Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   ingegroeide haar? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1764087)

DmCraanen 17-07-2009 08:17

ingegroeide haar?

Hallo,

Ongeveer twee weken geleden de schaamstreek bijgeschoren en 2 á 3 dagen daarna een klein rood plekje dat er een beetje uitziet als een pukkel.

Had al wat rondgekeken en denk dat het een ingegroeide haar is.

Bevestiging of informatie?

Groet

Daniel

Lisa 17-07-2009 09:36

Een klein rood plekje, dat heb je weleens.

duivelaartje 17-07-2009 10:05

Uh ja, dat is een ingegroeid haartje. Niets ernstigs, gaat wel weer over. Je kunt ingegroeide haartjes een beetje voorkomen door na het scheren om de dag ofzo te scrubben.

shoebuddy 2.0 17-07-2009 14:23

Je kan ook proberen deze haar er gewoon uit te peuteren met een pincet, doet even wat meer pijn, maar verhelpt het wel sneller..

Lente 17-07-2009 19:28

Citaat:

shoebuddy 2.0 schreef: (Bericht 29472738)
Je kan ook proberen deze haar er gewoon uit te peuteren met een pincet, doet even wat meer pijn, maar verhelpt het wel sneller..

en dan wordt het een wondje en bah en bloed en het duurt veel langer voor je daar vanaf bent. goeie tip (y)

duivelaartje 17-07-2009 22:04

Citaat:

shoebuddy 2.0 schreef: (Bericht 29472738)

Dat doe ik ook wel eens, maar dat heb je een gaatje en soms bloed en blabla. Niet doen dus. :p

Lisa 17-07-2009 23:21

Ben ik nou de enige die vindt dat ie zich aanstelt en dat het waarschijnlijk niet eens een ingegroeide haar is maar gewoon een pukkel van het scheren? :confused:

Sherlock 17-07-2009 23:30

het jeukt bij mij altijd als de tering:P

Katje 18-07-2009 12:38

Citaat:

Lisa schreef: (Bericht 29474440)
Ben ik nou de enige die vindt dat ie zich aanstelt en dat het waarschijnlijk niet eens een ingegroeide haar is maar gewoon een pukkel van het scheren? :confused:

Ja, want als het een ingegroeide haar is zie je wel een haar zitten onder de huid. Het beste kun je die er uit drukken zoals je een puist uitknijpt, met (schone) nagels. Als dat niet lukt wacht je een paar dagen tot het wat meer naar boven komt. Graven met een naald kan ook, maar wees daar wel voorzichtig mee, want daar houd je littekentjes aan over als je te wild te werk gaat, alleen doen als het haartje net onder de huid ligt en je het heel makkelijk los kan wippen.

shoebuddy 2.0 18-07-2009 14:42

hmm.. ik had even over het woordje schaamstreek heen gelezen :P

Lisa 19-07-2009 15:44

Citaat:

Katje schreef: (Bericht 29475223)
Ja, want als het een ingegroeide haar is zie je wel een haar zitten onder de huid. Het beste kun je die er uit drukken zoals je een puist uitknijpt, met (schone) nagels. Als dat niet lukt wacht je een paar dagen tot het wat meer naar boven komt. Graven met een naald kan ook, maar wees daar wel voorzichtig mee, want daar houd je littekentjes aan over als je te wild te werk gaat, alleen doen als het haartje net onder de huid ligt en je het heel makkelijk los kan wippen.

Ja maar dat zegt ie niet, want hij heeft het over een rode pukkel. Ben ik dan de enige die als ie een ingegroeid haartje heeft een donkerder puntje ziet?

barkrukkie 20-07-2009 13:21

Kan idd gewoon irritatie / wondje van scheren dat is gaan ontsteken / pukkel zijn.
Als je het haartje kunt zien zitten dan is het wel logisch ;)

Maar als je er geen last van hebt, fijn laten zitten als 't een pukkel is, gaat vanzelf over.
Anders kun je zoals hierboven gezegd (voorzichtig) met pincet/naaldje het haartje eruit wippen.

Katje 20-07-2009 16:02

Citaat:

Lisa schreef: (Bericht 29478847)
Ja maar dat zegt ie niet, want hij heeft het over een rode pukkel. Ben ik dan de enige die als ie een ingegroeid haartje heeft een donkerder puntje ziet?

Ja dat zeg ik, dan zie je het haartje wel zitten.

kieehkieeh! 21-07-2009 10:33

Het kan een in gegroeide haar zijn, maar meestal is het gewoon de irrietatie van je huid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.