![]() |
Studieboeken - Vraag over de druk
Beste mensen!
Ik zit al een heletijd met een "brandende" vraag. Ik ga Management, Economie & Recht doen aan de Haagse Hogeschool, en heb dus een boekenlijst gekregen. De boeken wil ik graag tweedehands aanschaffen, omdat dit gewoonweg goedkoper is. Maar nu blijkt telkens dat mijn boeken op de lijst, net een nieuwere druk is dan wat op internet aangeboden wordt, wat ergens eigenlijk wel logisch is. Dus op mijn boekenlijst staat dan bijvoorbeeld, titel: Hoofdlijnen Nederlands Recht - 9e druk. En op internet zijn alleen boeken van die titel in de 8ste druk te vinden. Mijn vraag was dus of het echt uitmaakt als ik een iets oudere druk aanschaf? Hopelijk dat iemand mij dit kan vertellen!! Voorbaat dank. Groetjes! |
ik zou in de les aan de docent vragen of een oudere druk ook goed is, want soms is er echt veel veranderd.
|
Citaat:
|
Ben het dik met HaWaHaai eens het verschilt idd per boek, maar soms in een nieuwere druk die dan ook aangeschaft moet worden zitten er meer opdrachten of de hoofdstukken staan anders. Ik zou het op safe spelen en gewoon de boeken nieuw aanschaffen .... of als je ze tweedehands kan vinden doe dat dan :D
|
Ja, kijk bijv. op Marktplaats of ga naar De Slegte, een 2e hands boekenwinkel.
|
Citaat:
|
Tja, hangt van het boek en vakgebied af. Rechten is iets waar het wel belangrijk is om up to date te zijn. Om een voorbeeld te noemen; de hele wet op de ruimtelijke ordening is op de helling gegaan, dus een oud boek is erger dan nutteloos. Bovendien zal die als ik sommigen mag geloven de komende jaren nog wel ingrijpend veranderen ook.
|
Nou dat wordt wat nu ik erover denk om Rechten te gaan studeren :S
Maar goed, Bol.com kan inderdaad ook en sommige leveranciers van middelbareschoolboeken verzorgen ook de levering van studieboeken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43. |