![]() |
[pc] Monitor slaat groen uit
als ik een paar uur bezig ben word het beeld groen.
kan ik daar iets tegen doen of is ie gewoon op (hij is best oud :)) |
ok ik weet het al
hij word te warm als ik hem een half uur uitzet word ie weer normaal :) |
Citaat:
Werd ie ook ineens groen, dus ik een beetje aan het kabeltje bij de kaart zitten stoeien, en hij deed het weer. Echt irritant.. het was gewoon een tint. Maar dan wordt wit niet echt mooi wit meer :( Maar ja.. al een tijd geen last meer van gehad. :) |
heb nu een nieuwe maar bij mij werd ie eerst blauw en niet vaagjes dat alles een beetje blauwsig wordt maar een erg agressieve blauwe laag over al het andere heen, je kon nog net zien wat er er achter zat.
|
Ehm, staat er toevallig een speaker dichtbij je monitor?
In speakers zitten namelijk magneten, en als je een magneet dichtbij je monitor houdt, gaat je beeld groen/blauw/paarse vlekken vertonen. |
moet je zo'n coole fan in je monitor zetten :) misschien helpt het :)
|
Citaat:
|
Citaat:
magneten trekken vlekken in monitors... ze zorgen er niet voor dat je hele beeld 't zelfde "kleur-effect" krijgt... |
misschien kleurfilter stuk??
heb al paarsgekleurde monitors gezien door kapotte kleurenfilter? nieuwe monitor kopen of laten herstellen is het devies. |
onze monitor werd steeds paars...en dat was snel maar tijdelijk op te lossen: Geef dat ding een beuk! Je monitor is waarschijnlijk naar de knoppen...maar dmv et ouderwetse gebeuk kan je nog ff doorsparen voor een ander...
|
Citaat:
en ik hoorde dat ze niet graag aan je monitor kloten door al die resistors ik koop wel een nieuwe over 2 weken opdr8geld binnen voor site :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
HAd ik ook ik had mijn vader overtuigd dat het kwam door de ouderdom dus hier zit ik nu op mijn nieuwe Pentium 4 2,54 ghz :D
|
Had ik ook wel is met m'n oude computer. Moest je een rot klap op de behuizing (vd monitor) geven en dan werd het beeld weer goed :cool:
|
Die schimmel kun je er wel afvegen hoor :p
|
Mijn heele oude 486 had dat op een gegeven moment ook.. Ik kan me no herinneren dat dat vanzelf over is gegaan na een aantal weken.. Waar het aan lag heb ik nooit geweten, na die tijd heeft ie het altijd goed gedaan..
Genesis |
Citaat:
ik weet helemaal niets van hardware en welke winkel we ook langsgingen, ze wilden de monitor niet openen :) |
Citaat:
ik had het 5 weken maar nu weer over tnx voor de moeite |
antikal werkt ook goed tegen groene aanslag.. :p
of witte reus misschien??? ooh nee past neit in de wasmachien...he das kut (n) (n) had ik bij mij (hele oude!!!!) pc...486 met svga monitortje.. gewoon flink rammen op de behuizing deed ie het weer voor 10 min ofzo.... ZET DIE SVGA MONITOR BIJ HET GROF VUIL EN KOOP EEN NIEUWE!!!! :p :D :cool: :D :p |
Khad het ook met un oud 17' beesje. Derop slaan werkte wel maar het werd steeds erger. Volgus de reparateur kon ik um maar beter wegpleuren en dat hebk toen dus ook maar gedaan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20. |