Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Heey!!Kben bang!!!! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1768750)

EvaTranquille_ 20-08-2009 22:17

Heey!!Kben bang!!!!

Eey,allemaal kbn eva tranq
En wat mijn probleem is
Frans lezen
Kben bang da ze mij gaan uitlachen!!!!!!!!
Kan echt nie goe uitspreken
:'(:o

DBZ 20-08-2009 22:31

Dat kan niemand. Het uitlachen valt ook wel mee hoor;) Niemand kan het goed, dus misschien ben jij wel degene die anderen uitlacht:)

Sherlock 21-08-2009 02:04

Als je eerst eens met nederlands begint....

Nona 21-08-2009 08:01

Luister gewoon goed naar de stukjes die op cd voorgelezen worden (dat gebeurt bij vrijwel iedere methode Frans). Daar kun je een heleboel uithalen. Daarnaast heeft je leraar of lerares vast tips over de uitspraak.

Niemand die met Frans begint kan het meteen goed uitspreken. Dat is heel normaal en niets om je voor te schamen. Het komt ook allemaal vanzelf, doe gewoon je best en je komt er echt wel. Gewoon doen is ook een manier om het snel(ler) te leren.

Ook na jaren Frans spreek je het waarschijnlijk nog niet uit als een Fransoos. Ik kreeg vorig jaar nog te horen van een tweetal Franse dames dat ik een schattig accentje had. En dat vonden ze wel leuk, veel leuker dan iemand die niet durft en maar met Engels begint.

Micromensje 21-08-2009 12:09

Zoals gezegd is je Frans heus niet meteen perfect. Ik ga naar V6 en pas in V5 heb ik mijn uitspraak écht Frans kunnen krijgen zodat ik nu bijna als een Fransman spreek. Maar daarvóór vond ik het ook eng en was mijn uitspraak minstens tot klas 3 belabberd. Dat jij dus ook na een aantal jaar misschien geen perfect Frans spreekt is dus niets om je voor te schamen!

nachtmens 21-08-2009 14:12

Daarvoor zit je toch op school?

dianaotten 21-08-2009 15:04

Ik moest ook Frans praten..ik d8 ook dat het niet lukte..maar het lukte nog redelijk goed :D en ja ..niemand deed het echt goed..dan ben je heus echt niet de enige !! :)

martijn1985 21-08-2009 17:07

en heel belangrijk: als je woordjes leert, leer dan meteen de goede uitspraak. Dat je dus meteen weet dat je 'la maison' uitspreekt als 'laa mèson' en niet 'laa majson'

Hazelwood 30-08-2009 09:51

zeg gewoon de hele dag lang CROISSANT CROISSANT en voor je het weet spreek je vloeiend Frans

Pizarro 30-08-2009 15:37

Napoleon kon eerst ook niet frans en toen wel.

Meid een beetje meer zelfvertrouwen ookal lachen ze je uit , laat ze lekker lachen

Lekker puh

Musicfan1 30-08-2009 20:34

Citaat:

JasperJD schreef: (Bericht 29588492)
Als je eerst eens met nederlands begint....

Ha, wat ben je grappig zeg. Ik heb trouwens een hekel aan hypocriete mensen... "nederlands" schrijf je namelijk met een hoofdletter: Nederlands. Begrijp je? (Ironisch vind ik het dat iemand die de ander de les wil lezen, zelf een overduidelijke fout maakt)

En om even terug te komen op Eva: ik weet zeker dat je niet de enige bent die moeite heeft om Franse woorden uit te spreken. En in het geval je toch wordt uitgelachen zou ik gewoon meelachen. Overigens denk ik dat mensen eerder "om" je lachen dan je uitlachen. Besteed er niet teveel aandacht aan en lach ook een keertje om een ander die nog slechter Frans praat. ;)

Mariee-k 22-09-2009 18:58

gewoon oefenen, iedereen kan het in het begin moeilijk

Mariee-k 22-09-2009 18:58

Citaat:

Musicfan1 schreef: (Bericht 29619713)
Ha, wat ben je grappig zeg. Ik heb trouwens een hekel aan hypocriete mensen... "nederlands" schrijf je namelijk met een hoofdletter: Nederlands. Begrijp je? (Ironisch vind ik het dat iemand die de ander de les wil lezen, zelf een overduidelijke fout maakt)

En om even terug te komen op Eva: ik weet zeker dat je niet de enige bent die moeite heeft om Franse woorden uit te spreken. En in het geval je toch wordt uitgelachen zou ik gewoon meelachen. Overigens denk ik dat mensen eerder "om" je lachen dan je uitlachen. Besteed er niet teveel aandacht aan en lach ook een keertje om een ander die nog slechter Frans praat. ;)

haha die is goed:D:bloos:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.