![]() |
Wat eet je graag bij... ? #6
Vorige was vol zag ik, dus vandaar deze nieuwe om in verder te gaan!
Bechamelsaus? |
Geen idee, ik eet eigenlijk nooit zo vaak saus. (En reageer alleen maar omdat niemand dat nog gedaan heeft, dus even een nieuwe.)
Wat maak jij het liefst met zelfrijzendbakmeel? |
Pizza. Dat is veel vlugger en het lukt altijd dan(A). En op de bodem dan tomatensaus (ui, knoflook, stukjes tomaat, oregano/italiaanse kruiden en tomatenpuree), kaas, mozzarella en basilicum <3.
Banaan? |
In de yoghurt in stukjes gesneden :)
Curry? (als in die saus, niet indiase curry) http://www.remia.nl/img/producten/product_49.jpg |
Een beetje daarvan bij een tosti kaas.
Augurken |
Zo'n bakje wat je krijgt als je roti besteld :) Gewoon zo los is het ook lekker. Of op een broodje hamburger. Of bij de Indische rijsttafel...
Kibbeling |
Met knoflooksaus, meer heb ik daar niet bij nodig :P.
Zuurdesembrood |
Een lekkere plak komijnen kaas, beetje boter en tuinkers!
Bosbessen? |
Door de yoghurt, of in een cake/taart.
Knoflook? |
In de zelfgemaakte kruidenboter, met ook veel verse kruiden.
Feta. |
Met couscous, doperwtjes/spinazie/boontjes, feta. Of in een quiche van filodeeg met spinazie, gekookt ei, pijnboompitjes, feta, peper en zout. Nomnomnom.
Muesli? |
In een toetje. Appeltje schillen met kaneel en suiker er overheen + dikke laag muesli en dat dan samen even in de oven. Eventueel nog een klontje boter toevoegen.:)
yoghurt? |
Allerlei soorten vruchten!!, aardbeien... bosbessen... frambozen... Kiwi...
Maar de lekkerste combo is toch appel/kaneel/rozijntjes in de yoghurt! Doperwten? |
Vissticks :P en gebakken aardappeltjes. Heel standaard.
Snijbonen |
Samen met gekookte worteltjes, krieltjes met een beetje mayo en een lekker stukje kabeljauwfilet erbij!
Amandelen? |
Als marsepein! *O*
Zilveruitjes |
|
Bij gebakken aardappels en een goede vegaburger.
Zwarte olijven. |
In een griekse salade!
Kappertjes |
Op een lekker vers broodje met gerookte zalm, sla, een spread!
Een zalmmootje? http://www.profish.nl/internet_img/idproduct5.jpg |
Aardappelpuree en erwtjes&worteltjes
Rostirondjes |
Rode kool en een hamburger ;) lekker hollandse pot dus!
Risotto? |
Kastangechampignons, parmezaanse kaas en een groene groente.
Gepofte aardappel? |
Zelfgemaakte kruidenboter of tzatziki.
Peterselie. |
Ook bij zelfgemaakte kruidenboter :o.
Rösti |
Rösti aanbakken en een uitje erdoor, dan in een ovenschaal en daarboven spinazie (gewone en ŕ la creme gemengd) en dan (geraspte) kaas. 5 minuutjes in de oven en klaar (y). Erbij een vegaburger en eventueel nog wat salade.
Kidneybeans? |
Lekker in de chili con carne met gehakt, paprika, knoflook, ui...
of lekker in taco´s-burrito´s met zelfgemaakte guacamole.. een biefstukje? |
Hutspot!!!! OF samen met gekookte krieltjes en sperziebonen en een lekker pittig pepersausje eroverheen..(en biefstuk lekker alleen maar heel even tik-tik.. lekker rauw/bloederig!)
Vers geplukte bramen? |
vaak eet ik die gewoon zo op :) Mijn oma maakt er jam van. Ook heerlijk.
Hagelslag? |
Op 'n sneetje witbrood met boter. Ik weet niets creatievers met hagelslag :bloos:.
Gebakken uitjes |
Citaat:
Gebakken uitjes bij Nasi Rames. Roomboter. |
Op een plak kerst of krentenbrood!
Wortels? |
geprakt door aardappels met veel jus & appelmoes :D En nog een stukje veg. vlees erbij:) Jum.
croutons? |
Zelfgemaakte van ciabatta met sla, mayonaise, komkommer, Parmezaanse kaas en gekookt ei.
Panini? |
vers van de la place, een la place zalm panini! met sla en zon lekkere spread :)
Een krentenbol? |
Met roomboter.
Rozijnen. |
Ik kan niet kiezen, maar in appeltaart het liefst! Anders met noten, of in yoghurt met cruesli/muesli.
Doperwten? |
dik geplet in een goed gevulde soep met rookworst en wat witte saus en geroosterd brood of bolletjes.
Zo in een pannetje met wortels vind ik ze net een beetje standaard. Geitenkaas.. |
''Normalitair'' ben ik totaaal niet van de geitenkaas
maar als ik bij de la place lunch, vind ik hun ciabatta broodjes met geitenkaas/honing/beetje sla achtig iets/nootjes waarvan ik de naam niet weet gruwelijk lekker :) Blokjes kipfilet? |
Ik vind de 'Spaanse Paëlla' van Knorr Wereldgerechten erg lekker en kipfilet (in blokjes) is dan 't enige wat ik eraan toe moet voegen :).
Knoflook |
geplet met wat mayonaise en wat peterselie, weer met geroosterdbrood en een hamburger van de bbq af.
bascilicum |
Heerlijk door zelfgemaakte pastasaus van tomaten, knoflook, uitje en aubergine met wat mozarella... en spaghetti!
Geitenkaas? |
Eventjes in de oven en dan met veldsla, kerstomaat, honing en pijnboompitten.
Rucola. |
dat is ook zo lekker met zo een mediteraanse dressing, veelal van die kleine tomaatjes met croutons en een lekker wijntje. En die geitenkaas met pijnboompitten en honing is echt jumjum, goed voor verjaardagen.
rooibos thee. |
Niks, ik hou niet van warme dranken
Een zacht gekookt eitje? |
Deze post is speciaal voor Calyx:
Zout. Ui. |
met sardientjes, peper en chillipoeder op wit brood (y)
aardappelpuree |
Citaat:
Aardappelpuree in de andijviestamppot met oude kaas. Pesto? |
Op mn tosti samen met kaas!
Paksoi? |
Door Thaise curry met kip en cashewnoten
Bladerdeeg |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03. |