![]() |
geen diploma
Hallo,
Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik ben blijven zitten voor de 2e keer, dus dat ik geen diploma heb :( Ik kom er dus ook nu pas achter dat ik het goed verkloot heb en dat ik niet wat ik nu in hemelsnaam moet gaan doen.. Ik zat in de 3e van VMBO-t en ben voor de 2x blijven zitten dus moet van school af, ik hoorde van iemand die ik kan die zat op VMBO-kader. Die mag naar niveau 2 en als hij het goed doet naar niveau 3/4. Weet iemand hoe dit gaat en of ik mijn VMBO diploma later nog kan halen. |
Je kan inderdaad naar MBO niveau 2, ik zou even informeren bij een ROC in de buurt!
|
Maar dan kun je toch worden toegelaten op een andere school, zodat je alsnog je diploma kunt halen? Ik ken iemand die ook 2 keer op VMBO-T is blijven zitten en toch zijn diploma heeft gehaald. Het moet dus wel kunnen. Zonder diploma kom je al veel minder ver dan met. Als het echt niet kan zou ik het zeker bij een ROC proberen!
|
Je kan inderdaad naar een MBO niveau 2 opleiding zonder diploma en na die 2 jaar instromen in het 2e jaar van niveau 3/4. Dat verschilt per opleiding natuurlijk dus ik zou er wel naar informeren, maar zo ging het bij mijn opleiding. :)
Bytheway, met VMBO kader mag je in de meeste gevallen al naar niveau 3/4, als je sector aansluit op je toekomstige opleiding. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11. |