![]() |
Het posten van een link naar het fotoboek
Omdat het komkommertijd is op BZ toch nog een topic. Tot mijn verbazing is het posten van een link naar een fotoboek niet toegestaan. Hoewel er in de regels staat dat het publiceren van foto's van andere forumers niet is toegestaan en ook het plaatsen van een link van de foto's niet, is imo hiervan geen sprake. Dat je geen foto's mag posten is duidelijk en dat je de link ook niet mag posten is ook nog wel begrijpelijk omdat je niet kan achterhalen wie de foto op die locatie heeft gepubliceerd. Echter in een fotoalbum is het duidelijk dat de eigenaar zelf de foto's heeft gepost en hij kan ze zelf ook weer verwijderen. Het is hetzelfde als dat je de link geeft naar een specifiece post in een fototopic en dat is ook niet verboden, dus waarom dit wel?
|
We zijn bezig met het kijken naar deze regels op dit moment, al voordat je dit topic opende.
Binnenkort zal je dus een duidelijk antwoord hierop krijgen :) |
Ok dan wacht ik geduldig af;)
|
Het kan vanwege vakantie even duren, bijna het halve forumbaasteam is er niet en de andere helft nauwelijks geloof ik :p
|
Citaat:
|
Het verbieden van het posten van een link naar een fotoboek/album is inderdaad nogal lastig te verdedigen, dus dat zullen we vanaf nu niet meer doen!
|
Om een oude koe uit de sloot te halen:
Als er wel een link naar het fotoboek geplaatst mag worden, waarom dan niet een foto uit dat fotoboek? Mag een link naar de fotoboek foto wel? |
Omdat fotoboeken ook op 'privé' gezet kunnen worden. Dat betekent dus dat alleen de leden die jij als vriend hebt geaccepteerd jouw fotoboek(en) kunnen bekijken. Omdat wij logischerwijs geen zin hebben om van alle fotoboeken te controleren of die op 'privé' staan of niet, is het niet toegestaan om foto's uit een fotoboek te plaatsen.
Wat betreft het linken naar de fotoboekfoto tsja, daar zul je even moeten wachten op M@rco's antwoord. |
Linken naar fotoboek foto's maakt als het goed is geen verschil met een fotoboek op prive zetten, als je geen toestemming hebt om die foto te bekijken krijg je bij het klikken op die link ook een foutmelding.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48. |