![]() |
Duizelig
Hallo,
Ik vroeg het laatst aan paar vrienden, en deze hadden het allemaal niet. Daarom wil ik graag weten of dit wel gezond is. Het gaat namelijk om duizeligheid. Ik heb soms, als ik opsta, hier namelijk last van. Dan kan ik zo'n 10 seconden bijna niks zien. En na die 10 seconden trekt de duizeligheid weg, en is het zwarte voor mijn ogen snel weg. Is dit normaal, of zijn dit tekenen van een bepaalde ziekte? |
Extreme headrush. Voorzichtig opstaan dus.
|
er stijgt dan even geen bloed naar je hersenen zoiets. als je een beetje rustig opstaat en niet meteen 100 dingen wilt doen is er niets aan de hand :d
|
Kan ook voorkomen bij een lage bloedsuikerspiegel, verspreid je eten wat meer over de dag.
|
En grote mensen hebben er meestal sneller last van :)
|
Beetje lage bloeddruk waarschijnlijk, komt vrij veel voor, kan geen kwaad zolang je voorzichtig doet :)
|
Heb ik ook =) heeft volgens mij idd iets met de bloedsuiker spiegel te maken. geen last van ofz.
|
Citaat:
|
Lage bloedsuikerspiegel heeft er in dit geval niet mee te maken lijkt me, aangezien TS zegt dat 't alleen gebeurt bij (te) snel opstaan.
Klinkt mij als 'orthostatische hypotensie' met een duur woord ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthostatische_hypotensie ) Niks om je zorgen over te maken, zoals hier ook al gezegd is, gewoon wat langzamer opstaan :) p.s. Op de wikipedia site staan ook wat meer ernstige aandoeningen als oorzaak, maar deze zijn erg onwaarschijnlijk in jouw geval |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Offtopic:
Citaat:
|
Dit heb ik ook altijd, goed dat ik dit lag.:)
|
Je moet meer suiker eten. Dextro energy helpt er goed tegen. 's morgen, 'smiddags en 'savonds eentje.
Gewoon suikerwater werkt ook uitstekend, én dat is gratis. |
Heb ik ook wel eens, gewoon rustiger opstaan. Desnoods ga je eerst even zitten als je bijv. uit bed komt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10. |