![]() |
Taxi-wereld
Citaat:
Citaat:
Wie heeft nog meer recente ervaring met de taxi's in Amsterdam en kan bovenstaande beamen of verwerpen? Mijn ervaring is al weer van een paar jaar terug en geloof niet dat het relevant meer is. Wat kan politie en de gemeente hiertegen doen? Wat voor een straf moet die taxi-chauffeur krijgen? Komen dit soort taferelen ook buiten Amsterdam voor en wat kan Den Haag doen? |
Verplichte meters(en tomtoms, dan help je de nederlandse economie ook gelijk) installeren en cameras in die taxis zou kunnen?
|
Ik pak nog wel eens een taxi als ik niet in staat ben geweest om met de auto te komen. En ik zoek eigenlijk altijd een goedgeklede, goed verzorgde chauffeur uit, met een goed verzorgde auto. Want snorders vertrouw ik niet. Als je dan een ongeluk krijgt, moet je maar afwachten of de verzekering wel iets vergoedt, en van een kale kip kun je geen veren plukken.
Het is heel maf, maar je kunt beter in iemand in een dure auto stappen. Dan heb je in elk geval het gevoel dat de chauffeur een investering deed. De nationaliteit maakt me niet uit. Of het een marokkaan is, of een jood of een Nederlander. Ik heb ze van alle afkomsten meegemaakt, en een aantal waren doodeng, maar een aantal waren ook heel erg netjes. Ik denk dat die chauffeur wel een punt heeft: allemaal tca maken, en de rest verbieden. Trek in elk geval die vrije markt weer in. Blijkbaar kunnen mensen dat toch niet helemaal aan zoals blijkt. Dan kun je maar beter 1 centraal punt hebben, dan dit. Misschien betuttelend, en onVVD, maar ik denk dat je voor het welzijn van de klanten, beter geen vrije markt kunt hebben. Maar dat ben ik |
In Amsterdam heb ik tot nu toe van de 6 keer dat ik een taxi heb gehad 3 keer ruzie gehad met de chauffeur omdat hij omreed.
|
Prijzen van taxi's, is allang bekend dat dat in geen verhouding staat tot de prestatie.
Ik heb geen behoefte te betalen voor een stropdas en Mercedes, ik wil gewoon van A naar B. Ik kan me voorstellen dat een klant gefrustreerd het kartel beschimpt en op zoek gaat naar alternatieven. Een laffe aanval van achteren met de dood tot gevolg? De dader levenslang martelen lijkt me een geweldige optie. Lijkt me overigens dat het taxibedrijf (of zijn het particulieren?) heel diep in de buidel moet tasten, zo gaat dat in ieder geval bij de meeste bedrijven waarvan personeel zich ver buiten het boekje gaat. |
Moet je met oud en nieuw kijken. Dan zijn de prijzen ineens ver6-voudigd....
Tenzij je een snorder treft, dan is het verviervoudigd. :') |
Mooi om van de week in het parool te lezen wat voor een bende het daar is en dan nu meneer cohen te zien vertellen dat het zo een klap is. HALLO jij bent daar de burgemeester toch? Als ik al weet dat er dingen gebeurde die niet door de beugel konden waarom deed jij dan niks?
Draai die regels dus maar weer terug, ipv lagere prijzen en concurrentie kregen we hogere prijzen en kartelvorming. Wederom een falende maatregel, schaf maar af. |
Tja, ik vermijd taxi's zoveel mogelijk, juist omdat het zulk onguur volk is. Je wordt afgezet waar je bij staat, en als kartels zoals TCA de macht hebben zelfs nog veel meer. Als er iets moet gebeuren, dan is het het volledig weren van georganiseerde chauffeurs, want daarmee is de overkoepelende taximaffia ook direct het werken onmogelijk gemaakt.
Weer alle TCA chauffeurs maar gewoon voor een maand of zes van alle standplaatsen en slinger ze op de bon als ze daar buiten klanten zoeken. Tien tegen één dat het daarna opeens wel normaal kan. Marktwerking werkt goed, maar alleen als een vrije markt gewaarborgd is. Een voormalig taxikartel dat met maffiapraktijken dat frustreert moet men dan ook aanpakken, en dat hebben ze in Amsterdam nooit gedaan. In Utrecht zijn er ook forse problemen mee. Ze rijden als psychopaten, en alle medeweggebruikers die het daar niet mee eens zijn kunnen klappen krijgen. Er is op het station op een gegeven moment een enorme matpartij geweest tussen opgefokte taximaffiusi en de politie. Vreemd genoeg werd een van de politiemensen later ontslagen wegens excessief geweld (wat vreemd is aangezien men tegen zulk tuig welhaast kernwapens nodig zou hebben om geweld excessief te laten zijn). |
Citaat:
|
Citaat:
|
oh ok.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach gelukkig zijn over 20 jaar taxi's automatisch, type je gewoon je bestemming in, haal je je OVchipkaart erlangs en je hoeft niet naar het gelul van een chauffeur te luisteren...
weer zo'n probleem wat zichzelf oplost. Citaat:
Citaat:
|
Die techniek kan imo niet snel genoeg komen!
