![]() |
Waarom geloof je niet? #2
De vorige was vol, en dat op het Religie forum!
Nou ja, discussieer hier verder over waarom je niet gelooft en over andere dingen betreft God en dergelijke. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De denkfout die je maakt is dat je denkt dat iets dat bovennatuurlijk is op enige manier met het natuurlijke contact kan maken. Dat kan niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alles dat bestaat wordt beperkt door natuurwetten. Als het niet wordt beperkt door natuurwetten is het bovennatuurlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Zoals ik al had aangetoond bestaat alles wat bovennatuurlijk is wetenschappelijk gezien niet en is het dus niet interessant hoe het zich zal gedragen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
LL heeft gelijk - als er een uitzondering mogelijk is op een natuurwet is het geen natuurwet meer.
|
Citaat:
|
Zucht
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ben maar een 16-jarige middelbare scholier maar ik ben het met Christa eens.
Ik vind het nergens op slaan dat iets dat bovennatuurlijk is gebonden is aan wat voor regels dan ook, dat het niet waarneembaar mag zijn omdat het dan niet meer bovennatuurlijk is. En een vierhoek kan best 5 hoeken hebben. Zoals ik al zei: what do we know? |
Citaat:
Citaat:
|
Natuur kan verwijzen naar:
* natuur (filosofie) - het wezen van een substantie, of "het Zijn"[1] * karakter (aard), essentie - de combinatie van innerlijke eigenschappen. *natuur (kosmos) - de inhoud en werking van de kosmos, zoals die bestudeerd en beschreven wordt door de natuurwetenschappen. [1] "Het zijn" is de meest eenvoudige staat van alles en iedereen. Het is de ultieme eigenheid die alle onderscheiden begrippen gemeen hebben, wanneer men abstractie maakt van al hun verdere eigenschappen. Daarom wordt het ook als de ultieme bestaansgrond beschouwd, waarin alles en iedereen verenigd is, in en uit voortkomt. Het zijn wordt als de wezenskern der dingen beschouwd, omdat het in alles en iedereen aanwezig is en omdat alles en iedereen in dat algemene zijn voorkomt. De 'dingen' zelf worden ter onderscheid van hun fundamentele gemeenschappelijke eigenschap zijnden genoemd, omdat zij zich als ding van elkaar onderscheiden. (zie ook eerder geciteerde; "bestaan/existentie") * universe: everything that exists anywhere; |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42. |