Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Pijn in m'n ribben (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1764710)

kieehkieeh! 21-07-2009 10:23

Pijn in m'n ribben= blinde darm onsteking.

Hey allemaal.
ik had een vraagje, ikwas zondag uit gegaan, en had echt teveel gedronken/gerookt.
nu heb ik een hele erge trekkende pijn bij me ribbenkast. het zat er gister al.
het voelt alsof me ingewande eruit worden getrokken, en krijg weinig lucht bij zown aanval.
weet iemand hoe of wat dit komt ?
mensen ik zit hier echt mee, ´cause ik ga oook donderdag op vakantie.. :s

grtz

Pluis 21-07-2009 11:51

Hoi kieehkieeh,

pijn op je ribbenkast kan door vanalles komen, maar het meest waarschijnlijk is het spiertje dat dwarszit. Is er misschien een kans dat je zondag (toen je te veel gedronken had) misschien gevallen bent of iets dergelijks?
Als je je er echt zorgen over maakt of als het erger wordt kun je uiteraard altijd even naar de huisarts, die heeft er het meeste verstand van

kieehkieeh! 21-07-2009 11:55

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 29484938)
Hoi kieehkieeh,

pijn op je ribbenkast kan door vanalles komen, maar het meest waarschijnlijk is het spiertje dat dwarszit. Is er misschien een kans dat je zondag (toen je te veel gedronken had) misschien gevallen bent of iets dergelijks?
Als je je er echt zorgen over maakt of als het erger wordt kun je uiteraard altijd even naar de huisarts, die heeft er het meeste verstand van

Nee ben niet gevallen, das iig iets wat ik zkr weet.
me moeder zei dat het ook door stress zou kunnen komen ?

barkrukkie 21-07-2009 12:11

Citaat:

kieehkieeh! schreef: (Bericht 29484670)
Hey allemaal.
ik had een vraagje, ikwas zondag uit gegaan, en had echt teveel gedronken/gerookt.
nu heb ik een hele erge trekkende pijn bij me ribbenkast. het zat er gister al.
het voelt alsof me ingewande eruit worden getrokken, en krijg weinig lucht bij zown aanval.
weet iemand hoe of wat dit komt ?
mensen ik zit hier echt mee, ´cause ik ga oook donderdag op vakantie.. :s

grtz

Wanneer heb je precies die trekkende pijn? je zegt dat het in aanvallen komt?
Is 't bij diep inademen, als je plat ligt, als je rent,( etc) ?
Hoelang houdt die pijn aan dan? en gaat die vanzelf weg of moet je dan bv stil gaan liggen / pijnstillers pakken?
Verder ben/voel je je niet ziek? (koorts/misselijkheid)

Vooralsnog ben ik 't wel eens met Pluis, 't klinkt vooral als iets van een spiertje dat wat verrekt is (als je dronken bent kun je wel 's rare bewegingen maken, hoef je niet eens voor te vallen ;)). Kunt hier wel een pijnstiller voor pakken als je er echt veel last van hebt, maar hoeft niet. Kan wel paar dagen / week duren voordat 't weg is.

kieehkieeh! 21-07-2009 12:17

Citaat:

barkrukkie schreef: (Bericht 29485022)
Wanneer heb je precies die trekkende pijn? je zegt dat het in aanvallen komt?
Is 't bij diep inademen, als je plat ligt, als je rent,( etc) ?
Hoelang houdt die pijn aan dan? en gaat die vanzelf weg of moet je dan bv stil gaan liggen / pijnstillers pakken?
Verder ben/voel je je niet ziek? (koorts/misselijkheid)

Vooralsnog ben ik 't wel eens met Pluis, 't klinkt vooral als iets van een spiertje dat wat verrekt is (als je dronken bent kun je wel 's rare bewegingen maken, hoef je niet eens voor te vallen ;)). Kunt hier wel een pijnstiller voor pakken als je er echt veel last van hebt, maar hoeft niet. Kan wel paar dagen / week duren voordat 't weg is.

Ja maar als het een spiertje zou geweest zijn, like dat voelt wel anders..
this vooral als ik opsta. loop, diepadem haal, en verder voel ik me wel oke.
ik moet dan voor uit buige om de pijn weg te laten gaan, verder wrd ik er heel misselijk van.

barkrukkie 21-07-2009 12:21

Citaat:

kieehkieeh! schreef: (Bericht 29485031)
Ja maar als het een spiertje zou geweest zijn, like dat voelt wel anders..
this vooral als ik opsta. loop, diepadem haal, en verder voel ik me wel oke.
ik moet dan voor uit buige om de pijn weg te laten gaan, verder wrd ik er heel misselijk van.

met spiertje bedoel ik ook niet de gewone spierpijn ;)

maar zoals je zelf zegt, je hebt er vooral last van als je je beweegt, en met diep inademen bewegen de spiertjes tussen je ribben ook, die worden dan 'opgerekt'.
Door voorover te buigen ontspan je die spieren iets, wat dan ook het weggaan van de pijn kan verklaren.

