Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Mythologisch Wezen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1766639)

Yason 05-08-2009 10:02

Mythologisch Wezen
 
Voor een projectje heb ik dit model gemaakt.
http://www.stopmotionmagic.com/file/.../1696_view.jpg

Als u het clipje van 4 seconden wilt zien dat ik ermee gemaakt heb:
1. Wees gewaarschuwd, het geluid is erg hard !!!!
2. Het is verder gewoon een test clipje op een van te voren bepaald en vastgelegd geluidsfragment dus niet veel bijzonders.
Als u het clipje nog steeds wilt zien klik dan hier

Rode Panda 05-08-2009 16:35

Jammer dat hij niet zo netjes is afgemaakt. En hij zou wel meer mogen bewegen, zoals boos kijken, heen en weer kijken, groter pupil krijgen, hoofd een beetje schuin etc.

Yason 06-08-2009 19:48

Ok, ik ben het wel met je eens. Had ik dus ook gedaan als ik meer tijd had gehad. Wellicht de volgende keer.;)

Reuff 07-08-2009 21:10

he die lijkt wel een beetje op quantes!

maar k vind het best leuk gemaakt :)
maar je had er inderdaad wel meer tijd in kunnen steken!
hoelang was je hier mee bezig?

groetjes,

reuff

ejkfy 08-08-2009 09:23

Hey, dat is net Quantes!

Yason 09-08-2009 11:34

Citaat:

Reuff schreef: (Bericht 29541046)
hoelang was je hier mee bezig?

1 uur voorbereiding.
1 uur animatie: 80 foto's
1 uur post-production

Dus 3 uur in totaal voor 4 seconden animatie :eek:

Rode Panda 09-08-2009 14:24

3 uur :confused:

Quantes 09-08-2009 15:13

Citaat:

Reuff schreef: (Bericht 29541046)
he die lijkt wel een beetje op quantes!

maar k vind het best leuk gemaakt :)
maar je had er inderdaad wel meer tijd in kunnen steken!
hoelang was je hier mee bezig?

groetjes,

reuff

;)

Rasmusje 09-08-2009 17:55

Dan ben je er wel idioot lang aan bezig geweest. Ik en een klasgenoot hebben ook eens zoiets gedaan, toen hadden we zeker 30-40 seconden in drie uur. :confused:

Paranoide 10-08-2009 04:03

Citaat:

Rasmusje schreef: (Bericht 29545070)
Dan ben je er wel idioot lang aan bezig geweest. Ik en een klasgenoot hebben ook eens zoiets gedaan, toen hadden we zeker 30-40 seconden in drie uur. :confused:

Kleianimatie is moeilijker dan wat jullie hadden. Dat was een houten slang en een jampotje, toch? Die hoef je ten eerste niet zelf te maken, ten tweede hoef je ze alleen te verplaatsen (zonder uit te hoeven kijken voor vervorming van het materiaal) en ten derde hebben ze geen gezichtsuitdrukkingen. Het scheelt veel priegelwerk. Bovendien had de TS een vaststaand geluidsfragment waarop hij de bewegingen van de mond moest timen, dat kost ook tijd. Jullie hadden dat niet. Sowieso hadden jullie geen vaststaand script, toch? Een beetje uit verveling vrij bewegen met twee voorwerpen en tussendoor foto's schieten zal altijd veel sneller/makkelijker gaan dan een kleianimatie maken van een specifiek beest dat een specifiek geluid moet maken.

Ik vind het geen bijzonder filmpje verder, daar niet van. Beetje emotieloos doordat hij alleen z'n mond beweegt en niet zijn hoofd of oog. Ik vind het ook geen mooie pop. Maar goed, oefening baart kunst.

Rasmusje 10-08-2009 11:27

Oke, daar heb je wel gelijk in. Ik heb het ook wel eens met klei gedaan hoor, dus ik weet wel dat dat moeilijker is. Maar toch, drie uur bezig zijn met een filmpje van vier seconden lijkt me wel overdreven. En zo veel priegelwerk is er (afgezien van het beeld en geluid synchroon laten lopen) als ik dit filmpje zo zie ook niet bij komen kijken, maar goed, ik kan me vergissen. Niet beledigend bedoeld tegenover de TS of zo hoor. :o

Vice 10-08-2009 12:36

Ik vind 3 uur wel gemiddeld voor 4 seconde animatie. Nu is het wel zo dat er tijdens deze animatie niet zo heel veel gebeurt. Er mag wel wat meer emotie bij komen.

N00dles 11-08-2009 02:58

De animatie is beperkt en stijfjes. Wel valt me op dat het hoofd nergens indeukt vanwege vingerafdrukken door het aanraken dus gehaast ben je niet.

Voor de volgende keer zou ik in ieder geval (naast de mond) ook de pupillen, oogleden en hoofd/nek animeren zodat er meer leven in komt. Kost wat meer tijd om het precies en consistent te houden, maar dan heb je ook wat.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.