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Überhaupt, de burgemeester gaat over openbare orde en veiligheid, en geen wethouder. De handhavingskant, van politie die staat te kijken en uit hun neus staat te eten terwijl Marokkanen strafbare feiten begaan, valt gewoon onder Job Cohen himself.
Hoewel hij natuurlijk wel van de PVDA is, laten we geen onrealistisch hoge verwachtingen als simpele handhaving van de wet eisen. |
http://www.webregio.nl/amsterdam/reg...andplaats.aspx
Cohen heb ik totnutoe alleen nog de gebruikelijke poep horen praten. |
Ik denk dat een kopje koffie drinken met die taxichauffeurs ook een heel stuk zou schelen!
|
VVD Amsterdam: zero tolerance op Leidseplein
AMSTERDAM - De Amsterdamse afdeling van de VVD eist de onmiddellijke invoering van een zogeheten zerotolerance-aanpak op de taxistandplaats op het Leidseplein in Amsterdam. De partij heeft met afschuw kennisgenomen van de dood van de 44-jarige man door een ruzie met een taxichauffeur, liet ze maandag weten. De VVD wil ook dat er snel oplossingen komen voor de langere termijn. Bij ernstige overtredingen moet onmiddellijk de vergunning van de chauffeur worden ingetrokken, meent de partij. ,,Dit dodelijke incident is het absolute dieptepunt in de al jaren slepende ellende rondom de Amsterdamse taxi's in het algemeen en de grote taxistandplaatsen in het bijzonder'', zei raadslid Robert Flos. De liberalen hebben het college van burgemeester en wethouders gevraagd om opheldering. Verder wil de fractie dat de standplaats op het Leidseplein alleen toegankelijk wordt voor taxi's met het Amsterdamse kwaliteitskeurmerk, zoals dat ook bij Centraal Station het geval is. Ook eist de partij onder meer met onmiddellijke ingang extra toezicht, een samenscholingsverbod van taxichauffeurs op het plein en dat de chauffeurs onderling en met klanten alleen Nederlands of Engels spreken. Daarmee willen de liberalen voorkomen dat de veelal Marokkaanse chauffeurs in hun eigen taal spreken. http://www.ad.nl/amsterdam/3346573/V...idseplein.html Misschien dat nu er iemand vermoord is de PVDA en andere lamzakken eindelijk eens wakker geschud worden voor deze boodschap die de VVD Amsterdam echt al jaren heeft. Wat hem trouwens arguably de tweede dode door linkse nalatigheid in een maand maakt. Eerder werd een twaalfjarige jongen doodgereden op een kruising die onveilig is, maar waarvan de verbouwing werd tegengehouden door Groenlinks, die per se onderzocht wilde hebben of er bomen geplant konden worden. |
Beetje jammer dat ze bij de VVD het parool niet lezen, maargoed ook na de maaltijd is mosterd lekker behalve voor de familie van die man (de bedreigde ambulancebroeder van een jaar terug).
|
Ik zie niet echt wat de taal ermee van doen heeft.
Sluiten van taxiplaatsen (zoals GL wil) lijkt me ook enigzins absurd, die mensen moeten wel thuis kunnen komen). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het ligt niet zomaar en alleen aan Cohen, hoor. "De boel bij elkaar houden" is nog steeds een gewenste situatie, maar je kan je afvragen of dat lukt als een deel van de bevolking sowieso die idee niet aanstaat
In Eindhoven schijnt het ook een probleem te zijn en ook in Den Haag ben ik een keer op een "Amsterdamse manier" behandeld. Dat van Eindhoven stond net in het artikel bij nu.nl, maar is nu niet meer te zien. Vond wel dit van 4 juli 2009: Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Nou en? Onderling slaan ze elkaar dood om vooraan te kunnen staan, dat is ten minste concurrentie ipv kartelvorming.
