Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Vista kan Msconfig.exe niet vinden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1767713)

Steve Stifler 13-08-2009 16:21

Vista kan Msconfig.exe niet vinden

Als ik via uitvoeren of zoeken msconfig intyp, krijg ik de melding dat Vista 'm niet kan vinden :confused:

Op internet kan je msconfig.exe wel downloaden, maar ik kan nergens die van Vista vinden :s

freyk 13-08-2009 18:04

Zou vista wel moeten hebben, maar ik weet niet welke vista versie.
En anders kan je het nog via "services.msc" (opstartende services) en "regedit" doen.
Met regedit kijk je op locatie HKLokale machine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run voor de opstartende applicaties.

Steve Stifler 14-08-2009 15:49

Ik heb me laptop al anderhalf jaar en ik weet wel dat het eerst wel werkte. Dus op de een of andere manier is het nu verwijderd

Ik heb Windows Vista Home Premium SP2

Marvin1995 15-08-2009 07:25

Doe is opdracht prompt ... Uitvoeren > CMD
en typ daar ... : start msconfig.exe
Wat krijg je dan ?
Heb ff gekeken in me systeem files maar hij staat bij C:\windows\system32\msconfig.exe
zet ff die lijst van system32 in volgorde en dan moet je ff zoeken bij de m
als je hem dan nog niet hebt dan moet je ff Microsoft mailen dat je hem niet hebt.

Steve Stifler 15-08-2009 18:49

Ik heb Windows Vista Home Premium SP2.

Kan iemand zijn msconfig.exe niet uploaden en hier plaatsen? Dan zou het bij mij moeten werken toch, want ik heb msconfig.exe niet meer op me laptop staan :confused:

ILUsion 16-08-2009 10:00

Je zou die normaal ook op je Vista-DVD moeten kunnen vinden; wat volgens mij kan werken is eens de System File Check uitvoeren: Start > Uitvoeren > sfc /scannow en die zegt hopelijk dat er eentje ontbreekt. Anders moet je eens op je Vista-DVD zoeken naar een bestand met de naam MSCONFIG.EX_ (of iets dergelijks), je hebt het meeste kans om dat in de I386-map te vinden (bij Windows XP in ieder geval, dus ik hoop ook bij Vista).

Steve Stifler 16-08-2009 16:23

Ik heb een laptop, dus ik heb nooit een vista disc gekregen :confused:

Steve Stifler 16-08-2009 18:59

Citaat:

ILUsion schreef: (Bericht 29567910)
Je zou die normaal ook op je Vista-DVD moeten kunnen vinden; wat volgens mij kan werken is eens de System File Check uitvoeren: Start > Uitvoeren > sfc /scannow en die zegt hopelijk dat er eentje ontbreekt. Anders moet je eens op je Vista-DVD zoeken naar een bestand met de naam MSCONFIG.EX_ (of iets dergelijks), je hebt het meeste kans om dat in de I386-map te vinden (bij Windows XP in ieder geval, dus ik hoop ook bij Vista).

Start > Uitvoeren > sfc /scannow

Als ik dit doe zie ik een scherm die na 1 seconde weer weg is. Verder gebeurt er niks

M@rco 16-08-2009 19:04

Probeer eens Start > Uitvoeren > cmd, en dan in het daarop volgende schermpje sfc /scannow typen. Dan zie je de foutmelding.

Steve Stifler 16-08-2009 19:24

Citaat:

M@rco schreef: (Bericht 29569794)
Probeer eens Start > Uitvoeren > cmd, en dan in het daarop volgende schermpje sfc /scannow typen. Dan zie je de foutmelding.

Ik krijg de melding dat ik een consolesessie als Administrator moet uitvoeren wil ik het hulpprogramma SFC gebruiken.

M@rco 16-08-2009 19:57

Aha. Dan moet je, als je 'cmd' hebt ingetypt, niet op <Enter> drukken maar <Ctrl> + <Shift> + <Enter> doen :)

Steve Stifler 16-08-2009 20:19

Citaat:

M@rco schreef: (Bericht 29570049)
Aha. Dan moet je, als je 'cmd' hebt ingetypt, niet op <Enter> drukken maar <Ctrl> + <Shift> + <Enter> doen :)

Dat schermpje krijg ik wel, maar als ik sfc /scannow intyp krijg ik die melding.

En <Ctrl> + <Shift> + <Enter> werkt ook niet in het scherm, dan gebeurt er helemaal niks.

Ymir 16-08-2009 20:25

Rechterklikken op uitvoeren, als administrator en dan nog eens proberen.

Steve Stifler 16-08-2009 21:35

Citaat:

Ymir schreef: (Bericht 29570136)
Rechterklikken op uitvoeren, als administrator en dan nog eens proberen.

Thnx, zo werkt hij inderdaad wel.

Hij zegt dat er een aantal beschadigde bestanden zijn gevonden en die zijn hersteld. Er is een log aangemaakt, maar als ik die log open krijg ik de melding "Toegang geweigerd". Het is een bestand die met Kladblok wordt geopend :|

C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log

Steve Stifler 19-08-2009 15:44

Citaat:

Steve Stifler schreef: (Bericht 29570459)
Thnx, zo werkt hij inderdaad wel.

Hij zegt dat er een aantal beschadigde bestanden zijn gevonden en die zijn hersteld. Er is een log aangemaakt, maar als ik die log open krijg ik de melding "Toegang geweigerd". Het is een bestand die met Kladblok wordt geopend :|

Niemand die weet hoe dit komt? :confused:

12Trix 20-08-2009 06:36

Citaat:

Steve Stifler schreef: (Bericht 29582088)
Niemand die weet hoe dit komt? :confused:

Ik heb geen idee.
Ik vond dit:
http://www.vistaheads.com/forums/mic...c-scannow.html

Tweede bericht stelt voor om je log-bestand naar het bureaublad te kopiëren (bijvoorbeeld), zodat je 'm wel kunt openen...

Tochjo 20-08-2009 16:30

Citaat:

Steve Stifler schreef: (Bericht 29570459)

Klik met de rechter muisknop op het bestand en kies Eigenschappen. Ga naar het tabblad Beveiliging en klik op de knop Doorgaan. Volg eventueel de aanwijzingen op het scherm (invoeren wachtwoord, toestemming verlenen). Klik in het volgende scherm op de knop Toevoegen en voer de naam van je gebruikersaccount in. Klik op OK. Er is nu een regel met je gebruikersnaam bijgekomen in het overzicht met namen van groepen of gebruikers. Selecteer die regel en vink onder Toestaan het hokje Volledig beheer aan. Klik een paar keer op OK. Als het goed is, kun je het bestand nu wel openen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.