Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   slipknot (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=176467)

damaetas 03-08-2002 22:52

slipknot

een vriend van me zei: "uhm... i heard they broke up into two different bands... this guy at hottopic told me when i wuz bying a shirt... u mite not care... but duz anyone kno if itz tru? "

nou? wete jullie iets meer?

Ce-El-Wan 03-08-2002 22:54

zijn gewoon side-projects... Stone Sour (Corey, Jim) Murderdolls (Joey) & DowntheSun (Shawn)... kwestie van een beetje pauze inlassen :D

damaetas 03-08-2002 22:55

oooooooooooooooow

Nietzman 03-08-2002 23:15

Slipknot wil bij een optreden met ingewanden van beesten gaan gooien:

Citaat:

Festivalgangers die Slipknot deze zomer gaan zien en horen kunnen beter oude kleren aantrekken. De band gaat namelijk gooien met slachtafval en ingewanden van dode dieren.

Shawn Crahan, Slipknot percussionist, heeft de benodigdheden op een lijstje gezet en naar alle festivals gestuurd. In het lijstje vraagt hij om varkensharten en koeiendarmen. "Ik hou van dood vee. Ik hou van alles dat tegen de regels in gaat. Die obsessie voor dood vee is gewoon een simpele manier om mensen te laten zien dat ze dat worden als ze niet uitkijken", aldus Crahan.
bron

Mijn mening over slipknot is eerder in een recentie vrij goed verwoord:
Citaat:

Slipknot: 'Iowa' Braaksel op muziek gezet

Het eerste contact met 'Iowa', Slipknots tweede album, is de stinkende walm die opstijgt uit het duur en vaak onleesbaar vormgegeven cd-tekstboekje. Dat blijkt representatief te zijn voor het totaalpakket. De bedorven lucht blijft namelijk hangen gedurende de 66 minuten die de plaat duurt.
De negen Amerikaanse muzikanten rochelen, braken, beuken en stuiptrekken zich als hardnekkige waanzinnigen door hun ellendige teringherrie heen. Want teringherrie is het, net zoals bij veel andere bands uit de zogeheten 'nu metal'. In dit genre blijkt het er allemaal niet zo veel toe te doen of ergens een melodie valt te ontdekken of de luisteraar een zelfs maar primitieve vorm van een compositie kan ontdekken. Het is puur geluidsgeweld, waarbij de enige tellende motto's zijn: heel hard en heel veel.
Qua uiterlijk profileren de heren zich als shockrockers. Ze dragen allen maskers die het ooit leuk deden in bloederige films als 'Hellraiser' en 'Halloween'. Slipknot zoekt het in extremen, in zowel uiterlijk vertoon als muziek. Extremisten trekken altijd aandacht en vandaar dat van het debuut in de VS zo'n twee miljoen exemplaren zijn verkocht. Het zijn voornamelijk 15-jarigen die zich voelen aangetrokken tot deze verrotte muziek, die slechts door de tijdgeest kan bestaan.
Slipknot wijst in de teksten op een zieke wereld. En vergeet helaas zelf naar de dokter te gaan.

Ce-El-Wan 03-08-2002 23:43

Citaat:

nietzman schreef:
Slipknot wil bij een optreden met ingewanden van beesten gaan gooien:

bron

Mijn mening over slipknot is eerder in een recentie vrij goed verwoord:

wat een slechte recensie zeg.....zeer duidelijk door iemand geschreven die niet thuis in de metal en behoorlijk bevooroordeeld is....

zwaktebod

funest 04-08-2002 00:08

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

wat een slechte recensie zeg.....zeer duidelijk door iemand geschreven die niet thuis in de metal en behoorlijk bevooroordeeld is....

zwaktebod

..klopt

Snees 04-08-2002 08:56

als het enige wat je over slipknot kan zeggen 'teringherrie' is, ben je geen goede metal-recensent. Slipknot is best goed en kan behoorlijk technische muziek schrijven. kloar.

