Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   wanneer word je ongesteld? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1768513)

Lyouknow 19-08-2009 13:09

wanneer word je ongesteld?

ikben 13 jaar en ben nog niet ongesteld..
en mijn zussen zijn op hun 11e al ongesteld geworden..

is datnormaal??

Alyssia 19-08-2009 13:26

Ja, 11 is zelfs een beetje aan de vroege kant. Ik was 14,5.
Als je op je 16e nog niet ongesteld bent. dan zou je even naar de dokter moeten om te kijken of alles wel werkt. Maar wees maar blij dat je nog niet ongesteld bent, want het is alleen maar een hoop gezeur!

Hoe lang en hoe zwaar ben je? En begin al een beetje borsten te krijgen? Daar kun je het meestal wel een beetje van afleiden, hoe lang het nog duurt.

Lorelei 19-08-2009 15:00

Inderdaad, tot je 16e hoef je je geen zorgen te maken. 't Komt vanzelf en je hoeft er echt niet op te hopen dat het vroeg komt :p

tartaarsaus 19-08-2009 15:35

ik was 't zelf echt pas heel laat. een maand voor dat ik 16 werd ongeveer.
Maar op begin tot halverwege mijn 15e had ik ook nog haast geen borsten en lichaams beharing...

't komt van zelf wel! en achteraf ben ik superblij dat ik pas zo laat was, want ik hoefde mij nooit ergens zorgen over te maken dat ik zou doorlekken of weet ik veel wat, had geen last van buikpijn etc.

Sarah 19-08-2009 16:24

95% van de meisjes in nederland wordt voor het eerst ongesteld als ze tussen 10 en 16 jaar zijn :)

Rivka 19-08-2009 17:54

Ik was 11 (ben nu 13), maar ik moet wel zeggen dat dat nogal vroeg is.
13 is heel oké en niet raar. Veel meisjes worden het op hun 13e t/m 15e.
Mijn tante was 18:eek:

AzN 19-08-2009 18:09

Ik zat in groep 6 toen ik ongesteld werd. Maar goed, ik was dan ook 'n extreem geval :bloos:.

Tink* 19-08-2009 21:07

Ik was geloof ik 14 toen ik voor het eerst ongesteld werd.

Syori 20-08-2009 06:26

Ik was er ook aardig vroeg bij, ik was net een paar dagen 12. :o

dianaotten 20-08-2009 11:20

Ik was bijna 12 toen ik ook ongesteld werd..naja..ik vond het niet zo heel erg..alleen nu krijg ik steeeeeds meer buikpijn als ik ongesteld ben :( dat is echt irritant~!!`

duivelaartje 20-08-2009 13:55

Ik was net 12, best vroeg. Gelukkig duurde de tweede keer dat ik ongesteld werd een half jaar. :p

:DELICIOUS 20-08-2009 19:21

Citaat:

dianaotten schreef: (Bericht 29585291)
Ik was bijna 12 toen ik ook ongesteld werd..naja..ik vond het niet zo heel erg..alleen nu krijg ik steeeeeds meer buikpijn als ik ongesteld ben :( dat is echt irritant~!!`

Ikzelf was 11 toen ik ongesteld werd, alleen ik heb dezelfde klacht gehad als jij ;) Ik kreeg ook steeds meer last van buikpijn bij elke menstruatie. Ik heb verschillende pilletjes geprobeerd, maar die werkte allemaal niet. Uiteindelijk naar de dokter, nog 2 verschillende pillen gekregen die ook niet werkten, en uiteindelijk aan de pil. Ik heb er nou vrijwel geen last meer van. Kleinigheidjes blijf je houden natuurlijk, maar het is wel een gigantische verlichting.
Dus, misschien een keertje naar de dokter?

Miekje* 20-08-2009 20:36

Ik was precies een maand 12,toen ik voor het eerst ongesteld werd.

Miss-Lauwtje 21-08-2009 08:49

Ik was net een maand 10 toen ik ongesteld werd! Dat was echt extreem vroeg :o Maar bij mij kwam het omdat mijn lichaam volwassener was dan mijn geest, zo legde ze dat uit. Ik was ook al groot voor mijn leeftijd en verschillende foto's van de botjes van mijn handen gemaakt, daaraan konden ze zien hoe groot ik zou worden en ze dachten 2 meter! Gelukkig is dat niet zo :D Mijn zusje is nu 10 en ik moet er niet aan denken dat ze al ongesteld wordt, vind dat zo zielig, zo klein kind nog en dan al ongesteld! Gelukkig weet ik van mezelf niet meer hoe het was toen ik 10 was, maar als ik naar mijn zusje kijk vind ik het gewoon zielig. Mijn moeder was trouwens pas 18 toen ze ongesteld werd, dus ligt er net aan hoe je lichaam is denk ik.

Mushu 21-08-2009 11:02

Ik was net 12, mijn zusje was net 10.
Dus leeftijd van je zussen waarop ze ongesteld werden, maakt niet zo veel uit. :)

DiepDenker 21-08-2009 13:30

mn zus was 16 toen ze het werd, ik 13, en mn zusje is nu 14 en is het nog niet. Dus leeftijd van je zussen zegt er echt niets over. En hoop maar dat je het nog een poosje niet wordt, want het is alleen maar geweldig irritant!

Quinty. 04-08-2012 19:58

Citaat:

Hey! schreef: (Bericht 32698219)
Hoi lezer

ik ben 12 jaar en ik maak me steeds zorgen dat ik niet ongesteld word,
ik vind wel vaker wit/geel gedoe in mijn onderbroek maar maak me daar verder niet ongerust over.
moet ik dat wel doen?
en is het raar dat ik me zorgen maak en dit alles lees?:confused:

gr. ongerust hey:facepalm:

Wel een beetje een late reactie, want dit topic is drie jaar oud. Maargoed, je hoeft je nergens zorgen over te maken. Je bent 12, dus nog heel jong. Als je op je 16e of 17e nog niet ongesteld bent, mag je je wel een beetje zorgen maken. En dat 'gedoe' in je onderbroek is ook heel normaal, dat kan betekenen dat je ongesteldheid eraan komt, maar dat hoeft niet. En nee, het is niet raar je je zorgen maakt, dat doet ieder meisje wel eens. Maar als je dit topic goed leest, vind je genoeg geruststellende berichten.

Pluis 04-08-2012 20:09

wit/geel gedoe is afscheiding en het is inderdaad een voorbode dat je eerste menstruatie er binnenkort aankomt (maar het kan ook nog best een jaar duren)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.