Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Probleem! pijn, maagdenvlies (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1762249)

Charlene7 07-07-2009 15:11

Probleem! pijn, maagdenvlies

alless moet weg!!!

Sherlock 07-07-2009 15:19

hoi vriendin van boet:D want dit had hij al gepost of jij hebt precies hetzelfde meegemaakt:P je kan idd je maagdenvlies gebroken hebben maar dan ben je nog wel maagd

Charlene7 07-07-2009 15:38

Citaat:

JasperJD schreef: (Bericht 29432272)
hoi vriendin van boet:D want dit had hij al gepost of jij hebt precies hetzelfde meegemaakt:P je kan idd je maagdenvlies gebroken hebben maar dan ben je nog wel maagd

haha ja weet ik ik ben die vriendin, ik dagt ik ga ook maar eens een account maken:P
is dat erug als dat is gebeurd??
want ik durf het ook niet te vertellen aan m,n moedr of vader, dan weten ze gelyk dat ik mezelf vinger!!
:'( hellup!

Sarah 07-07-2009 15:55

Het is niet erg als je maagdenvlies is ingescheurd (niet doorbroken, het is geen zegel :p). Dat zou bv. ook kunnen gebeuren als je een tampon verwijdert (en dan is het ook niet erg). Het kan zijn dat het weer vastgroeit, kan ook zijn dat dat niet gebeurt, maakt allemaal niets uit. Maar je hoeft het niet tegen je ouders te zeggen als je dat niet wil.
En je bent dan inderdaad niet 'ontmaagd'.

Alyssia 07-07-2009 15:55

Hoezo zou dat nou weer erg zijn? Je hebt nog steeds geen seks gehad dus je bent nog gewoon maagd hoor.

Charlene7 07-07-2009 15:57

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 29432419)
Het is niet erg als je maagdenvlies is ingescheurd (niet doorbroken, het is geen zegel :p). Dat zou bv. ook kunnen gebeuren als je een tampon verwijdert (en dan is het ook niet erg). Het kan zijn dat het weer vastgroeit, kan ook zijn dat dat niet gebeurt, maakt allemaal niets uit. Maar je hoeft het niet tegen je ouders te zeggen als je dat niet wil.
En je bent dan inderdaad niet 'ontmaagd'.

OKeej!
doet het dan de eerste keer pijn als je seks hebt of neit meer?
:$

Sarah 07-07-2009 15:59

Pijn bij de eerste keer seks komt vaak meer door de zenuwen dan door het maagdenvlies, dus dat ligt eraan hoe zenuwachtig je dan bent ;)

Charlene7 07-07-2009 16:06

ik denk heel erg:P

ps: hoe weet jij dat allemaal?

Sarah 07-07-2009 16:26

een beetje uit ervaring en een beetje omdat ik geneeskunde studeer :)

SacredRose 07-07-2009 16:30

opletten bij de biologie lessen en ervaring denk ik

Charlene7 14-07-2009 14:22

en uuuhm,
wat is PRECIES je maagdenvlies?? :$

PiNkDeViLaNgEl 14-07-2009 17:01

charrie geen zorgen ik heb dat ook gehad ik schrok me de pleurus
mijn moeder weet denk ik ook wel dat ik vinger want dat vroeg ze toen ik tampons wou kopen :P
jij weet het nu ook
maar het is neit erg je kan ook gewoon verder gaan zoveel meiden doen dat alleen had ik het neit achter jou verwacht . maar het is dus niet erg
het kan deze keer pijn doen maar waarschijnlijk daarna niet meer
-xxx- een van je beste vriendinne robin

Balance 14-07-2009 18:13

Citaat:

Charlene7 schreef: (Bericht 29460787)
en uuuhm,
wat is PRECIES je maagdenvlies?? :$

Het woord 'maagdenvlies' is eigenlijk fout, want er is helemaal geen 'vlies'. Meisjes hebben bij dat woord vaak het idee dat ze iets moeten doorprikken ofzo, dat is dus niet zo.

In werkelijkheid is het maagdenvleis een soort ribbeltje, of eigenlijk weefsel. Het is een randje aan de opening van je vagina. Bij sommige meisjes is hij dun, bij anderen wat dikker. Sommige meisjes hebben het helemaal niet.
Wanneer je seks hebt kan het maagdenvlies een beetje scheuren en dat is wat er pijn kan doen. Maar dat hoeft helemaal niet. Ook kan het zijn dat het allang gescheurd was, bijvoorbeeld door te vingeren, door het gebruik van een tampon of door iets simpels als paardrijden.
Het maagdenvlies heeft dus eigenlijk ook niet zoveel met seks te maken, want je blijft altijd maagd totdat je voor het eerst geslachtsgemeenschap hebt gehad met een jongen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.