![]() |
Studiefinanciering
Hallo,
Ik ben net klaar met het vwo en begin komend studiejaar te studeren aan de uni. Maar omdat ik in in juli 18 ben geworden, heb ik pas recht op studiefinanciering (en ov) vanaf oktober.. Is dat altijd zo? Moet ik dus in de maand september alles zelf betalen? |
Ja, dat is altijd zo. Inprincipe kan je de maand september nog financieren met kinderbijslag. Als je eventueel reiskosten hebt die hoog zijn kan je kijken of je nog een "uitprobeer" voordeeluren abo kan krijgen. Ik zal de link daarvan eens opzoeken. Dat was iets van 15 euro voor een 40% kortingskaart voor 2 maanden.
|
Ja helaas wel. Voor je ov zou je ook een trajectabo voor een maand kunnen nemen. Misschien is dat voordeligers dan 40% korting (waar Evatjuhhhh) het over heeft, maar dat kun je voor jouw traject berekenen op ns.nl. :)
|
Met een voordeeluren kaart moet je d'r wel op letten dat je door de weeks voor 9 uur geen korting hebt... Waardoor het voor mij goedkoper is om een trajectkaart te nemen.
|
Citaat:
Ik kan de link trouwens niet meer vinden. |
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga op kamers dus om dan voor 4 weekenden heen en weer reizen zo'n trajectkaart te kopen is duurder dan gewoon 4x kaarjes kopen. Dat van die proef 40% kortingskaart zou het beste zijn denk ik maar ook ik kan het niet vinden.. |
http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizig...urenabonnement
Hij kost 55 euro en dan krijg je 40% korting op je treinkaartjes, dus het ligt er echt aan hoe ver je moet... of het voordelig is of niet. |
Heeft iemand de link van dat proef 40 % korting voor 2 maandjes, want een jaarabbonement is niet nodig..
|
In maart kon je voor 15 euro een Voordeelurenkaart kopen die drie maanden geldig was, maar volgens mij is die actie nu afgelopen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maarja, dat is mijn mening :-P Verder kan ik je niet helpen, want ik heb een beetje hetzelfde probleem :-P |
Citaat:
|
Ja, dat is zo. Helaas.. :|
|
Citaat:
Ontopic; je bent in Nederland, zelfs een retourtje maastricht-groningen kost nog geen 50 euro, dus het moet toch te betalen zijn om in die maand 1x naar huis te kunnen. Verder kan je skypen/bellen/webcammen/whatever. Verder heb je waarschijnlijk in je 1e maand zoveel te ontdekken dat de tijd voorbij vliegt. |
Inderdaad je ouders een keer naar jou laten komen en jij één keer naar hun, dat moet te doen zijn. :)
Of als je vaker wilt, kijken of een voordeelurenkaart misschien niet toch rendabel is...of een student zoeken die bij je in de buurt woont die wel een OV heeft en ook vaak naar zijn/haar ouders gaat, dan kun je met korting meereizen. Of hopen dat het Kruidvat of de Blokker nog zo'n leuke aanbieding krijgt. ;) :) |
Ik hoorde iets over een maandabonnement/kaart van de NS. Schijnt goedkoper te zijn dan een jaarabonnement. Weet het niet geheel zeker, maar denk dat je hiermee goedkoper kunt reizen.
|
Volgens mij maakt het bij de universiteit niet uit of je 18 jaar bent of niet voor een ov-kaart.
Dus dan heb je gewoon recht op stufi en ov-kaart. |
Citaat:
Als je na 1 juli jarig bent (je leeftijd maakt neit uit) krijg je per 1 oktober OV-kaart + stufi. Dit komt door de kinderbijslag. |
Citaat:
|
Citaat:
Als je heel vaak moet reizen is een abonnement rendabel, maar als je op de fiets naar de hogeschool of uni gaat en het alleen maar om kamer-ouders in het weekend gaat...dan, denk ik, niet. |
Citaat:
Een jaarkaart is even duur als 10 maandabonnementen. |
Citaat:
Sommige mensen (zoals ik) hebben nogal een goede band met thuis en verder wil ik ook mijn vrienden nog wel eens kunnen zien :p On-topic: Mijn ma heeft besloten om de reizen te betalen, aangezien ze me ook nog wel eens wil zien :p Wat is studeren/op kamers wonen trouwens duur :o niet normaal |
Ik bedoelde dat je een maandabonnement kunt nemen totdat je OV er is. Althans, zo doet mijn zus het en ik denk dat het je veel geld kan schelen. Zij krijgt haar OV ook pas in oktober (en vlak daarna worden we allebei 18, ja tweeling maar je krijgt het dus ook gewoon zo laat).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10. |