funest 04-08-2002 10:48

Citaat:

birthmark schreef:
ik ben t met die kerel eens.....

slipknot vind ik echt geen hol aan

ik vind slipknot ook maar beuring, maar ik ben et nie met die gast eens...

totaal geen compositie, maskers uit horrorfilms?...laat die gast eerst es een beetje echt verdiepen in een band voordat ie zo'n recensie durft te schrijven....
al met al wel leuke woordkeuze, maar et slaat nergens op

Aurelia AutumnRain 04-08-2002 10:52

Citaat:

Festivalgangers die Slipknot deze zomer gaan zien en horen kunnen beter oude kleren aantrekken. De band gaat namelijk gooien met slachtafval en ingewanden van dode dieren.

Shawn Crahan, Slipknot percussionist, heeft de benodigdheden op een lijstje gezet en naar alle festivals gestuurd. In het lijstje vraagt hij om varkensharten en koeiendarmen. "Ik hou van dood vee. Ik hou van alles dat tegen de regels in gaat. Die obsessie voor dood vee is gewoon een simpele manier om mensen te laten zien dat ze dat worden als ze niet uitkijken", aldus Crahan.

Ziek.
Beetje flauw hoor, "kijk ons eens shokerend zijn". :rolleyes:

Carn 04-08-2002 11:18

boeien, KISS deed het jaren geleden ook, mensen schockeren, is toch allemaal show

en over die recensie.....ik ben geen groots slipknot fan, maar die gasten kunnen wel een partij strakke muziek neerzetten zoals weinig andere bands dat kunnen, dus die recensie is nogal waardeloos

Ulfheðin 04-08-2002 12:03

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

zwaktebod

geeft weer duidelijk blijk dat mensen die niet thuis zijn in de scene de scene ook niet moeten benaderen ;-)

PaulSimon 04-08-2002 12:13

slipknot vind ik ook nix moet ik toegeven...
ik wil toch iets meer melodie in muziek

funest 04-08-2002 12:40

Citaat:

Ulfheidin schreef:

geeft weer duidelijk blijk dat mensen die niet thuis zijn in de scene de scene ook niet moeten benaderen ;-)

benaderen is niks mis mee, zolang ze er maar geen uitspraken doen die nergens op gebaseerd zijn....

Ulfheðin 04-08-2002 12:51

Citaat:

AM schreef:

benaderen is niks mis mee, zolang ze er maar geen uitspraken doen die nergens op gebaseerd zijn....

Toch vond ik duidelijk te merken dat dergelijke uitspraken waren gevestigd op een basis van muzieksmaak: een subjectief gegeven welliswaar.

damaetas 04-08-2002 13:02

Citaat:

a new noise schreef:
ik heb een percussie stok van slipknot :rolleyes: :p
iemand die ik ken ook ;) jij heet toevallig ni Johan?

je$u$ crust 04-08-2002 13:04

its all about the money.....

"hoe kunnen we zo veel mogenlijk geld uit onze jonge fans persen...."

Snees 04-08-2002 13:56

Citaat:

je$u$ crust schreef:
its all about the money.....

"hoe kunnen we zo veel mogenlijk geld uit onze jonge fans persen...."

je hebt gelijk, maar dat kan je over elke commerciele band zeggen. Roadrunner is gewoon slim en weet Slipknot goed aan de man te brengen. maar daar HOEFT de muziek niet slechter van te worden.

Rhinus 04-08-2002 14:03

"Slipknot wil bij een optreden met ingewanden van beesten gaan gooien."

Ziek..
Maar je moet iets om aan meer fans te komen als je die soort muziek maakt. Ze doen maar hoor. Ik vind het allemaal goed. Zolang ze dan maar kinderen die jonger zijn dan 18 niet meer binnenlaten bij zo'n optreden.

Snees 04-08-2002 14:06

Citaat:

Rhinus schreef:
"Slipknot wil bij een optreden met ingewanden van beesten gaan gooien."