Even een tijdje wat rustig aan doen en evt paracetamol ofzo als je er veel last van hebt.
Maar klinkt verder onschuldig, alleen wel lastig

kieehkieeh! 21-07-2009 12:25

Citaat:

barkrukkie schreef: (Bericht 29485040)
met spiertje bedoel ik ook niet de gewone spierpijn ;)

maar zoals je zelf zegt, je hebt er vooral last van als je je beweegt, en met diep inademen bewegen de spiertjes tussen je ribben ook, die worden dan 'opgerekt'.
Door voorover te buigen ontspan je die spieren iets, wat dan ook het weggaan van de pijn kan verklaren.

Even een tijdje wat rustig aan doen en evt paracetamol ofzo als je er veel last van hebt.
Maar klinkt verder onschuldig, alleen wel lastig

nou oke:O ik kijk het nog even aan, en doe gewoon rustig.
als het morgen nog niet minder is, ga k toch maar ff langs de dokter

iig bedankt ! (y)

Alyssia 21-07-2009 12:29

Ik heb dat ook vaak genoeg, het gaat vanzelf wel weer weg.

barkrukkie 21-07-2009 12:39

Citaat:

kieehkieeh! schreef: (Bericht 29485047)
nou oke:O ik kijk het nog even aan, en doe gewoon rustig.
als het morgen nog niet minder is, ga k toch maar ff langs de dokter

iig bedankt ! (y)

succes d'rmee, en alvast fijne vakantie ;)

kieehkieeh! 21-07-2009 17:11

Citaat:

barkrukkie schreef: (Bericht 29485083)
succes d'rmee, en alvast fijne vakantie ;)

nog even terug komend. is de pijn alleen maar erger geworden, maar ook gezakt. ik had vroeger heel veel last van men ongesteld. dus was ik aan de pill gegaan, ik heb alleen begin deze maand een blaasonsteking gehad, dus ook een antibiotica kuur.
zou de pijn daar missg van kunnen komen? (ikzou morge/overmorgen, ongesteldmoetenworden) en is het dan slimmer om gwn ongesteld te worde, of is het niet erg om de pil door te trkke, van wege me vakantie ?

barkrukkie 21-07-2009 17:48

Citaat:

kieehkieeh! schreef: (Bericht 29486102)
nog even terug komend. is de pijn alleen maar erger geworden, maar ook gezakt. ik had vroeger heel veel last van men ongesteld. dus was ik aan de pill gegaan, ik heb alleen begin deze maand een blaasonsteking gehad, dus ook een antibiotica kuur.
zou de pijn daar missg van kunnen komen? (ikzou morge/overmorgen, ongesteldmoetenworden) en is het dan slimmer om gwn ongesteld te worde, of is het niet erg om de pil door te trkke, van wege me vakantie ?

Pijn van een blaasontsteking is normaal gesproken alleen tijdens het plassen, soms kan het zijn dat het 'doortrekt' naar de nieren maar dan heb je laag in de rug/flanken pijn.
Maar van een blaasontsteking kun je geen pijn bij je ribben krijgen ;) bovendien is de blaasontsteking zo te horen goed behandeld met een kuur :)

Pijn tijdens/voor/na een menstruatie komt ook niet echt voor op de ribbenkast, is meer een (onder)buikspijn.
Over het wel/niet doorslikken van de pil zou ik even in 'Het grote Pil-topic' kijken, daar zitten meer ervaringsdeskundigen ;)

kieehkieeh! 21-07-2009 17:50

Citaat:

barkrukkie schreef: (Bericht 29486358)
Pijn van een blaasontsteking is normaal gesproken alleen tijdens het plassen, soms kan het zijn dat het 'doortrekt' naar de nieren maar dan heb je laag in de rug/flanken pijn.
Maar van een blaasontsteking kun je geen pijn bij je ribben krijgen ;) bovendien is de blaasontsteking zo te horen goed behandeld met een kuur :)

Pijn tijdens/voor/na een menstruatie komt ook niet echt voor op de ribbenkast, is meer een (onder)buikspijn.
Over het wel/niet doorslikken van de pil zou ik even in 'Het grote Pil-topic' kijken, daar zitten meer ervaringsdeskundigen ;)

ja de pijn is nu vooral ondr me ribben, :S

Balance 21-07-2009 17:54

Ik wijzig even je topictitel. Het is de bedoeling dat mensen bij het zien van de titel een idee krijgen waar de topic over gaat. Met 'HELP?!?!' kom je dan niet ver hè ;)

barkrukkie 21-07-2009 17:57

Citaat:

kieehkieeh! schreef: (Bericht 29486376)
ja de pijn is nu vooral ondr me ribben, :S

zolang je tijdens het plassen geen pijn hebt ( + geen andere kenmerken) is een blaasontsteking heel onwaarschijnlijk :)

