![]() |
Autisme
De overheid zou meer kunnen betekenen in het vinden van een passende werkplek of deze creëren voor jongeren en volwassenen met een autisme spectrumstoornis (ASS) functionerend op normaalbegaafd niveau.
Met name door bijvoorbeeld beter in te spelen op de sociale vaardigheden van de autist, omdat veelal hier de tekortkomingen liggen. Graag hoor ik jullie ideeën en/of mening hierover. Vriendelijke groet, Sofie Vos |
hier staat mijn mening hierover o.a.
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1761064 vergeef me het verder; maar ik ga vragen of dit verplaatst kan worden naar psych. |
Citaat:
|
Met 'beter in te spelen' bedoel ik; beter omgaan met de achterstand van een autist met name op de sociale vaardigheden op de werkvloer.
Sofie |
Citaat:
|
bij ons op school is dit all het geval. ze krijgen extra ondersteuning
sommige gevallen krijgen aparte lessen + ze hebben uiteraard een rugzak wat 300euro aan de school geeft voor extra leer onderstuining voor het desbetrefende kind goed geregeld toch? |
Me lijkt het onzinnig om alle autisten op een hoop te gooien, aangezien het nogal een verschil maakt of iemand PDD/NOS of asperger heeft.
|
Citaat:
Maar voor de stelling .... zou meer kunnen doen voor .... lijkt me de generalisering niet geheel misplaatst. |
Citaat:
|
Niet alleen voor autisten, ik zou graag zien dat ze voor alle jongeren en ouderen met problemen gratis persoonsgerichte projecten aanbieden om hun sociale vaardigheden te verbeteren en het voor hen mogelijk te maken om een baan te krijgen waarmee ze kunnen leven zonder al te veel stres e.d.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25. |