![]() |
Zwanger, of toch niet?
Hallo,
Ik slik de Pil.. elke dag netjes optyd 21 dagen lang.. Maar van de nacht van vrydag tot zaterdag hebben we seks gehad, zonder condoom. En dat Terwyl ik ongesteld was.. in myn stopweek. Sinds ik seks heb gehad.. bloed ik niet meer maar dat kan wel kloppen want ik ben altyd maar 3 dagen ongesteld en ik werd ongesteld op Donderdag. Is er een kans dat ik zwanger ben? Volgens my is die kans heel klein, maar wil graag zekerheid. groetjes, SUNxSHINE. |
Er is altijd kans dat je zwanger bent, maar als jij de pil netjes slikt, dan is die kans heel heel klein (stopweek of niet maakt daarbij niets uit, dan werkt de pil ook).
|
Dus de kans is dan niet groot dat ik zwanger ben?
|
Als je aan de pil bent en die goed gebruikt, is de kans op zwangerschap 0,03% per jaar*. Dat geldt voor iedereen en dus voor jou nu ook. Maar het is dus niet hoger dan dat.
En de pil is in de stopweek inderdaad nog gewoon veilig :) *de kans dat je foutjes maakt bij het gebruik is in de praktijk echter 2% |
Je hebt niets fout gedaan dus de kans is niet groter nu dan-ie anders is.
|
Net zoals de andere zeggen, als je hem goed gebruikt ben je in je stopweek ook beschermt. Misschien kun je even bij de bijsluiter kijken van de pil die jij hebt, daar staat vaak ook een uitleg erover ;)
|
Citaat:
|
Maar kun je überhaupt zwanger worden terwijl je ongesteld bent? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En stel je hebt seks in de stopweek, dus terwijl je ongesteld bent, en dan vergeet je de 1e en de 2e pil van de volgende strip, dan is er een goede kans dat er een ovulatie doorbreekt - en sperma kan tot 5 dagen in de baarmoeder overleven, dus er zou dan nog een levende spermacel kunnen zijn om dat eitje te bevruchten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18. |