![]() |
Vista kan Msconfig.exe niet vinden
Als ik via uitvoeren of zoeken msconfig intyp, krijg ik de melding dat Vista 'm niet kan vinden :confused:
Op internet kan je msconfig.exe wel downloaden, maar ik kan nergens die van Vista vinden :s |
Zou vista wel moeten hebben, maar ik weet niet welke vista versie.
En anders kan je het nog via "services.msc" (opstartende services) en "regedit" doen. Met regedit kijk je op locatie HKLokale machine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run voor de opstartende applicaties. |
Ik heb me laptop al anderhalf jaar en ik weet wel dat het eerst wel werkte. Dus op de een of andere manier is het nu verwijderd
Ik heb Windows Vista Home Premium SP2 |
Doe is opdracht prompt ... Uitvoeren > CMD
en typ daar ... : start msconfig.exe Wat krijg je dan ? Heb ff gekeken in me systeem files maar hij staat bij C:\windows\system32\msconfig.exe zet ff die lijst van system32 in volgorde en dan moet je ff zoeken bij de m als je hem dan nog niet hebt dan moet je ff Microsoft mailen dat je hem niet hebt. |
Ik heb Windows Vista Home Premium SP2.
Kan iemand zijn msconfig.exe niet uploaden en hier plaatsen? Dan zou het bij mij moeten werken toch, want ik heb msconfig.exe niet meer op me laptop staan :confused: |
Je zou die normaal ook op je Vista-DVD moeten kunnen vinden; wat volgens mij kan werken is eens de System File Check uitvoeren: Start > Uitvoeren > sfc /scannow en die zegt hopelijk dat er eentje ontbreekt. Anders moet je eens op je Vista-DVD zoeken naar een bestand met de naam MSCONFIG.EX_ (of iets dergelijks), je hebt het meeste kans om dat in de I386-map te vinden (bij Windows XP in ieder geval, dus ik hoop ook bij Vista).
|
Ik heb een laptop, dus ik heb nooit een vista disc gekregen :confused:
|
Citaat:
Als ik dit doe zie ik een scherm die na 1 seconde weer weg is. Verder gebeurt er niks |
Probeer eens Start > Uitvoeren > cmd, en dan in het daarop volgende schermpje sfc /scannow typen. Dan zie je de foutmelding.
|
Citaat:
|
Aha. Dan moet je, als je 'cmd' hebt ingetypt, niet op <Enter> drukken maar <Ctrl> + <Shift> + <Enter> doen :)
|
Citaat:
En <Ctrl> + <Shift> + <Enter> werkt ook niet in het scherm, dan gebeurt er helemaal niks. |
Rechterklikken op uitvoeren, als administrator en dan nog eens proberen.
|
Citaat:
Hij zegt dat er een aantal beschadigde bestanden zijn gevonden en die zijn hersteld. Er is een log aangemaakt, maar als ik die log open krijg ik de melding "Toegang geweigerd". Het is een bestand die met Kladblok wordt geopend :| C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vond dit: http://www.vistaheads.com/forums/mic...c-scannow.html Tweede bericht stelt voor om je log-bestand naar het bureaublad te kopiëren (bijvoorbeeld), zodat je 'm wel kunt openen... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39. |