Ziek..
Maar je moet iets om aan meer fans te komen als je die soort muziek maakt. Ze doen maar hoor. Ik vind het allemaal goed. Zolang ze dan maar kinderen die jonger zijn dan 18 niet meer binnenlaten bij zo'n optreden.

het valt volgens mij allemaal wel mee bij zulke optredens, alleen wat publiciteit kan nooit kwaad bij shock-rock. zie marilyn manson.

jnieuwelaar 04-08-2002 21:39

ach schijt aan dat shockeren. Er zijn zat bands die veel verder gaan.

Maar die recensie is wel een van de slechtste die ik ooit over slipknot heb gelezen. Wanneer je een recensie schrijft, haal je daarin voordelen en nadelen naar boven en blijf je niet eindeloos doordrammen op nietszeggende subjectieve meningen.

En wat dat uit elkaar gaan betreft: ze nemen blijkbaar een jaartje pauze om aan hun side-projecten te werken.

Reza 20-08-2002 17:04

Joey van slipknot speelt nu in de MURDERDOLLS en daar ga ik naar toe, en waarschijnlijk kan ik dan met joey (en de rest) op de foto en met ze praten enzo.
vet koel!!!

Carn 20-08-2002 17:06

woohoo.

Rick FSB 20-08-2002 17:12

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

En wat dat uit elkaar gaan betreft: ze nemen blijkbaar een jaartje pauze om aan hun side-projecten te werken.

Ze nemen inderdaad een jaartje pauze, niet geheel vrijwillig overigens! Geruchten gaan dat na wat er in Duitsland is gebeurd de band door label en management is aangeraden een korte pauze te nemen en die te gebruiken voor 'verdere artistieke ontplooiing'. Wat zoiets wil zeggen als: Over een jaar kunnen we jullie weer ongestoord marketen, gaan jullie in de tussentijd maar aan side-projects werken. Mochten die onverhoopt succesvol zijn dan houden we er allemaal een leuk centje aan over...

jnieuwelaar 20-08-2002 17:16

Wat is er in Duitsland gebeurd dan, ben benieuwd nu.

Rick FSB 20-08-2002 17:20

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
Wat is er in Duitsland gebeurd dan, ben benieuwd nu.
Schietpartij in Erfurt... die dader luisterde schijnbaar Slipknot. Vrij recente gebeurtenis!!

RBB_Bram 20-08-2002 17:24

sommige liedjes van Mate, Feed, Kill Repeat zijn wel leuk

jnieuwelaar 20-08-2002 17:26

Citaat:

Rick FSB schreef:

Schietpartij in Erfurt... die dader luisterde schijnbaar Slipknot. Vrij recente gebeurtenis!!

Om je daar nou zo druk om te gaan maken....Het is wel negatieve publiciteit ja.

Lateralus 20-08-2002 17:31

Citaat:

Rick FSB schreef:

en toen lieten ze tijdens een reportage in Netwerk een stukje van wat nummers horen :cool: Netwerk is nu het meest alternatieve programma van de nederlandse TV:D op TMF enzo komen ze tegenwoordig niet verder dan jive jones :p

Rick FSB 20-08-2002 17:32

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

Om je daar nou zo druk om te gaan maken....Het is wel negatieve publiciteit ja.

De Duitse media waren soms niet al te mals in hun kritiek... wat is dan het slimste om te doen? Even je rust nemen en volgend jaar tig keer meer platen verkopen omdat iedereen je nog kent maar de negatieve associatie weg is!

Rioto 20-08-2002 17:50

het begon allemaal leuk maar naarmate ze populairder werden zijn ze gewoon lomp gaan doen , ze doen er alles aan om de show vet te maken maar ze vergeten waar het om gaat....... de muziek

86dagreed 20-08-2002 18:09

Citaat:

Reza schreef:
Joey van slipknot speelt nu in de MURDERDOLLS en daar ga ik naar toe, en waarschijnlijk kan ik dan met joey (en de rest) op de foto en met ze praten enzo.
vet koel!!!

joey speelde altijd al in de murderdolls hoor.