Ik denk dat je je iets teveel zorgen maakt en wat te ver nadenkt ;)

kieehkieeh! 21-07-2009 18:48

Citaat:

barkrukkie schreef: (Bericht 29486444)
zolang je tijdens het plassen geen pijn hebt ( + geen andere kenmerken) is een blaasontsteking heel onwaarschijnlijk :)

Ik denk dat je je iets teveel zorgen maakt en wat te ver nadenkt ;)

oh ik denk ook niet dat ik een blaasonsteking heb. maar meer omdat antibiotica niet goed gaat mt de pil dacht ik dat.. ik maak me er so druk om juist dat ik donderdag op vakantie moet..

barkrukkie 21-07-2009 18:50

Citaat:

kieehkieeh! schreef: (Bericht 29486734)
oh ik denk ook niet dat ik een blaasonsteking heb. maar meer omdat antibiotica niet goed gaat mt de pil dacht ik dat.. ik maak me er so druk om juist dat ik donderdag op vakantie moet..

op zich heeft de antibiotica geen last van de pil, die werkt wel gewoon (voor zover ik weet).

Alleen heeft de pil wel last van de antibiotica ;) onder antibiotica kan 't zijn dat de pil niet goed werkt en dus meer kans op zwangerschap mocht je in die periode actief zijn geweest :o

kieehkieeh! 22-07-2009 08:41

Vandaag ben ik naar de dokter/ziekenhuis geweest. het blijkt dus dat ik een blinde darm onsteking heb.

grtz

barkrukkie 22-07-2009 09:49

Citaat:

kieehkieeh! schreef: (Bericht 29488226)
Vandaag ben ik naar de dokter/ziekenhuis geweest. het blijkt dus dat ik een blinde darm onsteking heb.

grtz

zow, da's wel ff wat anders :)

ben je ook al geopereerd?

kieehkieeh! 24-07-2009 12:14

Citaat:

barkrukkie schreef: (Bericht 29488332)
zow, da's wel ff wat anders :)

ben je ook al geopereerd?

Jep, en voel me vreselijk, ga zowat omvan de pijn.

barkrukkie 24-07-2009 12:57

Citaat:

kieehkieeh! schreef: (Bericht 29496335)
Jep, en voel me vreselijk, ga zowat omvan de pijn.

hmm, da's vervelend :(
dus je ligt nog wel in 't ziekenhuis? :o

kan nog wel tijdje pijnlijk zijn na zo'n operatie, is ook niet niks

sterkte en beterschap! *knuff*

kieehkieeh! 24-07-2009 13:04

Citaat:

barkrukkie schreef: (Bericht 29496475)
hmm, da's vervelend :(
dus je ligt nog wel in 't ziekenhuis? :o

kan nog wel tijdje pijnlijk zijn na zo'n operatie, is ook niet niks

sterkte en beterschap! *knuff*

k mocht gister gelukkig weg.. alleen wou ik nu dat ik nog in het ziekenhuis lag. :P
en mn dokter heeft gelukkig toestemming gegeven, zodat ik dinsdag op vakantie kan.
heel erg bedankt n.n
xx

barkrukkie 24-07-2009 13:06

Wel fijn dat je nog gewoon op vakantie kunt :) (y)

wel in de gaten houden dat je geen koorts krijgt :o
en pijnstillers zul je ook nog wel mee hebben gekregen?

kieehkieeh! 24-07-2009 13:12

nope ik mag 3 keer op de dag un paracetamol

barkrukkie 24-07-2009 13:17

Fijn dat je probleem wel weg zal gaan nu :)(y)

soulsearcher 27-07-2009 20:04

MIsschien spierpijn door het ademen, 20 minuten je adem inhouden, gegarandeerd nooit meer ergens last van.

Pluis 27-07-2009 20:12

Citaat:

soulsearcher schreef: (Bericht 29506416)
MIsschien spierpijn door het ademen, 20 minuten je adem inhouden, gegarandeerd nooit meer ergens last van.

als je de rest van het topic had gelezen, had je geweten dat haar pijn kwam door een blindedarm ontsteking

barkrukkie 27-07-2009 20:30

Offtopic:
Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 29506437)
als je de rest van het topic had gelezen, had je geweten dat haar pijn kwam door een blindedarm ontsteking

ik denk dat hij probeerde een grapje te maken :o 20 minuten is wel erg lang.. zelfs Guybrush Threepwood kan 't maar 10 minuten :o

Lente 27-07-2009 22:10

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 29506437)

daar werkt zijn oplossing ook goed tegen

soulsearcher 29-07-2009 13:28

Het was inderdaad een grapje... Niet zo geslaagd, maarja.
Gaat het al beter? Beterschap!

de Kleine 29-07-2009 13:46

ik heb er anders erg hard om moeten lachen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.