Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   verkering vragen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1761594)

ThaBosaap 03-07-2009 14:10

verkering vragen

hoe vraag ik het beste verkering???

xxsuusxx 03-07-2009 14:17

ligt aan de persoon, je eigen creativiteit.. en aan alle andere factoren.

Kuise Keizerin 03-07-2009 14:24

Via een briefje. En dan zet je erop:

Wil je verkering met mij?

Ja [ ] Nee [ ]*

* kruis aan

En dat briefje stop je dan in haar jaszak of je geeft het via een vriend als je verlegen bent.

Syori 03-07-2009 14:49

Citaat:

Kuise Keizerin schreef: (Bericht 29417417)
Via een briefje. En dan zet je erop:

Wil je verkering met mij?

Ja [ ] Nee [ ]*

* kruis aan

En dat briefje stop je dan in haar jaszak of je geeft het via een vriend als je verlegen bent.

En dan niet vergeten je naam erbij te zetten, natuurlijk. :D

ThaBosaap 03-07-2009 14:55

maar vinden meisjes dan niet dat een jongen lef moet hebben?
en het gewoon moet vragen niet via sms, msn of een briefje?

ThaBosaap 03-07-2009 14:56

en wat is een goed moment om het te vragen?

Kuise Keizerin 03-07-2009 15:19

Maak gewoon eens een praatje met haar. En als het meer dan gewoon klikt, vraag je haar mee op date.
Weigert ze, dan is de boodschap duidelijk. Als ze toe stemt en je hebt een leuke tijd samen, dan vraag je haar wat vaker op date. Geef haar achteraf wat hints over hoe gezellig je het vond etc etc.

Daarna kun je haar duidelijk maken hoe leuk je haar vindt en dan vraag je of zij hetzelfde voor jou voelt.

Nou, succes hoor jongeman!

Syori 03-07-2009 15:56

Voor dit topic hetzelfde antwoord trouwens als op het andere topic:

Citaat:

Siorin schreef: (Bericht 29417758)
Waarom denken zoveel mensen dat je letterlijk aan iemand moet vragen of hij/zij verliefd is? Of dat je het altijd maar zou moeten vertellen?

Op een gegeven moment wordt het gewoon duidelijk of iemand je wel of niet leuk vindt, als je gewoon eens samen iets gaat doen en tijd met elkaar doorbrengt.

Ik heb het nog nooit letterlijk aan iemand verteld of gevraagd; er gebeurt uiteindelijk gewoon iets (of niet).

Je voelt het echt wel aan als je langer/meer met iemand omgaat.

Ghidorah 03-07-2009 18:37

Ik denk dat het er ook aan ligt hoe oud je bent.. Ben je wat jonger dan weet ik niet echt wat je het best kan doen maar als je iets ouder bent zou ik vragen als ze ergens mee naar toe wil zoals de stad ofzo, met ouder bedoel ik vanaf 14 denk ik. Want ik zie niet iemand van 12 een meisje mee naar de stad nemen xD.

ThaBosaap 04-07-2009 19:07

bedankt voor de tips maar wat is een goed moment om het te vragen?
binnenkort hebben we trouwens eindfeest en gaan we een paar dagen daarna met heel de klas naar een zwembad, zij is daar ook bij zijn dat goede momenten om het te vragen?

Syori 04-07-2009 20:20

Nogmaals: waarom 'verkering vragen'? Het lijkt me nogal stom om zomaar op iemand af te lopen en verkering te vragen. Als iemand dat bij mij zou doen, heeft-ie het direct voor altijd verpest.

Praat met haar, breng tijd met haar door, vraag haar of ze iets met je wil afspreken. Als jullie elkaar dan echt leuk vinden, gebeurt er vanzelf wel iets. En mocht ze afstandelijk doen en geen afspraak met je willen maken, dan heb je een antwoord zonder dat je jezelf te kakken hebt gezet: dat vermijdt dan weer een afgang/afwijzing.

ThaBosaap 04-07-2009 20:22

maar ik bedoelde het met vragen ook niet vragen, ik had wat speciefieker moeten zijn ok,
maar het schoolfeest of het zwembad is dat nou een goede plaats:confused:

Louis Armstrong 04-07-2009 20:57

Citaat:

ThaBosaap schreef: (Bericht 29422445)
maar ik bedoelde het met vragen ook niet vragen, ik had wat speciefieker moeten zijn ok,
maar het schoolfeest of het zwembad is dat nou een goede plaats:confused:

wat?

kalinho 04-07-2009 20:58

ja, bij uitstek. Tenzij je het liever in de Super de Boer vraagt natuurlijk

ThaBosaap 04-07-2009 21:08

dan denk ik dat ik toch maar een gesprek met haar aanknoop bij het zwembad

igfy 05-07-2009 12:04

Ik weet niet of je een inschatting kan maken van hoeveel kans je hebt dat zij je ook leuk vindt, maar je moet er rekening mee houden dat als dit niet zo blijkt te zijn, de hele klas er wel bij is enzo. dat is misschien niet zo fijn op dat moment..

ThaBosaap 05-07-2009 13:41

ja dat weet ik maar ik probeer haar alleen te spreken zonder het bijzijn van andere:)

Vivian. 05-07-2009 15:12

En, is het al gelukt?
Verder wil ik even kwijt dat ik verkering echt een kleautewoord vind. Noem het gewoon een relatie. Maar goed.

ThaBosaap 05-07-2009 18:52

nee ik heb wel een goede vriendin die aan haar wil vragen op wie het meisje met wie ik een relatie wil een oogje op iemand heeft, maar ik ga dus afwachten wat daar uitkomt en dan weet ik dus of ik een kans maak of niet.
als ik een kans maak ga ik haar bij het eindfeest een drankje aanbieden misschien wat dansen en dan kijken of het klikt doet het dat dan vraag ik haar op een date en dan zien we wel.

Sherlock 05-07-2009 21:25

verkering vragen is zoiezo dom:P Zeg gewoon dat je haar leuk vind en vraag of ze jou ook leuk vind! niet: wil je verkering met me?:O

Barabas 05-07-2009 21:37

"Relatie" is echt duizendmaal dommer dan verkering. Al is verkering ook dom.

Vivian. 06-07-2009 15:25

Hoe noem jij het dan Barabas? ;)

ThaBosaap 06-07-2009 18:14

bedankt, vivian en die vriendin van mij heeft gevraagd of ze een oogje op iemand heeft en ze zei nee, dus ik denk dat ik mijn kans ga wagen

Syori 06-07-2009 18:27

Ze zei 'nee', dus dat betekent dat ze ook geen oogje op jou heeft.

Dan zou ik in ieder geval niet zomaar vragen of ze verkering met je wil, want dan vergooi je eventuele kansen in de toekomst. Gewoon met haar praten en tijd doorbrengen. Misschien dat ze je ooit wel leuk gaat vinden dan.

Barabas 06-07-2009 22:57

Citaat:

Vivian. schreef: (Bericht 29428023)
Hoe noem jij het dan Barabas? ;)

Daar ben ik nog niet over uit. :o Maar ik vermeid ze waar dat kan

Dice94 06-07-2009 23:03

Je vraagt het eigenlijk niet, het gebeurt, laat merken dat je haar leuk vind, ga iets doen met zijn 2en.
Of als je bijvoorbeeld op het zelfde feest bent, ga even met elkaar ergens naar toe waar de anderen niet zijn, als zij dat natuurlijk wel wil. ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.