![]() |
Angst voor onweer
Hoi allemaal,
ikheb mega angst voor onweer.. wweet iemand wat ikdaar aan kan doen ? kus |
Je bedenken wat onweer nu eigenlijk is, dat het niet eng is als je gewoon je gezond verstand gebruikt en binnen gaat zitten. Tegen het gedonder zet je muziek op, en je hoort het niet meer.
|
Als je weet waaróm je er bang voor bent, maakt het je vaak ook minder bang. En je natuurlijk realiseren dat als je gewoon binnen zit je heel veilig bent. Je kan altijd even tv kijken of muziek opzetten;)
|
Ook een tijd lang bang voor geweest, gewoon denken: Het zijn maar boze wolken.
|
ik ben ook niet al te dol op onweer, een gezonde redenatie lijkt me.
|
Ga zeilen terwijl het stormt!
(Ben je ook gelijk voor je angst voor spinnen af) |
ik zou eens goed buiten gaan staan, of op zee trekken als het onweert, zo kan je je angst misschien overwinnen.
Ik denk dat je bang bent voor onweer omdat je onbewust misschien denkt dat je dood zal gaan; dus als het eerstgenoemde niet werkt, dan kan je altijd veilige plekken opzoeken. De auto is zo ongeveer de veiligste plek om te zijn in een onweer, als de bliksem op de auto inslaat ga jij niets hebben, omdat de bliksem rond de auto word geleid, en hij zal nooit binnenkomen. je kan ook altijd dicht bij een treinspoor gaan zitten, de electriciteitskabels vormen een soort van bliksemvrij schild rond de omgeving hopenlijk heb je hier wat aan ^^ |
Kijk ernaar, het is supermooi!
|
In plaats van op een gevaarlijke plek zoals hierboven gesuggereerd (waarom zou het toch zijn dat zeilen wordt afgeraden tijdens onweer? Lekker slim om dat aan te raden dus), kan je er ook rustig aan wennen.
Ga ergens staan onder een constructie waar je een kooi van Faraday hebt. Een groot stalen viaduct, of een auto bijvoorbeeld. Daarin weet je dat je veilig bent, en kan je rustig aan het idee wennen. |
Citaat:
wat je kunt doen is even uittellen hoe ver de bliksem bij je vandaan is (seconden tussen flits en donder / gedeeld door 3 = aantal kilometers). Ga er gewoon naar kijken als het wat verder weg is; jezelf opsluiten en dan steeds schrikken van iedere flits of donderklap maakt het volgens mij alleen erger. Citaat:
|
Steek een kaarsje aan en lees een boek; afleiding.
|
Citaat:
|
Mijn grapjes komen altijd verkeerd over..
Ben laatst zelf ook wezen zeilen, toen ging het ook onweren en regenen. Halverwege de route aangelegd en onder het zeil gaan zitten, onzettend eng was dat. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26. |