![]() |
OM gaat recht spreken
Zaken waar je vroeger nog jezelf bij de rechter moest verantwoorden gaan op de schop. Niet langer de rechter maar de officier van justitie gaat op de stoel van de rechter zitten.
http://www.nuvideo.nl/algemeen/28696...overslaan.html pff....ik vind het maar een enge bedoeling en twijfel aan de mogelijkheid tot objectiviteit van iemand die zowel over de straf als de schuldvraag moet spreken. |
Het gaat om kleine zaken, en je kan altijd nog naar de rechter om de beslissing aan te vechten. Zoiets als rijden onder invloed is toch zonneklaar en daar lijkt me helemaal geen rechter bij nodig. Ik zie het probleem niet.
|
Dus dan ben je schuldig totdat het tegendeel bewezen is. Prima methode (Y)
|
Citaat:
|
Wat ook fantastisch werkt.
|
In het merendeel van de situaties is de straf die het OM eist (bij kleine en grote vergrijpen) uiteindelijk hoger dan wat de rechtbank eist. Ik hoop dat het OM ook op deze manier gaat optreden in moord -en verkrachtingszaken.
Wie zegt overigens dat het onderzoek naar een bewijs nu irrelevant wordt? |
Niet irrelevant maar het wordt minder objectief bekeken. Waardoor heul veul veroordeelde in beroep zullen gaan en er dus meer werk verzet moet worden.
Of is dit een plan tegen de werkeloosheid? Dan ben ik voor, ik was in de veronderstelling dat het iets met werkdruk bij rechters te maken had. |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13. |