![]() |
dromenvanger
hallo,
Ik heb al jaren een dromenvanger en in al die tijd geen nachtmerries gehad *O* hebben jullie een dromenvanger? en denken jullie dat het werkt? post hier je mening en ervaringen! |
Ik denk dat het werkt, omdat je verwacht dat het werkt.
|
een placebo dus
|
Natuurlijk werkt dat niet, behalve evt. in de zin die *oma* bedoelt.
|
Citaat:
|
Haha nou heeft die jongen vanavond weer nachtmerries. :D
|
Ik geloof niet zo in dat soort dingen.
|
Als decoratie werkt het zeker, ik vind ze echt sfeervol;)
|
Ik vind het onzin. Het ziet er leuk uit, maar dat is dan ook alles.
Hier wat info: Men gaat er vanuit dat de hemel doorweekt is met dromen, goede dromen, maar ook slechte dromen. Tijdens de nacht worden de slechte dromen gevangen in het web en volgens de overlevering glijden ze er dan in de morgen af en drogen ze op in de ochtendzon. Goede dromen kunnen ongehinderd hun doorgang in het centrum van de dromenvanger vinden en treden daarmee het leven binnen van de dromer. Alsof zo'n hanger van draad & hout de kracht heeft om dromen(die zogenaamd in de lucht aanwezig zijn) door te laten of te weren... Maar als het een prettig gevoel geeft, waarom niet?;) |
Citaat:
En ik heb er zelf een (of eigenlijk twee, ook een bij mijn ouders), maar ze hangen niet vlak boven mijn bed. En ik vind ze mooi:) |
Ik heb er ook eentje (hij hangt alleen niet boven mijn bed omdat ik onder een schuine wand slaap) maar desondanks heb ik toch nog nare dromen. Ik heb ook zorgenpoppetjes onder mijn kussen, maar daar moest ik alleen maar heel hard om lachen toen ik de beschrijving las. Je moet namelijk 's avonds je zorgen aan ze vertellen, en 's ochtends als je wakker word zijn ze al een heel stuk minder! Duuuuuuuuuuh. Vaak zijn de dingen waar je je 's avonds zorgen om maakte 's ochtends al een stuk minder erg! Er een nachtje over slapen heet zoiets ;) Maar ik vind het leuk dat het bestaat
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51. |