden danwel afraden (ROC, LOI, 'gewone scholen'..). Ik woon overigens in de regio Middelburg. Alvast bedankt voor het advies. |
Uhm.. je kunt een deeltijdopleiding in het HBO doen. Als je dan je propedeuse hebt gehaald kun je naar de universiteit.
|
Citaat:
|
Ik kan me eerlijk gezegt ook geen studie voorstellen die interessant genoeg is om een jaar lang vol te houden.
|
Als dat al niet kan dan kun je dus onmogelijk gaan studeren..
|
Je vwo gaan halen? In één jaar?
Op een VAVO school? |
VWO halen in 1 jaar is wat onhaalbaar als je van de havo komt. Je hebt dus minstens 2 jaar nodig. Eerst naar 5 vwo, dan naar de 6e en dán pas kun je aan die studie gaan denken.
En ja t schijnt wel mogelijk t zijn om klas 5 en 6V in 1 jaar te doen, maar dat is ook hard werken en de vraag is of dat gaat lukken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27. |