Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   ziggo mail kan host niet vinden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1767128)

De_fotograaf 09-08-2009 14:23

ziggo mail kan host niet vinden

Outlook express meld dat ie de host mail.ziggo.nl niet kan vinden, volgens de handleiding moet het wel kloppen.
ligt dit aan mij of aan ziggo ?

sorry ik heb NET internet hier

Tochjo 09-08-2009 15:09

In dit document lees ik dat de inkomende server pop.ziggo.nl is en de uitgaande smtp.ziggo.nl.

Ymir 10-08-2009 22:19

9 van de 10 keer als outlook aan het zeiken is, is het een kwestie van de account verwijderen en opnieuw aanmaken.
Controleer even of je 100% zeker de juiste server hebt, zo ja account eruit donderen en opnieuw aanmaken.
Hou wel belangrijke gegevens bij de hand zoals gebruikersnaam en wachtwoord enzovoort ;)

ILUsion 11-08-2009 11:57

Citaat:

Ymir schreef: (Bericht 29549635)
9 van de 10 keer als outlook aan het zeiken is, is het een kwestie van de account verwijderen en opnieuw aanmaken.
Controleer even of je 100% zeker de juiste server hebt, zo ja account eruit donderen en opnieuw aanmaken.
Hou wel belangrijke gegevens bij de hand zoals gebruikersnaam en wachtwoord enzovoort ;)

In dit geval is het gewoon een onbestaande server in de configuratie; dus verwijderen heeft helemaal geen zin.

Ymir 11-08-2009 15:37

Citaat:

ILUsion schreef: (Bericht 29550535)
In dit geval is het gewoon een onbestaande server in de configuratie; dus verwijderen heeft helemaal geen zin.

Citaat:

De_fotograaf schreef: (Bericht 29544594)
volgens de handleiding moet het wel kloppen.

Ik ga gewoon braaf uit van de openingspost :)
Daarnaast zeg ik ook vrij duidelijk dat het wel belangrijk is om 100% zeker te weten dat je de juiste server gebruikt.
Het verwijderen van de account is meer een algemene tip, aangezien zo ongeveer iedereen die outlook gebruikt op een gegeven moment wel tegen een soortgelijk probleem aanloopt dat nergens vandaan komt maar puur is dat outlook de account corrumpeert (bij gebrek aan een betere term).

ILUsion 11-08-2009 16:31

Citaat:

Ymir schreef: (Bericht 29551429)
Ik ga gewoon braaf uit van de openingspost :)
Daarnaast zeg ik ook vrij duidelijk dat het wel belangrijk is om 100% zeker te weten dat je de juiste server gebruikt.
Het verwijderen van de account is meer een algemene tip, aangezien zo ongeveer iedereen die outlook gebruikt op een gegeven moment wel tegen een soortgelijk probleem aanloopt dat nergens vandaan komt maar puur is dat outlook de account corrumpeert (bij gebrek aan een betere term).

Ik had de genoemde servers eens opgezocht (proberen te bereiken), en wat in de post van Tochjo staat, zou volgens mij moeten kloppen, dus leek het probleem me al opgelost (of oplosbaar zonder dat er accounts zouden moeten sneuvelen).

Ik geloof best dat van die drastische aanpakken wel werken, maar het lijkt me nogal stom als hij zijn account met mogelijk een hoop mails in verwijdert terwijl het perfect zo op te lossen zou moeten zijn.

Ymir 11-08-2009 18:02

Het verwijderen van een account is alles behalve drastisch en er gaan ook geen mails mee verloren hoor :)

Het is een minuutje werk, alle mail blijft bestaan en 99% van alle outlook problemen zijn ermee opgelost.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.