![]() |
(UK) Buttermilk
Ik ga cupcakes bakken, maar ik ben in Engeland. Mijn recept vraagt om buttermilk - voor zover ik weet is dat karnemelk. Maar dat is hier blijkbaar iets heel bijzonders, want de winkel op de hoek heeft het niet en de ASDA (vergelijkbaar met DEEN) heeft het ook niet.
Ik vroeg me af of iemand weet wat een goede vervanger is voor karnemelk in een recept. Kan ik beter melk of yoghurt gebruiken als vervanger? Of iets heel anders? dankjewel! liefs, fizzle |
Na wat googlen kom ik op verschillende dingen. Zoals halfvolle of soja yoghurt, kwark, biogarde met water erbij.
Maar het meeste wat ik tegenkom is (bv op http://www.dekooktips.com/warenkenni.../melk-zuur.htm) melk en citroensap of azijn. Dat is wss ook wel makkelijk te krijgen daar :). Succes! |
oh, het zijn citroensmaak cakejes dus ik doe wel melk en citroensap. Superbedankt!! :cool:
|
Het is heel lekker geworden met melk en citroensap ipv karnemelk!
|
*O*
|
hmmm ik dacht altijd dat melk zwaar gaat schiften als je er zuur bij doet. of heb je het keurig één voor één gemengd?
|
een voor een gemengd?
|
dat je de melk en citroen apart door het beslag hebt gemengd of dat je ze eerst samen hebt gevoegd voordat je het aan het beslag toevoegde... dat bedoelde ik :)
|
lekker!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19. |