![]() |
Laptop herkent cd-roms/dvd's niet
M'n laptop herkent opeens geen dvd's of cd-roms meer. Hij 'merkt' wel dat er iets in m'n laptop wordt gestopt, want je hoort het schijfje wel draaien. Maar daarna geeft m'n laptop geen melding dat hij iets herkent en ook bij "deze computer" staat niets.
Drie weken geleden heb ik voor het laatst een cd-rom gebruikt en dat werkte prima. Ondertussen zijn er wel 2 keer vista-updates geïnstalleerd, verder heb ik niets geïnstalleerd en geen boeiende dingen weggegooid. Weet iemand wat ik moet doen? |
Staat het schijfstation zelf nog wel bij Deze Computer?
|
Zoek anders onder apparaatbeheer (Start, Computer: rechtermuisknop) de cd-dvd speler op, en verwijder het stuurprogramma (rechtermuisknop: Installatie ongedaan maken). Start de computer even opnieuw op en vista zou met de melding "nieuwe hardware gevonden" moeten komen. Hij wordt dan als het goed is automatisch geïnstalleerd. Zoniet, dan kun je op de site van de fabrikant van de laptop de driver downloaden.
|
Citaat:
|
Als je de schijfletter weer terug wilt veranderen:
- Startmenu openen, typ in het zoekveld: diskmgmt.msc - Met rechts klikken op je DVD-ROM, daar heb je dan de optie om de letter aan te passen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je weet niet waar de Data schijf voor is? :p Dat is een partitie op je harde schrijf. Die wordt meestal gebruikt voor back-ups ;)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07. |