![]() |
werk
ik heb vandaag gewerkt van 11.15-20.00
ik kreeg geen eten en een etenspauze van een kwartier mag dat? |
Wat voor werk doe je?
En hoe oud ben je? |
caissiere en ben 21
|
Je had recht op minimaal een half uur. Over het algemeen is het gebruikelijk in een supermarkt dat je eerst een kwartier en later nog een half uur pauze hebt.
Eten hoef je natuurlijk niet te krijgen. |
Staat daar nietse over in je contract? Toen ik bij de Gamma aan het werk was kreeg je eetvergoeding als je voor of om 12.00 begon. Begon je om 13.00 dan kreeg je het niet meer. Stond bij mij allemaal in m'n contract.
|
was t enorm druk en geen tijd voor pauze omdat er niemand was die je af kon lossen?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
heb wel vaker dat ik geen pauze heb op mn werk maar dan beginnen mn vrienden weer: ja je hebt wel recht, eh als t druk is is t een beetje gay om gewoon een kwartier op mn reet te gaan zitten terwijl ik hard nodig ben... maar dat snapt men niet
|
Citaat:
In de detailhandel hoort het gewoon echt niet voor te komen dat er op een hele dag geen pauze mogelijk is voor de werknemer. Dan is het bedrijf gewoon onderbezet en daar hoef je als werknemer niet onder te lijden. Dan wachten de klanten maar wat langer, je kan in de detailhandel prima pauze nemen als het er de tijd voor is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08. |