En Cohen moet eindelijk eens een keer ingrijpen ipv te gaan praten en proberen uit te vinden hoe het toch komt dat mensen zulk gedrag vertonen. Zorg voor toezicht op die plekken dat ter plekke een vergunning in kan nemen, gaat dezelfde chauffeur twee keer in de fout dan krijgt hij zijn vergunning nooit meer terug. Maar dat is dan zielig want die mensen moeten een gezin onderhouden of worden anders werkeloos en dat is zielig/kost geld. Het is bijna grappig, maar helaas gaan er mensen dood. |
Citaat:
hou me ten goede, ik ga dit topic verder nog lezen maar nu even niet. |
Citaat:
Citaat:
(maar misschien heb ik je reply verkeerd opgevat). |
Citaat:
Dit probleem is gewoon vreselijk en er wordt niets aan gedaan. |
Citaat:
Als ik me al eens bedreigd voel komt dat meestal voort uit de non-verbale houding van andere, niet zozeer uit wat ze zeggen. |
Citaat:
Maar dit kan natuurlijk ook aan mij liggen. Edit: Maar het punt is natuurlijk ook dat die chauffeurs aan het werk zijn, in Nederland. Klantvriendelijkheid lijkt me toch wel een pré als je geld wil verdienen. Beetje respect mag ook wel, maargoed dat is natuurlijk ook het hele probleem in dit geval. Edit2: Als ik in het buitenland ben heb IK me aan te passen aan de bevolking daar, en niet andersom. En meeste dialecten versta ik wel. ;) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat het niet netjes is e/d ben ik met je eens, maar ik snap niet dat mensen zich bedreigd vielen omdat mensen om ze heen een andere taal spreken. |
Niet netjes vind ik eigenlijk al een beetje raar. Amerikanen die hier komen en Nederlands leren en vervolgens vrienden over de vloer krijgen of met mede-Amerikanen die hier ook al jaren wonen en de taal spreken en gaan staan praten in het Engels, dan kijkt niemand daar raar van op.
Als ik naar het buitenland ga en ik kom daar Nederlanders tegen dan ben ik ook niet van plan om daar Duits/Engels/Deens/Turks/Chinees tegen te gaan praten omdat de mensen om me heen het zouden moeten kunnen verstaan. Hooguit als er ook vrienden bij zijn uit dat land. |
Het was meer op de situatie gericht popje, van een taxichauffeur in nederland verwacht ik wel dat hij nederlands spreekt in de omgeving van klanten, tenzij hij de klant er een plezier mee kan doen door een andere taal te spreken.
En offtopic: het vervelende zal voor de meeste ook niet de vreemde taal zijn maar het feit dat ze het niet begrijpen (wat met engels ook al vaak een probleem is). |
liberalisering ftw! (y)
|
Taxi wereld -> Mocro wereld.
|
Citaat:
|
Citaat:
In Roosendaal zijn ze ook ok. En vast op nog meer plekken. Maar in Amsterdam en Den Haag waar ik wel eens een taxi heb genomen zijn ze van de laagste plank (n). Niet qua prijs, maar qua kwaliteit dan. |
@ deadlock: Maar dat is dus precies het punt. Wanneer je met een groep een gesprek volgt spreek je een taal die iedereen min of meer spreekt en verstaat en voer je niet de helft van het gesprek in een taal die enkelen niet verstaan. Dat is flink onbeschoft. Zeker in een handelspositie schept het geen vertrouwen.
Daarnaast denk ik dat we er eens een punt achter moeten zetten immigranten met toeristen te vergelijken. Die mensen wonen hier, betalen niet flink om de Nederlandse economie te spekken met een fancy hotelletje en restaurant-bezoeken. Ze hebben dezelfde rechten, en daarbij ook dezelfde plichten, als iedere andere Nederlander. Daar mogen ze ook naar behandeld worden, zowel wanneer dat hen uitkomt als wanneer niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik op vakantie ben, zal ik me ook wel eens onveilig/bedreigd voelen als ik langs een groepje 'hangjongeren' loop en dan zal ik me ook storen aan het feit dat ik ze niet kan verstaan als ze bijvoorbeeld dingen tegen me zeggen, of me naroepen. Maargoed, dan gaat het inderdaad weer meer om de houding dan de taal, want ik ben in hun land, dus heb ik niets te zeiken. Ik kan niet goed uitleggen wat me hier nou het meest aan stoort. Vooral in Amsterdam is het erg (eigen ervaring). Ze komen gewoon zo respectloos over, naar iedereen in het algemeen, maar dan ook vooral naar vrouwen toe. Bah, moeilijk om de specifieke redenen te noemen, haha. |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens is het probleem met taxi chaffeurs gemakkelijk op te lossen. Gewoon zwaardere straffen geven, zowel voor de idioten in het verkeer, als degene die denken met geweld klanten te moeten binnenhalen. |
Citaat:
Nee ik doelde natuurlijk op hun vriendelijkheid, het lijkt wel of die gasten hier straight from hell komen. |
Citaat:
Citaat:
Maar goed, ook hier is het pure politieke en politionele onwil om die wij versus het publiek mentaliteit onder (allochtone) taxichauffeurs aan te pakken. Als ze gewoon bij elk geweldsincident standaard zouden arresteren en voor een maand vergunning plus auto in beslag zouden nemen, en voortaan elke taxi die is aangesloten bij Waarom Cohen de politie dat niet doen? Ik heb geen idee. Zoals gebruikelijk is er geen uitleg voor te verzinnen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.