![]() |
Waar loop jij tegenaan als puber/tiener?
Spui uw verhalen! Als nieuwe fb wil ik jullie graag een beetje op weg helpen :)
Problemen met je partner? Ruzie met je ouders of vrienden? Of zit je ergens mee? Twijfel je over dingen? Dit topic is hiervoor bedoeld, mede-pubers/tieners kunnen erop ingaan en/of advies geven. Natuurlijk kun je over je problemen ook een eigen topic aanmaken. |
Ik heb heel erg ruzie met me ouders de laatste tijd.
Dan vragen ze iets en dan raak ik gewoon geïrriteerd en dan ga ik gelijk schreeuwen. Tsja, ze moeten zich een keer niet zo met mij bemoeien. |
bij mijn werk ben ik wel eens tegen een glazen deur aangelopen
|
Citaat:
|
Ruzie met ouders, maar dat begint tegenwoordig wel wat minder te worden, omdat ik heb ontdekt hoe ik dingen gewoon rustig moet vertellen op de goeie manier...
Soms wel is ruzie met mijn vriendin, maar dat hoort erbij. School loopt ook niet altijd even lekker, maar daardoor had ik veel ruzie met mijn ouders. Uiteindelijk komt toch alles wel goed. |
Keuzes Teveel en te moeilijke keuzes
|
jasperjd, wacht maar tot je ouder bent, het wordt alleen maar erger
|
Dat ik sneller chagrijnig ben/was en dat mijn ouders zich inderdaad niet zo met me moesten bemoeien. En natuurlijk de standaard onzekerheidsdingen, van 'ik zal nooit een vriendje krijgen omdat ik zo lelijk ben' enzo. Ben ik inmiddels overheen ;)
|
Natuurlijk ben ik vaak onzeker over mijn uiterlijk enzo. Maar ik loop vooral tegen problemen aan met mijn stiefmoeder (aan vaders kant). Maar nu gaat ze met een maatschappelijk werkster praten, hopelijk gaat het dan beter. Ze maakt het me namelijk echt onmogelijk om ook maar een beetje normaal met haar en mijn vader samen te leven.
En mijn borsten blijven maar groeien, :mad:. |
'K heb geen idee wat voor opleiding ik zou moeten kiezen na mijn havo.:S
|
Ik heb eigenlijk geen problemen met me puberteit,, heel soms heb ik wel een andere mening tegenover me moeder. Maar zelf merk ik er weinig van,, ben heel weinig chagrijnig. Als ik dan sommige pubers zie die tekeer gaan tegen hun ouders ben ik blij dat ik er weinig van merk.
|
Ook problemen met m'n ouders, zoals iedereen op deze leeftijd denk ik wel. We worden het er maar niet overeens tot hoelaat ik in het weekend (of in dit geval; in de vakantie) weg mag blijven van huis 's avonds. Erg vervelend.. Wat ben ik blij als ik m'n middelbare dadelijk afgerond heb en op mezelf kan gaan wonen, ghehe.. :P Nee, dat is onzin. Maar soms kan ik ze wel schieten, hoor (a)
|
Mijn vriendin die pissig op me is omdat ik iets stoms deed maar waartegen ik toch al heb gezegd dat het me spijt :boos:
Mijn kutbroertjes, die alleen maar lego door de woonkamer gooien en de hele tijd irritant zijn! En natuurlijk de standaarddingen: ongesteldheid, borsten, ouders... :rolleyes: |
waarom vinden tienermeisjes het krijgen van borsten eigenlijk zo vervelend? ik zou er helemaal blij mee zijn en er mee spelen enz :bloos: :bloos:
|
Citaat:
|
Mijn problemen? Uh, ik betrap mezelf er soms op dat ik naar borsten loop te kijken. :bloos:
|
Ik ben in die tijd met mijn dronken hoofd wel eens tegen een lantaarnpaal aangelopen.
Hard. |
Citaat:
Jullie mannen hebben makkelijk praten.. Wij meiden hebben alles! Jullie hoeven niet ongesteld te worden (denk eens in.. iedere maand een paar dagen constant heftige buikpijn, jezelf sociaal emotioneel niet onder controle hebben, alles doet zeer en ook nog eens die bloedende boel onder..) Kinderen zijn leuk.. maar het hele proces rondom het vruchtbaar zijn niet zo.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet onze evolutiefout ;)
|
Laten we onthouden dat dit een subforum is voor de jongere forummers.
