Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   smegma (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1767015)

kak! 08-08-2009 16:30

smegma

Hallo iederen!

Ik vermoed dat ik smegma heb omdat ik het niet goed kan wassen door nauwe voorhuid.Ik ga volgende week ook naar het ziekenhuis om te kijken wat ermee moet gedaan worden de huisarts zij dat hij d8 dat een besnijdenis het beste was.Maar ik vroeg me af als ik een besnijdenis heb gehad kan het smegma dan wel weer snel weggaan?Hoop snel wat van jullie te horen.

PS:gelieve geen reacties van dat het zo vunzig is!(y)

snowflakes 08-08-2009 16:49

Citaat:

kak! schreef: (Bericht 29542632)
Hallo iederen!

Ik vermoed dat ik smegma heb omdat ik het niet goed kan wassen door nauwe voorhuid.Ik ga volgende week ook naar het ziekenhuis om te kijken wat ermee moet gedaan worden de huisarts zij dat hij d8 dat een besnijdenis het beste was.Maar ik vroeg me af als ik een besnijdenis heb gehad kan het smegma dan wel weer snel weggaan?Hoop snel wat van jullie te horen.

PS:gelieve geen reacties van dat het zo vunzig is!(y)

Volgens mij heb je dan op een gegeven moment veel minder productie van smegma...
En je kunt het natuurlijk veel beter schoonhouden na de ingreep :)...

spawn again 09-08-2009 00:15

Gewoon oprekken die voorhuid.

En sja als je een dikke eeltlaag op je eikel lekker vind, neem een besnijdenis!

Lorelei 09-08-2009 00:19

Je hoeft niet meteen te laten besnijden afaik.. volgens mij kan je ook gewoon een klein sneetje laten maken zodat het allemaal net wat flexibeler gaat.

Geel 09-08-2009 17:21

Citaat:

spawn again schreef: (Bericht 29543715)

Heb je soms slechte ervaringen met besnijdenissen?

spawn again 10-08-2009 01:28

Citaat:

ggcy8 schreef: (Bericht 29544855)
Heb je soms slechte ervaringen met besnijdenissen?

Nee, maar het is compleet achterlijk om in jezelf te snijden, of dingen weg te snijden.

Paranoide 10-08-2009 05:14

Citaat:

grl schreef: (Bericht 29543728)
Je hoeft niet meteen te laten besnijden afaik.. volgens mij kan je ook gewoon een klein sneetje laten maken zodat het allemaal net wat flexibeler gaat.

Dat wordt meestal afgeraden, omdat littekenweefsel minder rekbaar is en daardoor het probleem juist kan verergeren.

Citaat:

De meeste besneden mannen zijn er anders dolblij mee.

Freyja 10-08-2009 10:23

Citaat:

M'n ex was besneden (om medische redenen ooit) en dat maakte echt totaal geen verschil, je hebt alleen iets minder losse huid om mee te spelen.

Lorelei 11-08-2009 00:11

Citaat:

Paranoide schreef: (Bericht 29546324)
Dat wordt meestal afgeraden, omdat littekenweefsel minder rekbaar is en daardoor het probleem juist kan verergeren.

Ah, klinkt logisch.

Nou ja, ik zie niet in waarom je je niet zou laten besnijden als t allemaal wat te krap is. :)

Pluis 11-08-2009 00:51

In principe heeft iedereen smegma. Smegma is namelijk niets anders dan een mengsel van dode huidcellen en talg. Als je dit niet goed kunt verwijderen kunnen bacteriën er op groeien, en daarmee loop je het risico op vervelende infecties. Het is dus belangrijk dat je het weg kunt halen.
Na een besnijdenis kun je jezelf weer goed schoonhouden, en zal je er dus ook stukken minder last van hebben. Nu is er overigens wel een andere manier om de voorhuid te verwijden zonder die weg te halen, maar dit wordt niet zo vaak toegepast. Ze maken dan een z-vormige snee om de voorhuid te verwijden (als je het in een z snijdt krijg je betere resultaten dan met een rechte snee ivm littekens enzo)
Laat je gewoon informeren in het ziekenhuis, daar weten ze wel wat voor jou de beste optie is.

kak! 11-08-2009 07:19

ok bedankt iederen bij het ziekenhuis weten ze het vast wel wat ze ermee moeten;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.