![]() |
LAPTOP traag zonder stroom adapter.
Mee laptop is heel traag wanneer ik de stroom adapter eruit haal. Ik had ergens gelezen dat er iets stuk is met de hardware en dat ik het beter met de garantie kon terug sturen. Vind het echt ongelooflijk, want de laptop is snel wanneer de adapter er inzit.
|
Dat is vermoedelijk omdat de snelheid van de laptop dan omlaag gaat om accu-tijd te besparen. Dit kun je zeer vermoedelijk wel aanpassen, dit gaat dan wel ten koste van de accu-tijd. Maargoed als het anders onwerkbaar is lijkt me dit geen probleem.
Wat voor laptop is het? Merk en type graag. |
Acer 6530G, heb grote spijt dat ik deze heb aangeschaft, heb in het verleden al een x aantal problemen mee gehad, maar die zijn er gelukkig niet meer. Problemen varieerde van het uitvallen van het beeldscherm en het uitvallen van het internet, maar deze zijn beide inmiddels opgelost d.m.v. driver updates en vervanging van de modem.
Ik zal even naar de prestatie van de accu kijken. EDIT: Heb even geknutseld met de accu instelling, tevergeefs:S. Het hielp niet. Enig idee wat ik wel kan hiertegen kan doen? |
Probeer eens bij de Energiebesparings-instellingen te kijken (of hoe dat ook precies heet). In Vista heb je verschillende opties die je daarvoor kunt kiezen, variërend van minimaal tot maximaal. Het zou best kunnen dat het daar iets mee te maken heeft.
|
Ik zal eens kijken. Ik heb er op dit moment geen problemen mee, omdat ik me laptop niet echt overal meeneem. Maar stel nou dat ik hem eens wil meenemen en dat wil niet lukken door dit probleem, dan zou ik dat best vervelend vinden.
|
mijn Acer (dus ik vermoed meerdere Acers;) ) heeft een programma genaamd Acer ePower Management.
start > alle programma's > Acer Empowering Technology > Acer ePower Management Een van de variabelen die je daar kunt aanpassen is CPU-snelheid bij accu-gebruik. Staat die misschien op Laag? |
Hij staat op dit moment op hoge prestatie, CPU staat op max. Ik denk toch echt dat het iets met de hardware te maken heeft:S. Anders maar met de garantie terug sturen.
|
Laptop doet het helemaal, ook zonder stroom kabel. Ik weet niet wat er is gebeurd, maar het probleem is opgelost.
Bedankt iedereen. |
het zal onze positieve energie geweest zijn. graag gedaan :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43. |