![]() |
zelfmoord
de laatste tijd voel ik me vaak vet kut
:mad: eerst dacht ik dat het was omdat m`n vriendin zo verweg woont en ik haar daardoor niet zo vaak zie. :o maar het neemt steeds ergere vormen aan ik word steeds depressiever en ga steeds vaker aan zelfmoord denken t is dat ik geen gun heb en dat dat voor mij de enige optie zou zijn . :eek: en t is niet dat ik zit van niemand houd niemand zou me missen . maar ik heb er soms gewoon geen zin in t allerengste is nog wel dat ik soms helemaal para begin te denken van als ik dan .......... zou ik dan ook nog vijanden meenemen . en natuurlijk dat ik zelf niet eens weet waarom ik bepaalde dingen denk/doe ik zit er zelf heel erg aan te denken om hulp te gaan zoeken maar ik weet niet of ik wel naar een psych toe durf want ik ken lui die zijn na die tijd alleen maar erger en erger geworden en die hebben nou tbs :( :( dan zit ik nog te denken aan hypnose therapie mischien kom ik daarmee achter waarom ik die bepaalde dingen denk/doe ik weet t allemaal niet meer please respond *knip -> sorry dit soort tips hebben we liever niet* |
(Dat laatste wat je typte vond ik, zeker in dit zinsverband, niet passen. Ik heb ook even je titel aangepast.)
Zoek dan professionele hulp. Wat houdt je tegen? Lui zijn is geen argument. Je wilt niet met het leven stoppen nou bewandel die weg dan. Sommige problemen zijn nou eenmaal heel moeilijk/niet op te lossen... denk dat dat echt kan helpen zeker als je al van alles hebt geprobeerd. Als je het te zwaar vindt meteen op bezoek te gaan bij een psycholoog kun je ook eerst bellen en op die manier een praatje maken. Telefoonnummer staat bijvoorbeeld www.korrelatie.nl En wat anderen allemaal hebben ervaren. Er zijn ook mensen heel goede ervaringen. Laat je niet van de wijs brengen en probeer 't gewoon! |
Ik ben 2 keer bij een psycholoog geweest en de 2e keer heeft het me enorm geholpen. Dat betekent niet dat ik nu niet meer met problemen zit, maar het is wel afgenomen. Ik heb af en toe overigens nog wel een terug val, maar ik heb geleerd hoe ik mezelf daar uit kan helpen. Ik wil niet zeggen dat het jou ook zou helpen, maar bij mij had het dus in ieder geval succes.
|
Ik denk ook soms van "als ik me van kant maak dan niet zielig in m'n appartementje, nee 'k ga eerst soort onbekende superheld worden, zelf achter alle verkrachters e.d. gaan, ze afmaken, kan ik me ineens volledig geven omdat ik niets meer te verliezen heb..."
En ja, kan zijn dat je vind dat je raar denkt, ieder heeft wel zo'n onderliggende gedachten het verschil met de anderen is dat jij 't durft posten op dit forum. Als je verder normaal kan leven heeft deze maatschappij geen probleem met jou, en als jij ermee geen probleem hebt is alles weer "in orde" .... Zoek proffesinele hulp, get that lazy ass of your couch. |
Heel voorzichtig zijn met professionele hulp! Voordat je het weet, hebben ze je stevig in hun klauwen, en ze laten je nooit meer los. Eenmaal bij een psych geweest, zit je voor de rest van je leven in een hokje. In een hokje? Ja, dat merk je wel als je gaat solliciteren...
Probeer je probleem zelf op te lossen, want jij bent de enige die dat kan. Succes. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Individuele hulp is de sleutel. |
Citaat:
Er is geen sleutel en het is allemaal even nutteloos....... |
Citaat:
|
Citaat:
Heb ik dat gezegd??? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb niet gezegd dat het altijd per definitie nutteloos is , alleen dat het bij mij nutteloos is. (Dat heb ik nu ik er naar terugkijk toch wel een beetje anders geformuleerd, toch bedoel ik er niet mee dat het "per definitie nutteloos is") |
Citaat:
|
Citaat:
sukkel wie is er zieker jij of ik !!! :eek: |
Citaat:
evil is together the psych is alone |
Citaat:
FB/edit: gelieve dit scheldwoord niet te gebruiken, zeker niet op Psychologie |
Citaat:
Weet je waar je eens mee moet beginnen? Met je zegeningen te tellen. Tel je zegeningen! Het kan niet waar zijn dat je hele leven kommer en kwel is. Breek daar doorheen. Als je wilt, moet dat op den duur lukken. En: het geeft heel wat meer voldoening om je probleem zelf op te lossen dan om dat anderen te laten doen. Succes! |
Als ik het goed begrijp maak je jezelf van kant dus als je vriendin het uitmaakt.
Ik persoonlijk vind dat nogal slecht ik heb er ervaring mee. Stel je voor ze is niet meer verlief op je en houd het toch met je aan omdat ze bang is dat je anders zelfmoord pleegt. (nah het kan natuurlijk ook zijn dat ze dit niet weet maar ik heb wel vaker dit soort verhalen gehoord) Mijn vraag dus eigenlijk weet zij dat je dan zelfmoord zou plegen als ze het uitmaakt? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
met profecionele hulp heb ik slechte ervaringen, dus ik ben meestal op mezelf en mijn vrienden aangewezen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15. |