Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   meubelzaak failliet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1763388)

gurl19 13-07-2009 07:58

meubelzaak failliet

Wij hebben tweede pinksterdag mooie meubels uitgezocht bij de woongigant. Nu hoorde ik dit weekend dat deze failliet is. Gelukkig is hij CBW erkend en krijgt iedereen aanbetaling terug of bestelling wordt gewoon geleverd.
Maar nu hebben wij toen met de verkoper afgesproken dat hij de spullen in november zou bestellen en dat het in maart op afroep klaar stond.
Nu vraag ik mij af of het wels alsnog besteld wordt door meubicare (het bedrijf dat de verplichtingen op zich neemt) Iedereen zou voor het weekend bericht hebben stond in een persbericht van 7 juli, maar ik heb niets gehoord dus heb ik gemaild, maar tot heden nog geen bericht.

Weet iemand hier wat meer van? Ik zou graag mijn meubels wel gewoon krijgen omdat ik erg tevreden was, en we een goede deal over de prijs hadden

Skater13 13-07-2009 11:59

Waarschijnlijk gaat dat bericht over de directe bestellingen. Ik zou zeggen zoek contact (telefonisch of mail) met meubicare en vraag ze of je bestelling in November geplaatst gaat worden voor de afgesproken prijs. Nu kunnen ze dit nog met het failliete bedrijf communiceren in november wordt dit mijns inziens lastiger..

Succes!

Ivo 13-07-2009 14:01

Maar verwacht niet dat Meubicare in een week alle ongeruste klanten uitgebreid te woord kan staan. Heb ook even geduld, want je zult niet de enige zijn met vragen over z'n bestelling.

gurl19 14-07-2009 15:56

Het blijkt dat meubicare dezelfde eigenaar heeft al woongigant. Er stond op een soort nieuwssite dat dit zaakje stonk. Hopelijk zijn we geen geld kwijt. Tot nu toe ook nog geen bericht.

remy476 14-07-2009 16:24

Citaat:

gurl19 schreef: (Bericht 29461109)
Het blijkt dat meubicare dezelfde eigenaar heeft al woongigant. Er stond op een soort nieuwssite dat dit zaakje stonk. Hopelijk zijn we geen geld kwijt. Tot nu toe ook nog geen bericht.

Als ze CBW erkend zijn maakt dat niet uit

Dittrich 15-07-2009 09:38

Je moet wel zorgen dat je jezelf aanmeld als gedupeerde bij zoiets. Dus niet achterover blijven leunen en wachten totdat zij bij jou kom en, maar duidelijk maken dat jij daar een bestelling hebt lopen en wat jouw verwachtingen zijn (houdt het redelijk).

gurl19 15-07-2009 17:21

Na een boos mailtje er achter aan, nu wel een antwoord. Ze nemen de bestellingen over en sturen iedereen een brief. Maar op internet (bij reacties op het artikel in de tubantia) staan vreselijk veel horrorverhalen over deze winkel. Dingen die bij reparatie nu invindbaar zijn, verkeerde of beschadigde meubels geleverd, of veel te laat etc.
Heb er weinig vertrouwen in. Maar omdat het CBW erkend is zou je de bestelling moeten kunnen verplaatsen naar een andere CBW erkende winkel en dan wordt de aanbetalingen gewoon verrekend. Nu hopen dat ik niet perse naar meubicare moet maar dat ik een andere winkel kan kiezen.
Allemaal wel erg vervelend!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.