![]() |
nog meer dichte deuren
Jouw deur is dicht. Jouw weg begint daarachter.
Mijn diepst verlangen is het vinden van de sleutel, die ik nergens vinden kan. 'k Zit eeuwen voor jouw deur en ik versmacht er. Ik durf míjn deur voor jou niet opendoen. Wat makk'lijk te verkrijgen valt is minder interessant voor zoeker en voor vinder. Ik houd mijn deur dus dicht en mijn fatsoen. Maar ach, wat zou ik geven om te dwalen over jouw weg. Jouw jungle, jouw woestijn te zien, misschien ooit in jou thuis te zijn. Tja, ieder mens heeft zo zijn idealen... Ik ben een dwaas. Dit is mijn kleine wens. Ook al heb ik met jouw weg niets te maken als'k op de mijne nog verdwaald kan raken... ik ben nieuwsgierig, want ik ben een mens. |
Heel goed!
|
ik vind vooral de laatste 4 zinnen goed,erg mooi dus.
|
Mooi gedicht, maar vooral inderdaad die laatste vier regels. Werkelijk prachtig.
|
Het wordt me meer en meer duidelijk dat wij een probleem delen, een leven dat we grotendeels niet willen leiden, mensen zijn die we grotendeels niet kunnen zijn, omwille van redenen waar we geen antwoord op weten.
Ik weet wel dat je er mij bovenop wil brengen, maar ik zie ook dat jij vaak even diep zit in jouw gedichten. En over het gedicht zelf? Ik vind het beeld om heel persoonlijke redenen al mooi, maar dat is het zeker ook daarbuiten. Een idee dat trouwens meerdere gedichten verdient. En een idee dat door jouw schrijven ook meerdere gedichten mag sieren. Groetjes, Dreampoet |
yooooo! Okeeeeeeeee... Wauw! http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13. |