![]() |
vrijwilligerswerk gezocht
Hallo iedereen,
Ik heb dit jaar mijn HAVO afgerond. Volgend jaar ga ik geen opleiding doen. Het is komend jaar de bedoeling dat ik ga werken en HBO-modules ga volgen via de LOI oid. Omdat ik natuurlijk nog thuis woon heb ik het geld niet hard nodig ofzo, vandaar dat ik er voor gekozen heb om (eventueel naast betaald werk, afhankelijk van hoeveel tijd het kost) vrijwilligerswerk te gaan doen. Dit is alleen moeilijker te vinden dan ik dacht (ik heb natuurlijk ook 'eisen'). Het werk moet in Nederland zijn en het liefst iets met dieren. Het mag ook ander werk zijn, maar liever niet met ouderen o.i.d, dat is niks voor mij. Ik heb al rondgekeken bij pieterburen (zeehonden), daar kon je 4 weken tot 3 maanden intern, samen met mensen over de hele wereld. Helaas is dat pas vanaf 18 jaar.. Ik heb nu ook een aanmeldingsformulier aangevraagd voor stichting AAP, maar heb tot nu toe nog niks gehoord..... Het lijkt me verder ook leuk om te helpen bij een groot evenement of project (ik noem bijvoorbeeld de vierdaagse, maar dat kan nu niet meer natuurlijk) Het makkelijkst is dat het werk hier in de buurt is (tussen Arnhem en Nijmegen), tenzij er net zoals bij pieterburen de mogelijkheid is om intern te gaan.... Ik hoop op een boel tips en ideeën.... groetjes &bedankt, Jessie |
Heeft de lokale vrijwilligerscentrale geen mogelijkheden? (www.vrijwilligerscentrale.nl) Je hebt daar ook landelijke vacatures.
|
Heb je het plaatselijke dierenasiel of de kinderboerderij al geprobeerd? Daar willen ze vrijwel altijd vrijwilligers.
Of een oproepje plaatsen in de supermarkt voor ouderen die hun dieren niet altijd meer uit kunnen laten? Ik heb even snel gekeken en dit spreekt je misschien wel aan: Link Vrijwilligerswerkgelderland.nl is ook een handige link, naast die link die Evatjuhhhh al geeft. |
|
wow bedankt voor de tips! ik ga er is rondkijken! meer tips zijn altijd welkom!!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21. |