Op die leeftijd mag je nog rustig zeuren over het ongesteld zijn en zit je niet te wachten op oudere jongens die jou vertellen dat je leuk met je borsten kan spelen en dat je maar aan de pil moet of moet stoppen met miepen. Ik stel voor dat de heren boven de 18 weer terug gaan naar Onzin of alle andere subfora die wel aansluiten bij hun leeftijd ;) |
Citaat:
Maar volgensmij zitten de meeste meisjes er niet mee dat ze borsten krijgen hoor. Alleen vinden ze ze allemaal te klein of te groot. |
Ik was er nogal laat bij dus ik had ook zoiets van 'JA NOU MOGEN ZE WEL KOMEN HOOR' - maar verder is het een en al gedoe en ze doen ook soms best wel zeer.
|
dat ik maar niet uit de pubertijd kom xD Ben nu 21:eek:
|
Inderdaad, het doet vaak zeer.
|
Vooroordelen.
|
Veel ruzie met m'n ouders en m'n broertje ..
Ik ben nu 15 jaar..en mijn broertje is 12 jaar..en dat botst heeeel erg.. .. en dan ga ik schreeuwden..en dan weet je t wel... |
Citaat:
wat eigenlijk niet zo goed is, want ze menen het waarsch niet zo slecht. Maarja, kijk, |
ik wordt heel snel heel kwaad.
|
Erge ruzie met zus, o.a. geweld.
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb het heel erg moeilijk dat ik geen normale jeugd heb gehad, ben nu 24, en heb van mijn 3e tot mijn 17e in internaten moeten zitten! Compleet afgesloten van de buitenwereld, iedereen zei dat ik gek was, en geen gewone school maar ZMOK!
Pas daarna kon ik heel rustig een leven beginnen, en na 24 jaar heb ik pas een leven. |
Me sexualiteit, ben er sins een half jaar achter dat ik bisexueel ben :$?
|
Met de vraag: "wat wil ik met mijn leven", loop ik nu al paar jaartjes rond.
Eigenlijk sinds ik ben gaan puberen. |
Ouders/familieleden heb ik niet echt problemen mee.
Ik kan me achter de pc alleen niet echt concentreren voor schooldingen, wat onhandig is als je een profielwerkstuk moet maken. En dat mijn vriendin anderhalf uur met de trein van mij vandaan woont. |
Citaat:
|
Oh, mijn ouders kregen gisteren een telefoontje van mijn mentor dat mijn resultaten tegenvielen. De leraren vinden dat mijn mentaliteit moet veranderen anders haal ik de zesde niet.
|
Ik weet vooral niet wat ik met mijn leven moet gaan doen als ik de examens gehad heb...
|
Zwak/Langzaam celherstel in de voeten en achterblijvend immuunsysteem vanaf mijn 13e (Y)
|
PUISTEN!!!
Echt een ramp, na zoveel last heb ik er niet van maar elke puist is een een te veel voor mij! |
Citaat:
en nu mijn probleem: ik ben 13 jaar, en heb nog geen borsten, nog helemaal niks.. :facepalm: is dat raar? |
Nee, sommige meisjes krijgen pas borsten als ze 16 zijn, of 18. Dus daar is helemaal niks mis mee!
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toen ik in groep 8 zat toen was het bij ons altijd 'stoer' om als een van de eerste ongesteld te zijn. Nou, achteraf wou ik dat het bij mij nog wel wat langer had geduurd. Het is serieus echt kut om ongesteld te zijn. Wat dat betreft hebben jongens/mannen het een stuk makkelijker vind ik. Met heel veel dingen. Ze worden niet ongesteld, zijn in zekere zin niet verantwoordelijk voor het kind (ze kunnen er zo bij weg lopen). Ze kunnen plassen waar ze maar willen. Ze maken niet overal een super groot probleem van.. Maar het leven van een meisje/vrouw daarentegen vind ik zelf dan weer een stuk interesanter, gezelliger, leuker, enz. :) |
Citaat:
|
Ik ben te jong om zo apathisch, negatief en ronduit deprimerend in het leven te staan.
Althans, dat zegt men tegen mij. Ik heb er geen problemen mee. |
Hoe jong ben je dan Arachnia?
|
nou, wel meerdere dingen....
ik ben 13 jaar, ^^ - ik heb nog nooit een vriendje gehad, en dus ook nooit gezoend of gekust... ik wil het wel.. maar ik wacht totdat ik diegene ook leuk vind.. maja genoeg over dat... en het tweede is... ik heb nog geen borsten... helemaal niks.. de rest van al mijn vrienden wel.. ik schaam me erg voor deze dingen, ook al weet ik niet waarom.. 't is gewoon dat de rest van mijn vrienden het al gedaan hebben en het er de hele tijd over hebben,.. en dan kan ik het er niet mee over hebben... wantja.. ik heb het allemaal nog niet (gedaan).... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22. |