Geweldig dat je met die goden kan praten zeg. het moet een eer zijn om met die mensen te praten die niet van deze wereld zijn, die niet van vlees en bloed zijn en geen lucht ademen.

Rioto 20-08-2002 18:20

goden >? meer een stelletje randdebielen

jnieuwelaar 20-08-2002 18:23

Citaat:

Maypole schreef:
goden >? meer een stelletje randdebielen
sarcasme heet zoiets.

Rioto 20-08-2002 18:23

o dan is het oke gast (y) haha

86dagreed 20-08-2002 19:11

Citaat:

Maypole schreef:
o dan is het oke gast (y) haha
he maypole.
Ga jij nog naar Converge?

Stevill 20-08-2002 19:30

Murerdolls roelen 'k ga waarschijnlijk ook ze bekijken, misschien wel met ze neuken. :p

jnieuwelaar 20-08-2002 19:34

Citaat:

~(S-|-)2v!lL~ schreef:
Murerdolls roelen 'k ga waarschijnlijk ook ze bekijken, misschien wel met ze neuken. :p
:mad: vreemdgaan doen we niet aan verdomme.

Stevill 20-08-2002 19:41

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

:mad: vreemdgaan doen we niet aan verdomme.

Dude ik ben de Grote lesbische vrouwelijke forumslet in een mannenlichaam, ik mag alles. :D

jnieuwelaar 20-08-2002 19:59

Citaat:

~(S-|-)2v!lL~ schreef:

Dude ik ben de Grote lesbische vrouwelijke forumslet in een mannenlichaam, ik mag alles. :D

:(

maar goed we hadden het over slipknot (ik schakel gewoon snel over van onderwerp, vanwege mijn emoties)

Rioto 20-08-2002 20:21

Citaat:

86dagreed schreef:

he maypole.
Ga jij nog naar Converge?

waneer is dat ook al weer ?

iig word 15 sep de eerste hc die ik weer is gaat checken . let it burn ( nog nooit van gehoord ... is het wat ?)

86dagreed 20-08-2002 20:27

Citaat:

Maypole schreef:

iig word 15 sep de eerste hc die ik weer is gaat checken . let it burn ( nog nooit van gehoord ... is het wat ?)

ik ken let it burn ook niet :(, alleen van naam.

Maar Converge, ken je die band? Die is wel cool, beetje artistieke chaoscore

Rick FSB 20-08-2002 20:30

Citaat:

Maypole schreef:

Let it burn valt te omschrijven als rock 'n core :) niet verkeerd dus! Converge is een wereldband!!!

Rioto 20-08-2002 20:34

converge ben ik niet helemaal weg van...dus ik zie nog wel

let it burn .... ken je er op moshen ?

Rick FSB 20-08-2002 20:40

:D

Jupzzz je kan er op moshen!

Rioto 20-08-2002 20:42

Citaat:

Rick FSB schreef:
:D

Jupzzz je kan er op moshen!

nu ben ik zeker present ... waar mee kan je het vergelijken ?

86dagreed 20-08-2002 20:45

Rick: ga jij naar Converge?

Rick FSB 20-08-2002 20:45

Let it burn:

Rocking hardcore from New Jersey. Let It Burn blend the power of late eighties old school hardcore with a full on rock 'n roll feel. The melodic and catchy songs remind somewhat of Kid Dynamite. Their debut MCD/10" was already well received and got really good critics, but this new record defenitly puts their earlier works in the shadow. A massive production and melodies that will make shake your boottie.

Rick FSB 20-08-2002 20:46

Ik ben als het goed is bij Converge ja, zoiets wil ik niet missen! :D

86dagreed 20-08-2002 20:49

Citaat:

Rick FSB schreef:
Ik ben als het goed is bij Converge ja, zoiets wil ik niet missen! :D
arnhem of tilburg?

ik heb net gereserveerd in arnehm en ga misschien ook nog in tilburg haha

Rick FSB 20-08-2002 20:50

Ik sta als het goed is bij allebei op de gastenlijst :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.