![]() |
Canadese Verjaardag
(Geen idee waar dit thuishoort)
Ik vroeg me af wat nou precies het verschil is tussen een Canadese en een Nederlandse verjaardag, en of ze in Canada nog speciale birthday rituals hebben? |
Ik weet niet of het in Canada ook zo is, maar in de VS is het heel raar om de familie ook te feliciteren met de jarige. Je feliciteert dus alleen de jarige zelf.
|
Arenda naamzoek.
|
Citaat:
|
Is eigenlijk ook maar raar.
|
Citaat:
|
Wat is dat naamzoek eigenlijk? :bloos:
|
Offtopic: Dat is bedoeld om de genoemde persoon iets te laten vinden.
|
Offtopic: En sommige verslaafde, narcistische forumers zoeken elke dag/uur of hun naam ergens wordt genoemd in een topic.
|
Een Canadese uitwisselingstudente had het over een Canadees ritueel dat ook wel eens voorkomt in bepaalde staten in de VS, namelijk de jarige job te meppen als hij/zij 18 of 21 werd. Ik weet niet echt of dat op waarheid berust maar ik heb haar uit interculturele communicatie motieven maar even een klap verkocht. Ik heb het verhaal wel eens vaker gehoord tijdens mijn jaren op een internationale school.
Ohja, ze teelde ook haar eigen wiet. Dus nogmaals, informeer even before she want to press charges against you :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Boter in iemands gezicht smeren is hier een soort van traditie... En ik vind in Nederland dat koffie/thee/gebakje-gebeuren toch anders dan hier. Netjes met lepeltjes en een schoteltje en een bakje thee er bij. :o |
vanwaar die boter?
|
Dat boter in iemands gezicht smeren mogen we hier ook wel introduceren. Ik ben toch net jarig geweest, :o.
|
Citaat:
http://deeptrench.com/newspaper/?p=112 en "Canada - Greasing the nose with butter or margarine. In Atlantic Canada (Nova Scotia, Prince Edward Island and Newfoundland) the birthday child is ambushed and their nose is greased for good luck. The greased nose makes the child too slippery for bad luck to catch them. This tradition is reputed to be of Scottish decent. Birthday punches. In Quebec the birthday person receives a punch for each year they are alive and then one for good luck." En ja ik heb vrienden het meerdere malen zien doen, beetje mal! |
Ik feliciteer alleen iedereen als ik niet weet wie er jarig is enzo :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26. |