![]() |
Sweex driver en/of utility laat pc crashen?
Hey lieve mensen,
ik heb een Sweex WLAN usb pen gekocht maar als ik de driver en utility geïnstaleerd heb en de computer opstart crasht bij het openen van het bureaublad Explorer en een of ander log programma (weet zo de naam ff niet). Weet iemand hoe ik dit moet oplossen want zo kan ik nog niet het internet op xD Groeten |
Zoals je zegt gaat dit over de driver en dat is software, geen hardware.
--> Software & Mltimedia |
start in veilige modus is een leuk begin, miss kan je ze dan er af halen
|
Breng dat onding terug en koop een fatsoenlijke. Dan ben je hooguit een tientje meer kwijt, maar je vermijdt er een gigantische hoeveelheid gezeik mee. Sweex en Trust zijn kutmerken voor hardware en randapparatuur. Slechte ondersteuning, verminderde functionaliteit, ze gaan over het algemeen veel sneller kapot, utilities en drivers zitten vol fouten, etc. Die crap is niet voor niets zo goedkoop, voor die paar euro's die je bespaart lever je een hoop kwaliteit in.
Als je 'm toch wil houden kun je proberen om de utility te deïnstalleren en die van Windows te gebruiken. Dat werkt ook gewoon, hooguit kun je een paar functies niet gebruiken maar de hoeveelheid extra functies bij Sweex zal toch nogal meevallen. Bovendien heb je de extra functies niet nodig om gewoon op internet te kunnen en is de utility van Windows vanzelfsprekend veel beter afgestemd op Windows. Maar ik kan je echt van harte aanraden om 'm terug te brengen en een andere te kopen, WLAN-receivers kosten toch maar like 25,- dus het is niet alsof je een maand niet zult kunnen eten als je er een van fatsoenlijke kwaliteit koopt. |
Oh, en hoe je je utility eraf moet halen. Probeer eerst safe mode inderdaad, daar kom je zo.
|
Ik zou gewoon een PCI kaart halen met een Broadcom chipset. Hangt er bij mij ook in en werkt geweldig, zelfs onder non-Windows OS'en. En Paranoide's raad volgen mbt Sweex en Trust.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je goede apparatuur voor netwerken nodig hebt: gewoon linksys kiezen: de expertise van Cisco voor een redelijke prijs. Ik heb hier ook andere apparatuur staan die goedkoper is (Sitecom bv, dus iets beter dan Trust/Sweex, maar nog steeds brol als je het uittest; en uiteindelijk hoor je daar enkel probleemverhalen van). |
Offtopic: Zelf heb ik één Trust-product, een draadloos toetsenbord en muis in één.
*klik* Normaliter zou ik dat nooit doen, maar het alternatief was minstens 100 euro duurder en zelfs met een levensduur van 1-2 jaar haal ik dat er wel uit ;). Ik weet zelf idd wat ik doe en verwacht er niet te veel van :o |
ruil om als het nog kan, of vraag garantie want het werkt niet goed.
offtopic, ik vind trust niet zo'n slecht merk als sweex hoor, lange tijd een muis+tobo van ze gehad en niks mis mee. wel heeft sweex al een killer cardreader op z'n naam die niet leest maar de kaart onbruikbaar maakt xD |
Citaat:
Maar dit lijkt me eerder een driverprobleem dan een utilityprobleem, dus ik denk niet dat het veel zal uitmaken. Breng 'm terug en haal een andere, dat is minder gedoe dan dit geklooi. /antisweexpropaganda ;) |
Citaat:
|
ok, driver is geïnstalleerd en windows crasht niet, so far so good... maar nu blijft ie haken bij netwerk adres verkrijgen, iemand een id?
|
Citaat:
En kijk ook de instellingen van je router/AP na: als je die niet zelf geïnstalleerd hebt, kan het misschien zijn dat er een MAC-filter opzit, waardoor je eerst het MAC-adres van je computer moet doorgeven aan de router. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Utility+driver verwijderen en opnieuw opstarten Driver installeren en reboot Windows Zero Configurator (WZG) weer als standaard ingesteld So far so good. Maar hier liep het kapot. Toen maar even gekeken naar welke router ik heb en: Utility van Linksys gedowned+geïnstalleerd Verbinden via die utility En tadaa, het was gedaan... Lag hem waarschijnlijk in het MAC adres |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39. |