![]() |
Windows 7 - VLC 'vierkante pixels'
Onder Windows 7 heb ik last van 'vierkante pixels' in volledig scherm (als de video-uitvoer op Standaard staat ingesteld), met VLC.
De Windows Media Player en Media Player Classic hebben dit bijv. niet. Daar is het beeld in volledig scherm gewoon vloeiend. Als ik de video-uitvoer van VLC op OpenGL instel, dan is het wel vloeiend. Er werd ook ergens de suggestie gegeven om de Vista drivers te installeren van de grafische kaart in plaats van de speciaal op Windows 7 toegespitste drivers. Zou dit een goed plan zijn? Hebben mensen dit gedaan, en met wat voor resultaat, ook in verband met games enzo? Wij hebben een ATI Radeon 3870 X2. |
De drivers van de fabrikant installeren is iets wat sowieso vaak verbeteringen geeft op grafisch vlak, vooral qua prestaties. Zonder die drivers mis je warschijnlijk wel wat opties en kan je je kaart niet volledig benutten.
Ik heb zelf een Radeon HD3450 in een Win7 machine draaien en dat werkt allemaal probleemloos. Denk eerder dat het aan VLC ligt dan aan de drivers van je videokaart eigenlijk. Maar het proberen kan in ieder geval geen kwaad :) |
Ik heb wel de drivers van mijn fabrikant geïnstalleerd. Eerst dacht ik dat die al geïnstalleerd waren, maar dat bleken drivers van Microsoft te zijn... :eek:
Ja, kan het wel eens proberen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51. |