![]() |
Portemonnee kwijt....
Gisternacht ben ik een portemonnee van het horeca bedrijf waar ik werk verloren. Waarschijnlijk is hij gerold of is hij gevallen en meegenomen. We dragen onze portemonnee's in een soort buideltje om de heupen waar hij inderdaad vrij makkelijk uit kan vallen of eruit kan worden gehaald zonder dat dit gevoelt wordt.
Er zat een behoorlijke hoeveelheid cash in. De supervisor van gisteravond wist niet zo goed wat hij er mee moest en zei dat ik maar moest afwachten tot de hogere bazen ingeschakeld waren. Iemand enig idee wat ik kan verwachten? |
Je krijgt die buidel en waar de portomonnee inzit toch van het bedrijf of heb je hier zelf voor gekozen? Jij hebt er neem ik aan zo goed mogelijk op gelet dat dat ding niet gejat zou worden.
Het bedrijf geeft jou deze voorzieningen en wat mij betreft moeten ze daar dan ook zelf de verantwoordelijkheid voor dragen. Maar als jij de hele avond geen geld in de grote kassa hebt gedaan omdat je met duizenden euro's op zak liep dan is het ook deels wel jouw schuld dat een deel van het geld nu weg is. |
Je hoeft dat geld iniedergeval niet terug te betalen; dat hoeft alleen als je opzettelijk of bewust roekeloos hebt gehandeld. Opzettelijk ben je dat ding niet kwijtgeraakt en bewust roekeloos komt er in deze context op neer dat jij echt gedacht moet hebben; wow, ik ben roekeloos bezig. Daar lijkt me ook geen sprake van te zijn.
Of er wel of geen sprake is van schuld doet er niet toe. |
Citaat:
Ik denk wel dat dat snel gaat veranderen nu... Citaat:
|
Werkt dit inderdaad niet hetzelfde als in winkels? Als in: als ik een kasverschil maak, dan hoef ik het bedrag dat tekort komt ook niet zelf in te leggen.. Geldt dat ook voor de horeca? Klinkt mij in ieder geval wel logisch.
|
Jawel maar een kastekort is wel anders dan geld kwijt zijn.
|
Citaat:
Ik zou me voor kunnen stellen dat je baas daartegen verzekerd is. |
Citaat:
|
Wel ben ik bang dat tenzij ze je vertrouwen je er niet lang meer zult werken :n
|
Nouja ik heb een jaar contract die nog bijna driekwart jaar duurt. Hoe bedoel je tenzij ze me vertrouwen? Als in dat ze denken dat ik het geld heb gestolen of als in dat ik de portemonnee niet nog een keer kwijtraak.
|
Citaat:
ze zullen der verder vast niet blij mee zijn, maar het klinkt ook wel heel makkelijk zoals ik het lees. Citaat:
echter daar was wel de mogelijkheid tussentijds af te dragen, en hing het geld ook niet los aan je heup. ook bij pizza-tenten is het met regelmaat dat verschillen te verhalen zijn maar ook hier weer geldt dan een afdrachtplicht, een maximum wat je bij mag hebben en hangt je geld niet aan je heup. |
Citaat:
Ik vind het dan ook wel grappig dat een grote onderneming als McDonalds dit kennelijk wel probeert. Van een kleine zaak kan ik nog begrijpen dat ze niet helemaal op de hoogte zijn van hun rechten en plichten, maar McDonalds zou toch beter moeten weten. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34. |